Welke basversterkers gebruiken jullie

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
lo-joe
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 okt 2006, 11:32

Bericht door lo-joe »

sinds gisteren......
ashdown MAG600r
ashdown MAG810.

durfde hem niet verder open te draaien dan de helft, de winkel begon te schudden :twisted:
squier jazz tweaked
MAG600r
MAG810

te hard, ikke???
dgroov
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 jun 2006, 09:44

Trace GP12SMX 250W met 410 en 15" cabinet

Bericht door dgroov »

Heb mn NemesisNC410 kunnen inruilen tegen deze Trace GP12SMX 250W met 300W 410 en 15" cabinet.
Ik heb meteen een JJ buis besteld. Ben benieuwd hoe die klinkt als de JJ erin zit.


Buis zit er inmiddels in en de klank is meteen enorm erop vooruit gegaan met deze JJ buis.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door dgroov op 30 okt 2006, 08:37, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
joedelta
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 okt 2006, 13:18

Bericht door joedelta »

Hartke HA5500 top (500 watt)

Afbeelding

Hartke XL 2.5 speaker (USA)

Afbeelding

Hartke XL 115 speaker (USA)

Afbeelding
basgitaren: Rickenbacker 4003 (Jetglo), Hartke XK-4
versterker: Hartke HA5500
speakers: Hartke XL 2.5 USA en Hartke XL 115 USA
Gebruikersavatar
Denis
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 jun 2006, 16:17

Bericht door Denis »

jurado schreef:
Denis schreef:
Wow, :shock: :jam: :worship: wat een combinatie, super zeg...

Dit komt echt eng dicht bij mijn droomopstelling... (ik heb als het puntje bij paaltje moet komen toch liever een HiWatt Custom 100)

Mijn setje ziet er zo uit:

plaatje
..maar jij hebt een g3,grabber én ook nog eens een rick,stouterd! :wink:
En wat betreft de hiwatt custom 100 , van binnen is de soundcity exact het zelfde, het enige verschil is de rommelige bedrading binnen in.

Ik heb laatst opgenomen met de hiwatt 100 van onze gitarist (gemodificeerd van 100 naar 50) dat was echt superbruut,wat een geluid.
Hiwattjes zijn over het algemeen vrij prijzig daarom was de keus snel gemaakt , soundcity dus . Ik heb er 250 euro voor betaald.
:piramide: :P Je vergeet mijn Fender Jazz nog, die zat voor het gemak nog in de koffer. Ik heb dis ook opgenomen met een HiWatt Custom 100, en dat was echt geweldig. op https://www.myspace.com/embracefire is het resultaat te horen! Alle cleane baspartijen zijn ingespeeld met mijn Fender, alle overdriven stukken zijn overdubs ingespeeld met mijn Gibson Grabber
Bassen: Fender Jazz Bass '62 Vintage Reïssue, Rickenbacker 4000, Gibson Grabber en oeen vintage white Fender Jaguar Bass

Gear in use: Markbass Little Mark II, Eden Nemesis NSP410, Fulltone Bassdrive, Boss TU2
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Sorry voor de commentaar, maar de zang mag stukken beter klinken hoor. Ik denk dat het beter zou klinken moest hij zijn stem wat rustiger gebruiken op de rustigere stukken. Zijn stem klinkt goed rustig, en op de ruimere scream, maar alles ertussenin klinkt echt niet goed.
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Bericht door goikjen »

Ik heb op dit moment nog een SWR sm400 met een Peavey 410tvx cab.

Ontzettend lekker warm en toch helder. Alle details goed te horen zonder kaal te worden of aan warmte te verliezen. Dit alles wordt bereikt met mijn Fender Jazz Geddy Lee.

Maar omdat ik iets meer power nodig heb ga ik binnenkort switchen naar een Aguilar ag500sc. Welke speakers er bij komen weet ik nog niet maar ik denk aan Gallie & Krueger
Gebruikersavatar
Yvette
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jul 2004, 10:56

Bericht door Yvette »

Goikjen,

heb je een sm400 of een sm400S (kortom is hij echt oud of iets minder) de 400 geeft inderdaad 400 watt, maar de 400S zou al 500 watt moeten leveren (mono bridged) en ik kan me slecht voorstellen dat dat te weinig is.
Misschien een idee om er een tweede cabinet aan te hangen, want met je amp lijkt me niets mis.
Mocht je hoe dan ook een ander amp willen, dan heb ik wel interesse in je SWR, maar ik zou er nog even over nadenken.

Groetjes,

Yvette

(hier gepost en niet per PM zodat anderen hun menig hieraan toe kunnen voegen)
Laatst gewijzigd door Yvette op 17 okt 2006, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
haraldski
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 okt 2006, 16:08

Bericht door haraldski »

Ach ja, ik gebruik hartke spul, ha 2500 en vx 410, klinkt prima (wou eerst ampeg ba115 combo, maar deze vond ik niet lekker klinken), alleen nog niet mee opgetreden, ben benieuwd of de ha 2500 niet te licht is dan. Heb ook nog oude randall rb 120 top, maar die had iets te veel destortion van zichzelf (was ooit combo, zelf tot top gebrouwen) met in de originele ombouw nog een 15 inch kast.
Ik ben zeer tevreden met het geluid uit mijn 4003 mapleglow rick over hartke. De neutrale setting van hartke bevalt me wel, geeft de klankkleur van de rick lekker door.
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Bericht door goikjen »

Yvette schreef:Goikjen,

heb je een sm400 of een sm400S (kortom is hij echt oud of iets minder) de 400 geeft inderdaad 400 watt, maar de 400S zou al 500 watt moeten leveren (mono bridged) en ik kan me slecht voorstellen dat dat te weinig is.
Misschien een idee om er een tweede cabinet aan te hangen, want met je amp lijkt me niets mis.
Mocht je hoe dan ook een ander amp willen, dan heb ik wel interesse in je SWR, maar ik zou er nog even over nadenken.

Groetjes,

Yvette

(hier gepost en niet per PM zodat anderen hun menig hieraan toe kunnen voegen)
Ik heb een sm400 met 4oo watt (mono bridged). De ag500 die ik nu ga kopen levert naast iets meer watt ook meer druk. Dat is een beetje het nadeel van swr. Ze leveren een geweldige sound maar net iets te weining druk. Maar als je wat meer wilt weten over de sm400 zou ik zeggen, brand los.
Gebruikersavatar
Yvette
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jul 2004, 10:56

Bericht door Yvette »

Okay, ik begrijp je punt, al denk ik nog steeds dat een tweede cabinet je ook een heleboel meer druk oplevert.
Dat je een oude sm400 hebt betekent dat hij voor mij iets minder intressant wordt vanwege de leeftijd en het inderdaad iets mindere vermogen, maar waarschijnlijk betekend het ook dat jij er niet heel veel voor gaat vragen, dus wie weet heb ik nog steeds belangstelling om hem over te nemen.
Ik heb gisteren trouwens even de manual online bekeken en ik vind hem wel ingewikkeld qua speaker aansluitingen (bananastekkers, geen speakons en nog zo wat).

Ik zie hem waarschijnlijk wel langskomen bij aangeboden/gezocht als je hem echt weg gaat doen.

Groetjes,

Yvette
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Bericht door goikjen »

Hoi Yvette,

Het is inderdaad al een oudje. Ik denk dat het voor mij ook veel voordeliger is om hem gewoon in te ruilen.

Ik heb in ieder geval een leuk aanbod gekregen van de wnkel waar ik de aguilar ga kopen.

Groetjes Peter
Let,s make music, not war





Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
Gebruikersavatar
Yvette
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jul 2004, 10:56

Bericht door Yvette »

Okay, lijkt me prima, succes.

Groetjes, Yvette
Gebruikersavatar
Yvette
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jul 2004, 10:56

Bericht door Yvette »

Hoi Peter,

Ik heb net even op jullie website gekeken en geluisterd, klinkt erg lekker, leuke band.....

Yvette
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Bericht door goikjen »

Hoi yvette,

Thnx, Ik speel nu ongeveer sinds februari bij deze band en het is echt een leuk zooitje ongeregeld.

We gaan trouwens volgende week de studio in om een paar covers op te nemen. Was een prijs die we gewonnen hebben.

Natuurlijk heb ik ook even gespiekt bij Twist off fate. Leuke band, en lekkere muziek.

Ik ga jullie site in de gaten houden voor het geval jullie een optreden hier in de buurt hebben.

Groetjes Peter
Let,s make music, not war





Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
Gebruikersavatar
joedelta
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 okt 2006, 13:18

Bericht door joedelta »

haraldski schreef:Ach ja, ik gebruik hartke spul, ha 2500 en vx 410, klinkt prima (wou eerst ampeg ba115 combo, maar deze vond ik niet lekker klinken), alleen nog niet mee opgetreden, ben benieuwd of de ha 2500 niet te licht is dan. Heb ook nog oude randall rb 120 top, maar die had iets te veel destortion van zichzelf (was ooit combo, zelf tot top gebrouwen) met in de originele ombouw nog een 15 inch kast.
Ik ben zeer tevreden met het geluid uit mijn 4003 mapleglow rick over hartke. De neutrale setting van hartke bevalt me wel, geeft de klankkleur van de rick lekker door.


Ik wou maar zeggen.
Vriend!!! :D
basgitaren: Rickenbacker 4003 (Jetglo), Hartke XK-4
versterker: Hartke HA5500
speakers: Hartke XL 2.5 USA en Hartke XL 115 USA
Plaats reactie