Welke basversterkers gebruiken jullie

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Rieno »

Er schijnt een behoorlijk verschil te zijn tussen de 6.0 en de 6.2, maar ook tussen de 6.0 en de 9.0...de 6.2 heb ik nog nooit aan de tand gevoeld, dus daar kan ik qua sound weinig over zeggen. De 6.2 schijnt wel veel meer te klinken als de 9.0 door wat opgewaardeerde elektronica, maar ik herken dat 'achter uit de kast'-geluid eigenlijk niet. Misschien is het ook de combi met je speakers? Ik heb zelf een SWR GoLight 410 en dat klinkt erg prettig :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7175
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door HNZ »

Ampeg houden. Weg met de rest. Zoals je zelf al zegt, die klinkt het lekkerst. Niet mieren over een paar kilo’s: Wie goed wil klinken moet pijn lijden! :D
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7175
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door HNZ »

O ja, ditch de case. Versterker los in goed passend koffertje is beter vervoerbaar.
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Tutu »

HNZ schreef: 07 apr 2018, 09:42 Ampeg houden. Weg met de rest. Zoals je zelf al zegt, die klinkt het lekkerst. Niet mieren over een paar kilo’s: Wie goed wil klinken moet pijn lijden! :D
haha :kwijl:
Ik heb echter een versleten nek dus sleep liefst minder kilo’s. De case weegt ca 5kg...dat doet een koffertje met foam ook wel waarschijnlijk,....houwe dus :mrgreen:
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Deewee
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 nov 2011, 16:05

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Deewee »

Op dit moment in gebruik de Markbass 121H met de MB New York 121 voldoende voor datgene wat ik nog doe. Daarnaast de SWR Workingman's 12 welke nauwelijks meer gebruikt wordt. Musicman installatie is de deur uit. Door het gewicht al vele jaren niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Slashhead »

Verkoop ze dan alle drie en haal een nieuwe. Probeer eens een PF500 of 800.
JaapA
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2018, 11:43

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door JaapA »

Ik momenteel voor thuis een Orange crush 8 inch versterkertje. Voor de late uurtjes heb ik ook nog een hoofdtelefoon oefenversterkertje van VOX. Ik ben al enige tijd op zoek naar een goede oefenruimteversterker maar ben er nog niet helemaal uit. Mijn leraar vindt dat ik snel een drummer moet gaan zoeken maar ik wil hiervoor goed voorbereid zijn.

Markbass spreekt me qua geluid erg aan maar is prijstechnisch gezien niet de meest verstandige misschien. Ik ben nog zoekende naar goed geluid.

Ik speel een ESP F-5e en richt me veelal op metal, punk en rock. Ik speel zowel vinger als pick en speel de 5 snaar vanwege mijn muzieksmaak. Ik heb hierdoor (bijna) geen last meer van alternatief tunen.

Kan iemand mij adviseren in de speaker? Ik hoor veel over 112 of 210 maar ik wil goed geïnformeerd zijn voor ik overga tot aankoop.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ten eerste: wat is je budget? Ten tweede: wat voor versterker ga je er aan hangen?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Ebgplegt
Berichten: 994
Lid geworden op: 22 mei 2011, 17:39

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Ebgplegt »

Momenteel gebruik ik een Hartke HA3500 i.c.m. een Ampeg 2x10 in ons bandhok en een Ampeg SVT-15T thuis~!
Laatst gewijzigd door Ebgplegt op 13 jun 2018, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
'78 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Black
'79 MM Stingray Mocha
'79 MM Sabre Alpine white
'00 EBMM Stingray Black
'08 EBMM Stingray Sequoia Gold Limited Edition
'12 EBMM Stingray Classic Gilded White Limited Edition
jurado
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mar 2006, 12:05

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door jurado »

Afbeelding Sinds kort Gk 400rb Fender 810 pro.
Totaal ander geluid wat ik gewend ben maar wat klinkt die GK té gek zeg, fantastische set voor minder dan €1000,- (ex basgitaar).
Gibson G3 <--1978
Gallien-Krueger 800RB
Fender 810pro
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7175
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door HNZ »

Ja, die ouwe 400RB is een te gekke versterker! Zal wel lekker ronken met die 8x10”!

Enjoy!
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Herman »

Ik gebruik nog steeds het 2x12 Mesa venture combo voor.live. elke keer zie ik weer op tegen dat gesjouw van dat 50 kilo zware bakbeest, maar wat een sound! Hij heeft al eens te koop gestaan wegens het gewicht, maar zonder resultaat, en nog steeds is er twijfel, hoewel dat tijdens het gebruik telkens weer weg is. Voor repeteren gebruik ik een Genz Benz streamliner 600 met een Carvin 2x10 lichtgewicht cabinetje op 4 ohm. Ook erg fijn maar heeft niet de druk en de sound die ik met de Mesa wel heb.
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Henry »

Afbeelding

Still going strong :-)
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door zomnius »

IMG_0008.JPG
IMG_0008.JPG (1.73 MiB) 3769 keer bekeken
Vanavond ff kijken hoe dit gaat uitpakken. Alembic F1-X met een bridged 1000 watt amp.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door AmericanIdiot »

Gaat goed komen! Zeg ik uit ervaring met een vergelijkbare v-type + XTi1000. Massa's vermogen met een lekkere sound en met de meest diverse speakerimpedanties geen enkel probleem :jaaaaa: .
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie