Welke basversterkers gebruiken jullie

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Wat is een gearhead nou?
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 okt 2003, 10:47

Bericht door Willem »

Ik speel op een Ashdown ABM 400 Watt (800 watt piek). Dat is een 2x 10" + horn en daaronder heb ik nog een Ashdown speakerkast 2x 10"+ horn.

Het is echt een beest van een versterker en ziet er fantastisch uit!. Vooral de eenvoudige maar zeer efficiente equa is gaaf. En niet te vergeten de sub octaaf!!! Deze versterker zal ik alleen verangen door goed Glockenklang materiaal. Iets anders hoef ik niet.

En ik plug in die versterker: Alembic 4 str Orion Bubinga, Alembic 4 str Spoiler (Long scale!) Flame Koa, Warwick Corvette Proline 4str Fretloos en een Epiphone El Capitan Fretloos 5 str akoestisch. En op alles zitten Elixers Nanoweb.

Vette soundddddd!!!!!

Ik heb op die limited edition Ashdown gespeeld die pas uit is. Niet te geloven wat een beest!. Helemaal van echt suede gemaakt 525 Watt geloof ik. Met alle kanalen open en een poepstrakke B-snaar in volle actie blaas je alle irakies van hun sokken. En je wordt snel de zaak uitgezet natuurlijk :D
Rob Allen Solid-4
Epiphone Jack Casady
Epiphone El Capitan, 5-str fretless
basdroom
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 nov 2003, 08:22

Bericht door basdroom »

F. Kingston wil je via pb nog even je mail doorgeven. Kan het niet meer vinden!!
basdroom
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 nov 2003, 08:22

Bericht door basdroom »

Enne bassfreak op de site zie ik een foto van jou met op de achtergrond een Hartke versterker. Zie ik dat goed? Niet van jou? Of toch weinig vermogen? Want die trace is en blijft een combo, dus vraag ik me af of dit voor jou voldoende is? (maakt mij verder niet uit hoor)
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Yo Thijzie!

Bericht door Wheezl »

Een gearhead is iemand met een obsessie voor vette gear.. Dusss, koop je geen nieuwe kleren, geen eten, maar alleen maar spulletjes, dan ben je een gearhead..
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

hmzz kben dus geen gearhead...

kwil al die zooi wel maar mn geld gaat vaak al voortijdig op aan broodnodige dingen (kleding/eten/etc) en aan uitgaan.... :?

Die studiefinanciering zou echt meer moeten worden!
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Baskabouter gebruikt een Fender sidekick 100 watt basversterker.
Dit is een 15 inch basreflexkast met losse top. Je verbaast je hoe ze bij fender zo'n enorm beest hebben kunnen maken met "maar"100 watt
:twisted:
Best wel, eigenlijk.
Now@Daze

Bericht door Now@Daze »

Een Crate bx-160 Combo ("160 watt met 15"speaker).
Als voorversterker/ amp-simulator gebruik ik de Behringer Bass V-amp Pro. :D :D
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

hoeveel heb je betaald voor de Bass V-amp Pro?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Now@Daze

Bericht door Now@Daze »

Ik heb er 236 euro voor betaald (inclusief verzendkosten).
www.guitarbargains.com.
Ik heb um nu net een week en tot nu toe niets anders dan lof. Jammer genoeg heb ik de bass v-amp nog niet in de oefenruimte kunnen testen :cry: (volgende week woensdag gaan we weer )
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

hmm ik ben ook opzoek naar zoiets
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

(ja, ik ben nieuw hier)

Sinds kort speel ik over een eden vt 40 (400 watt, voorloper van de wt400, als het goed is is deze nog met de hand gebouwd door David Eden zelf :D ) met daaronder twee aguilar gs112 kasten.
Vooral die aguilar kasten zijn in één woord geweldig. Heerlijk direct, warm, vol etc. alles wat ik ooit had willen wensen.
Verder heb ik nog ergens een fender bxr300c staan (300 watt, 15 inch).
Voorlopig zit ik dus goed, nu alleen nog wat beter leren spelen.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

mooi spul
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Now@Daze

Bericht door Now@Daze »

!kben jaloers!
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ja, ik mag voorlopig idd niet klagen. Ik heb ook echt het geluk gehad dat ik alles redelijk goedkoop tweedehands heb kunnen vinden.
Maar voorlopig hoef ik geen nieuwe versterker meer... (denk ik, hmm, blijft altijd lastig).
Maar die aguilar cabinets doe ik echt noooooooooooiit meer weg (ze zijn trouwens nieuw niet al te duur... als er iemand nog op zoek is, probeer ze eens uit).
Plaats reactie