Welke basversterkers gebruiken jullie

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door RonC »

Ik speel ook nog altijd op mijn 2 oude (1994) D210T Eden cabs. Icm een oude EBS Fafner van 1996 is dat een heerlijke sound!
Alleen nog een keer de jack aansluitingen van mijn cabs vervangen voor speakon.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door HNZ »

RonC schreef: 12 mar 2019, 10:54...
Alleen nog een keer de jack aansluitingen van mijn cabs vervangen voor speakon.
Waarom?
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door RonC »

degelijkere aansluiting, en ik heb ze toch liggen..
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5671
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Hajvb »

Heerlijk setje voor thuis. Ashdown Little Bastard met een aangepaste Harley Benton 2x10. Speakers vervangen voor Celestion BN10-200 en tweeter zwart gespoten.

Afbeelding
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door HNZ »

Lekkåh!
Gebruikersavatar
Jdee
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 sep 2018, 09:59

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Jdee »

Nog even boodschappen doen op weg naar huis met je net aangeschafte basversterker? Kan best. Ook als je op de fiets bent, mits je natuurlijk een vrij kinderzitje hebt.
vox in voorzitje.jpg

Meteen uitgeprobeerd tussen de lego.
vox met lego.gif
Qua vervoer past hij in mn rugzak, ik heb even een passend binnentastje van fleece gemaakt voor wat meer bescherming tijdens de reis want met een bas op mn rug komt de rugzak in het kinderzitje terecht. Passen ook de snoeren bij in.

... en toen werd de repetitie afgeblazen vanwege de malloot in de tram met issues die ochtend :silenced:
“It’s difficult to believe in yourself because the idea of self is an artificial construction. You are, in fact, part of the glorious oneness of the universe. Everything beautiful in the world is within you.” — Russell Brand
Haico

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Haico »

8) 8) 8)

Op de fiets. Waarom niet!!
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Gerth »

gear.jpg
Als bescheiden herbeginner een Rumble 15 voor het zachte en een Randall RB200X 4X10-combo voor het luidere werk.

Beide tweedehands gekocht, de eerste voor 40 euro (absolute nieuwstaat) en de tweede voor 70 euro, waarvan ik na vaststelling van 11 (!) scheuren in de conussen van de verkoper uit eigen initiatief 30 euro teruggestort gekregen heb. Zoals ik al vermeldde in een ander topic heb ik die scheuren zonder enige kosten (houtlijm + medische tape) degelijk kunnen repareren op nog geen halfuurtje dankzij Haico's wijze raad! Uiteindelijk dus een toch wel goed genoeg functionerende 4X10-combo voor 40 euro :-).

Ik zal met deze setup geen prijzen winnen maar ben voor zéér weinig geld toch relatief "inzetbaar" aan een toch wel aanvaardbare kwaliteit...

(hoe zet ik die foto recht?... :| )
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Muziekschuur »

Een SWR Redhead met 1x18 Bagend eronder. Een Dynacord BA300 met 8x10. En nog wat keuzes.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Concorde »

SpcMnk schreef: 10 mar 2019, 20:43 Afbeelding

Eden D210T (4 Ohm) en Aguilar TH350 (350W bij 4 Ohm).
Vandaag de lange haren van het cabinet geschoren en hij ziet er weer uit als nieuw. Heerlijke combinatie die twee. De TH350 draagt nu veel meer dan met de SL112's die ik eerder had. En ik draag nu ook iets meer... van 11kg per cab naar 28kg... het weegt een beetje maar, dan heb je wel wat! Blij met het geluid!
Die D210T is écht fantastisch! En dan nog niet eens het 'topmodel' van Eden.
Ik heb er ooit één gehad, met een Gallien Krueger RB400 erop. Blies een flinke zaal vol warm basgeluid!
Wel zwaar ja... :wink:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Concorde »

Ik speel momenteel over een Warwick Tubepath 10.1 en een Warwick 611 Pro.
Thuis spelen doe ik op een Nemesis RS115 combo (tevens back-up amp, 320W)

Afbeelding
Afbeelding
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door AmericanIdiot »

HNZ schreef: 10 mar 2019, 20:56 Top! Ja, die Eden cabs zijn super.
En ik heb het al eerder gezegd: zware cabs klinken beter.
Kan ik het mee eens zijn 8) Inderdaad geen lichtgewichten maar het geluid maakt veel goed.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door CaptainSlow »

De Eden cabs zijn nogal geliefd hier.

Ik zat te kijken naar een pre-amp van Eden, viel mijn oog op de TN226 amp.
Veel voor weinig, kwaliteit kom je niet zo goed achter want het ding wordt alleen bij de musicstore verkocht, en reviews zijn er niet (genoeg). Raar, waarom alleen daar?

Ik ken de geschiedenis van Eden niet zo goed. Timmeren ze niet meer zo hard aan de weg of zo?
Het lijkt alsof ze een tijdje geleden populair waren. Wat voor een toepassing/welke gebruikers hadden nou typisch Eden amps of het "Eden geluid" ?
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door JohnBoy »

In de 90's gold Eden wel als de professionele natte droom, meen ik mij te herinneren. Te duur voor mij, ik was al lang blij toen ik mijn eerste Ampegje kon kopen...
C'est la retorique qui fait la musique
Haico

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Haico »

CaptainSlow schreef: 02 apr 2019, 23:45
Ik ken de geschiedenis van Eden niet zo goed. Timmeren ze niet meer zo hard aan de weg of zo?
Het lijkt alsof ze een tijdje geleden populair waren. Wat voor een toepassing/welke gebruikers hadden nou typisch Eden amps of het "Eden geluid" ?
Eden was net als SWR erg populair in de jaren '90. Eden stond voor kwaliteit. De XTL cabinetten waren ongeëvenaard. Héél efficiënt. Kenmerkend aan de versterkers was de semi-parametrische EQ. De time-traveler versterkers hadden een fijne oversturing in de voorversterker. Donker en krachtig geluid. Rond 2000 paste Eden goed bij de muziek van toen. Nu Metal was populair en Eden toppen stonden vaak op het podium.

Daarna gebeurde er erg veel. David Nordschow ging weg (nu DNA amps). Overname door Marshall. Opeens een stortvloed van slechte verhalen over (niet) geleverde service. Er werd met veel bombarie een buizenversterker gelanceerd, maar dat bleek een rebadged Chinees product te zijn... etc. Er waren te veel problemen in een korte tijd. Ik denk dat die incidenten ertoe hebben geleid dat Eden de vernieuwingsslag naar klasse D versterkers heeft gemist. Ook is de bassist meer terug gegaan naar simpelere EQ's op versterkers.

Ze hebben te lang met zware jaren '90 designs geleurd.
Plaats reactie