Welke basversterkers gebruiken jullie

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
arabesque-bass
Berichten: 577
Lid geworden op: 15 okt 2003, 08:31

Bericht door arabesque-bass »

Heeee Bassvrienden,

Ik gebruik op dit moment een Aguilar DB 359 8) met een SWR Goliath SR.(6x10). Mijn basjes zijn F-Bass BN5, Warwick Streamer Stage II, Roscoe SKB-3006, MusicMan 5-string fretless, Celinder J-Update 4. Voor effecten gebruik ik een GT-6B en een Akai Deep Impact en een Bass Cry-Baby.

Fijne spullen en goeie sound. Voor de eventueel geinteresseerden, Ik verkoop de 6x10 om een Aguilar kast te kunnen kopen. Mag weg incl Flight Case voor 1200 euri zie verkoop forum. Hij is als nieuw. De Celinder is daar ook te vindenvoor 1995 Euro's. Ik heb nl al een 4-string en ik speel meestal 5-string.

Er schreef iemand over de 1x12 kasten van Aguilar. Ik weet nog niet goed welke kast(en) ik moet kopen. Ik denk zelf aan een 4x10. Heeft iemand een advies voor me? Mocht er iemand interesse hebben in mijn verkoopspullen, graag :)
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Hey Arabesque

Bericht door Wheezl »

Hey Arabesque,

Speel je wel eens in Noord Holland ofzo? Ik zou wel heel graag een keertje je F bass bewonderen denk..
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

arabesque-bass schreef:Heeee Bassvrienden,

Ik gebruik op dit moment een Aguilar DB 359 8) met een SWR Goliath SR.(6x10). Mijn basjes zijn F-Bass BN5, Warwick Streamer Stage II, Roscoe SKB-3006, MusicMan 5-string fretless, Celinder J-Update 4. Voor effecten gebruik ik een GT-6B en een Akai Deep Impact en een Bass Cry-Baby.

Fijne spullen en goeie sound. Voor de eventueel geinteresseerden, Ik verkoop de 6x10 om een Aguilar kast te kunnen kopen. Mag weg incl Flight Case voor 1200 euri zie verkoop forum. Hij is als nieuw. De Celinder is daar ook te vindenvoor 1995 Euro's. Ik heb nl al een 4-string en ik speel meestal 5-string.

Er schreef iemand over de 1x12 kasten van Aguilar. Ik weet nog niet goed welke kast(en) ik moet kopen. Ik denk zelf aan een 4x10. Heeft iemand een advies voor me? Mocht er iemand interesse hebben in mijn verkoopspullen, graag :)
Hee, dat zijn mooie spullen, vooral een f bass lijkt mij uiterst prettig spelen. Ik schreef over die 1x12" kasten. Voor mij zijn er geen betere, maar het hangt er vanaf wat je zoekt. In zo ongeveer alle gevallen wordt ik doorversterkt via PA, een grotere setup is derhalve niet noodzakelijk. en 2 gs112's klinken echt bijzonder goed, werkelijk waar, een betere 1x12" is er in mijn ogen niet. En met deze 2 kasten kan ik makkelijk een ruit eruit trillen :). Ook op hogere volumes houden ze het dus goed.
En ze klinken gewoon echt goed: laag, hoog, midden, zo ongeveer alles wat ik zocht in een geluid zit erin. En ze klinken echt machtig mooi warm.
Als je iets groters zou willen (hoewel dat in mijn ogen misschien wat overdreven is :))en het geld zou hebben kan je ook voor de 2x12 + 2x10 van aguilar gaan, is misschien iets interessanter dan alleen een 4x10, dat zou zo ongeveer wel een perfecte setup moeten zijn.
Anders is misschien de 1x12 + 2x10 ook interessant om te proberen. Hoewel ook alleen de 4x10 van aguilar perfect zou moeten zijn voor praktisch bijna elk optreden.
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Ik speel zelf op een 4x10 + 2x12 combi van Eden, en om heel eerlijk te zijn merk je het voordeel van de 2x12 toch alleen maar in zaaltjes waar je niet over de PA speelt.. Dus wat dat vetreft zou ik het bij 1 of 2 4x10's houden...
Gebruikersavatar
arabesque-bass
Berichten: 577
Lid geworden op: 15 okt 2003, 08:31

Bericht door arabesque-bass »

Kijk daar heb ik iets aan. THANX!! Ik moet het gaan proberen denk ik.
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

O ja

Bericht door Wheezl »

Misschien wel nog even toevoegen dat in die zeldzame situaties waar ik niet over de PA sta, die 2x12 me wel een fikse BOOM geeft.. Maar ja, hoe vaak gebeurt dat nou..
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

IK heb een vraagje over 12" baskasten en combo's. Je ziet ze de laatste tijd steeds vaker en ook voor aantrekkelijke bedragen, maar links en rechts hoor ik toch slechte dingen over 12" speakers. Iemand misschien meer info over dit onderwerp
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Welll

Bericht door Wheezl »

Ik weet niet precies wat de slechte dingen zijn die je over 12'es hoort, maar over het algemeen word geredeneerd dat een speaker trager (langere response tijd) word naarmate die groter word.. Dus een 12' zal trager zijn dan een 10', wat zich waarschijnlijk uit in een iets minder strak geluid.

Ik denk dat je hierbij vooral rekening moet houden met de wat goedkopere merken. Eden adverteerd zoeiso dat ze dit feit hebben opgepakt en daarom hun conussen zo licht mogelijk houden, resulterend in een snellere response tijd, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit niet het geval is bij een merk als aguilar..
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

beste collega's,

ben ik nou zo slim of heb ik ontzettend veel geluk gehad?
ik heb een trace va 400 top, 4 x 10" trace kast en een peavy 2x10" en 30"(geloof ik) kast. maar die trace top en peavy kast tezamen met m'n bas zijn alles wat ik ooit had willen hebben qua geluid. ik zie mensen hier met de meest WAANZINNIGE spullen. ik heb 1 bas, een warwick thumb bolt-on, en ik ben tevreden. zou nog wel een leuke fretloze willen maar verder nix. ik ben volmaakt tevreden met m'n spullen. het is wel een hoop gesjouw iedere x maar in de oefenruimte en op het podium hoef ik nix anders. en ik was in totaal nog geen € 3.100 kwijt.

zijn er verder nog tevreden mensen? (mensen met die WAANZINNIGE spullen uitgezonderd)

groeten

roberto
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Uiterst tevreden momenteel :), hoewel ik wel nog veeeeel meer zou willen uiteraard.

Maar ik heb me ook niet echt blauw betaald hoor :). Mijn fender heb ik gekocht in los angeles, stuk goedkoper (wel *** invoerrechten). Mijn eden top heb ik voor onder de 500 euro gekocht (jaja) en voor 2 aguilar gs112 kasten betaalde ik 875......
Goed opletten, goed onderhandelen. En dan kom je er ook wel :), kheb op al mijn spullen wat af weten te dingen waardoor ik ook nog eens redelijk waardevast geïnvesteerd heb.
Bijelkaar is alles iets meer dan 2500 euro schat ik.
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Tsja, maar wat is tevrdeden?

Bericht door Wheezl »

roberto schreef:beste collega's,

ben ik nou zo slim of heb ik ontzettend veel geluk gehad?
ik heb een trace va 400 top, 4 x 10" trace kast en een peavy 2x10" en 30"(geloof ik) kast. maar die trace top en peavy kast tezamen met m'n bas zijn alles wat ik ooit had willen hebben qua geluid. ik zie mensen hier met de meest WAANZINNIGE spullen. ik heb 1 bas, een warwick thumb bolt-on, en ik ben tevreden.
roberto
Ik denk niet dat het een kwestie is van slim zijn of geluk hebben. Ik was ook tevreden met mijn spullen, tot ik weer iets vond waar ik nog tevredener mee zou zijn, en later iets waar ik NOG tevredener mee zou zijn.. Enzovoort enzovoort..


Wat ik bedoel is dat dit verder gaat dan tevreden zijn.. Het is het teisterend langzame process van jezelf door genoeg gear heen te werken en te orienteren om langzaam richting de ultieme setup te komen..

Handig is het niet, want bij elke inruil maak je flink verlies, maar ja.. je bent een gearhead of je bent het niet..
flowerking
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 dec 2003, 19:46

Bericht door flowerking »

Mijn versterker:

Afbeelding

en m'n kast:


Afbeelding
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

en? hoe klinkt ie?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
flowerking
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 dec 2003, 19:46

Bericht door flowerking »

In een woord: beestachtig. Deze setup doet precies wat ik wil, laag als het laag moet zijn en vice versa, niet te overstuur, maar ook weer niet teveel op de achtergrond enz. M'n lage B komt er zeer goed uit, ik heb m.i. geen 18"" erbij nodig. Al met al: voor mij perfect!
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

hoeveel kost zo'n setje trouwens ongeveer?? (als ik vragen mag) ik ben ook opzoek naar een nieuwe amp....
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Plaats reactie