Welke basversterkers gebruiken jullie

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ja keb ook van Avatar Cabinets gehoord dat ze echt super zouden moeten zijn....en niet teveel kosten.. Maar die zijn nergens te vinden. Net zoals ik nog nooit van dat merk van jou gehoord heb.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
bassmayly
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2003, 22:32

Bericht door bassmayly »

ik heb een peavey tnt 150, best wel lekker!! kheb hem nog maar pas...swel maar 150watt maar ik kom altijd wel boven de rest van de band.

cheers :wink:
Funky Kingston
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:09

Bericht door Funky Kingston »

basdroom schreef:F. Kingston wil je via pb nog even je mail doorgeven. Kan het niet meer vinden!!
Sorry, maar aangezien ik niks van je hoorde ben ik ervan uit gegaan dat de versterker al naar een ander is gegaan. Heb inmiddels een Hartke HA-3500 top op de kop weten te tikken...... 8)
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

hmm... voor hoeveel was die combo ook al weer in de aanbieding?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
basdroom
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 nov 2003, 08:22

Bericht door basdroom »

Een Hartke, ook niet slecht hoor!! Veel plezier ermee!
Funky Kingston
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:09

Bericht door Funky Kingston »

Dat zal wel lukken. Nu eerst maar eens opzoek naar een mooi bijpassend cabinetje...en naar geld natuurlijk :)
toevallig iemand ervaringen met een Hartke vx410??
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

RobertoEDB605 schreef:ja keb ook van Avatar Cabinets gehoord dat ze echt super zouden moeten zijn....en niet teveel kosten.. Maar die zijn nergens te vinden. Net zoals ik nog nooit van dat merk van jou gehoord heb.
Avatar is niet echt met Aguilar te vergelijken, avatar is een 'budgetmerk', terwijl aguilar (in mijn ogen) eden overtreft.
Kijk maar eens op www.aguilaramp.com en vervolgens bij artists :) (victor wooten :D). Bij www.bassmatters.nl (enige importeur in benelux dacht ik) vind je de prijslijst.
De gs112 (1x12") kost maar 580 euro, wat echt niet veel is gezien de kwaliteit, maar eigenlijk moet je er dan 2 van hebben, waardoor alles weer wat duurder wordt...

Persoonlijk vind ik Hartkes de lelijkst klinkende cabinets, zeker die met die aluminium speakers (wie verzint nou zoiets als een aluminium speaker?). Maar goed, veel mensen schijnen er uitermate gelukkig mee te zijn en daar heb ik uiteraard geen enkel probleem mee :).
De vx serie is volgens mij de budgetserie met de papieren conussen, die is iig niet duur en ik moet wel toegeven dat ze voor het geld zeker niet slecht gebouwd zijn (en ik vond 'em beter klinken dan dat duurdere aluminiumgedoe, maar dat ligt misschien aan mijn aversie tegen aluminiumspeakers). Probeer misschien eens een peavey cabinet, in mijn ogen beter dan hartke...
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ik heb de VX 4*10" geprobeerd icm een behringer Ultrabass 300 watt... zeer goed voor de prijs! (en geld voor duurders heb ik niet echt)

Verder heb ík weer een aversie tegen 12" speakers. Maar dat is vooral een kwestie van smaak natuurlijk.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Dang... Dang dang DANG

Bericht door Wheezl »

Ahh, Marktplaats... Mesa 400+ met flightcase voor 1350.. Ahh, droooll.. Must Have... Mind strong.. Body weak....
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ja ik ken 't... :wink:
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

WAUW

Bericht door Wheezl »

BUmmer.. Ik wou hem toch wel kopen.. Nou wil die zijn top pas verkopen als ie zijn kasten kwijt is.. Dang dang dang
Gebruikersavatar
bassplayer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:18

Bericht door bassplayer »

Q. schreef: Probeer misschien eens een peavey cabinet, in mijn ogen beter dan hartke...
Ik heb gister in Feedback Rotterdam een Peavey cabinet (4x10, 4 Ohm, 300Watt) getest in combinatie met een Hartke HA5000 (dezelfe die ik heb).
En ik moet zeggen dat k helemaal verkocht ben !!! Lekker strak en warm (!) geluid. Daarna om het compleet te maken nog een Peavey 15" cab erbij geprobeerd in combinatie met die 4x10..................heb je ech wel een vet geluidje. En de prijs valt ook mee........ !!!
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

hoeveel moet ik dan aan denken? ik heb niet echt een idee van de prijzen van Peavey...
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Funky Kingston
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:09

Bericht door Funky Kingston »

Ik heb gister in Feedback Rotterdam een Peavey cabinet (4x10, 4 Ohm, 300Watt) getest in combinatie met een Hartke HA5000 (dezelfe die ik heb).
En ik moet zeggen dat k helemaal verkocht ben !!! Lekker strak en warm (!) geluid. Daarna om het compleet te maken nog een Peavey 15" cab erbij geprobeerd in combinatie met die 4x10..................heb je ech wel een vet geluidje. En de prijs valt ook mee........ !!!
Waarom 4 ohm, dan kan je er toch geen andere box meer bij aansluiten?? Trouwens wat kosten die peavey kasten daar ongeveer? Ik heb zelf namelijk ook nog een niet al te duur kastje nodig voor mn Hartke HA3500....zat dus al te denken aan hartke vx, maar peavey kan ook wel interessant zijn.....
Gebruikersavatar
bassplayer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:18

Bericht door bassplayer »

Nou bij 4 ohm trek ik het volle vermogen uit de versterker, ik heb 2x2 uitgangen nl. 2 x een high output (voor kleine cabs) en 2x een low output (voor de grote cabs 15') ! Die hebben per circuit een impedantie van 8 ohm ( dus 2, 8 ohm kasten per circuit of 1, 4ohm kast).

Kijk maar es op www.hartke.com bij de Hartke HA 5000.... staat alles bij.... is een beetje moeilijk uit te leggen zonder tekening.

Kortom ik heb een 4ohm kast nodig voor op t eerste circuit en eentje van 4 ohm voor op het tweede circuit !

Maar nu de prijzen.... de 4x10 kast kost € 599,- en de 15 inch kast kost € 329,- !!! Kijk voor specificaties op www.peavey.com en dan bij de tour series !

En trouwens funky kingston.... ik heb een baskast te koop staan van Hughes & Kettner voor € 200,-...... hij is 300 Watt en een impedantie van 8 Ohm.
Plaats reactie