Welke basversterkers gebruiken jullie

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
nangyala

Bericht door nangyala » 27 okt 2016, 21:30

Blikje schreef:Nieuw in Nederland , Gisteren gekocht bij paul bass matters .

Darkglass microtube 900

Alles made in Finland

Wat een sound onvoorstelbaar. Was eigenlijk op zoek naar de aguilar tonehammer 500 ,die ik nog nooit zelf gehoord/bespeeld had. De ,,Darkglass ,, was vandaag net binnen zei paul en heb ze even naast elkaar gezet. Daar was ik snel achter ...GEEN tonehammer. Jeetje

Dit is hem :

https://youtu.be/AaWxhQ5PaPo

Mocht je hem eens zien staan ergens en je zoek een goede klasse D ..... Dit is een aanrader
Deze versterker wil ik ook aan gaan schaffen, de clean Sound schijnt ook weergaloos strak te zijn. Echter ben ik een beetje bang mijn geluid te verliezen en 'just another darkglass' gebruiker te worden. Hoe ervaar jij dat?
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote

Harm190

Bericht door Harm190 » 29 okt 2016, 13:49

Na een vrij langdurige zoektocht via o.a. Marshall, Trace Elliot en Mesa cabs toch maar weer bij Eden uitgekomen :-) De amp staat al 10 jaar buiten kijf (en sinds kort voor de 1e keer buizen voorversterker vervangen, dus built-like-a-tank is niets van gelogen) !
Bestand_000.jpeg
Fender Precision USA (1977)
Squier Precision Silver Series MIJ (1993)
Marshall VBA 400
Aguilar Tonehammer 350
Eden D410XLT4
Eden D210XLT4

GeertdeJonge

Bericht door GeertdeJonge » 29 okt 2016, 21:18

Herrie in de buurt. Dan om 9 uur savonds maar dit gevaarte aansluiten :jam:
Bijlagen
gksansamp.JPG

Blikje

Bericht door Blikje » 30 okt 2016, 12:14

nangyala schreef:

Darkglass microtube 900

Alles made in Finland

Wat een sound onvoorstelbaar. Was eigenlijk op zoek naar de aguilar tonehammer 500 ,die ik nog nooit zelf gehoord/bespeeld had. De ,,Darkglass ,, was vandaag net binnen zei paul en heb ze even naast elkaar gezet. Daar was ik snel achter ...GEEN tonehammer. Jeetje

Dit is hem :

https://youtu.be/AaWxhQ5PaPo

Mocht je hem eens zien staan ergens en je zoek een goede klasse D ..... Dit is een aanrader
Deze versterker wil ik ook aan gaan schaffen, de clean Sound schijnt ook weergaloos strak te zijn. Echter ben ik een beetje bang mijn geluid te verliezen en 'just another darkglass' gebruiker te worden. Hoe ervaar jij dat?
De cleane sound is ook super strak.... daarom heb ik deze ook gekocht. Ik vind de amp in de neutrale stand,samen met mijn cab erg goed klinken.Soms doe ik er wat high mid bij met wisselen van jazz bas naar P bass.De effecten zijn voor mij prima voor wat ik er mee doe Ik speel erg weinig met effecten. Alleen als ik mij op het podium slecht kan horen ,duw ik er een lichte overdrive in, en dat snij ik overal weer doorheen.( dat is mijn ervaring) En of een versterker jou sound is, dat moet je zelf proberen. Maar als jij je sound heb( zoals je zegt) stick with it :jaaaaa:
Mijn vorige D klasse amp,de markbass LM 800 die ik hiervoor had,die ik overigens niet slecht vond, kan hier niet tegenop. Ik heb al meer mensen gesproken met de ,,darkglass,, ervaring . En allemaal super enthousiast over deze amp.
kein spaß ohne bass

MR. LEE

Bericht door MR. LEE » 30 okt 2016, 12:45

pepe1001 schreef:'t Blijft altijd wat je precies opneemt Mr Lee of Sjors.
Bij ons hebben we heel duidelijk gekozen voor kwalitatief materiaal en gewoon goede spullen om op te nemen en dat vertaald naar een zo eerlijk mogelijk geluid. Rogier zijn Fodera is subliem. Ik deel dan ook Unlord zijn mening.
Als kwaliteit "degelijkheid" moet betekenen , dan geldt dat alleen voor voornamelijk oudere spullen.
Al 't moderne spul is in vergelijking qua opzet minder degelijk , en zal in de regel minder lang meegaan omdat reparatie en onderhoud op een reguliere wijze dat na economische afweging niet eens meer toelaten.

Die aangepaste Behringer valt daar natuurlijk ook onder , zij het dan dat ik zelf niet zo gauw de handdoek in de ring ga gooien i.g.v. een defect . :wink:
( met de modificaties / aanpassingen hoop ik natuurlijk ook van toekomstig "gezeik" ( defecten ) af te wezen ,...ik trek die dingen natuurlijk niet zonder reden eerst helemaal uit elkaar :mrgreen: )

Ik heb er nu inmiddels 3 ! :facepalm: , omdat IK het geluid na modificatie helemaal het einde vind .
Het voldoet , qua overall-sound ,voor de volle 100% voor de muziek die wij ( in onze band ) spelen ,
waarbij we een VOL en DIEP dragend geluid nodig hebben.
( voor ons levert dat een "eerlijk" geluid op , omdat we streven naar originele sound , omdat we een soort "gouwe-ouwe cover-band" zijn )

Gezien de vele reparaties die ik hier uitvoer , heb ik best wel een pietsie "kijk" , op wat degelijk is ,...en wat niet degelijk is.

Er zitten soms dure merken/type tussen , die verre van degelijk te noemen zijn . :(
Ik ga/zal die hier perse nooit meer gaan benoemen , want dat kan soms wel 'ns boze reacties teweeg brengen. :D
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 30 okt 2016, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
...dubbele agenda's ,...die liggen vermoedelijk ergens in de reclame...

nangyala

Bericht door nangyala » 30 okt 2016, 14:33

De cleane sound is ook super strak.... daarom heb ik deze ook gekocht. Ik vind de amp in de neutrale stand,samen met mijn cab erg goed klinken.Soms doe ik er wat high mid bij met wisselen van jazz bas naar P bass.De effecten zijn voor mij prima voor wat ik er mee doe Ik speel erg weinig met effecten. Alleen als ik mij op het podium slecht kan horen ,duw ik er een lichte overdrive in, en dat snij ik overal weer doorheen.( dat is mijn ervaring) En of een versterker jou sound is, dat moet je zelf proberen. Maar als jij je sound heb( zoals je zegt) stick with it :jaaaaa:
Mijn vorige D klasse amp,de markbass LM 800 die ik hiervoor had,die ik overigens niet slecht vond, kan hier niet tegenop. Ik heb al meer mensen gesproken met de ,,darkglass,, ervaring . En allemaal super enthousiast over deze amp.
Mijn sound haal ik wel uit de meeste versterkers, waar ik meer op doel is het gebruik van de overdrive. De filmpjes die je allemaal op you-tube ziet hebben allemaal maar 1 karakter en dat is het darkglass karakter, deze sound neemt de identiteit van de speler weg waar andere overdrives meer getweakt kunnen worden door de gebruiker met een eigen identiteit. De meeste filmpjes zijn natuurlijk meer voor het gebruikt van Djent waardoor de bas als geheel al verdwijnt, maar dat is niet de muziek die ik speel/wil spelen.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote

Joey

Bericht door Joey » 31 okt 2016, 18:43

De 15" cab die ik al een tijd gebruik onder mijn Eden amp past niet in mijn nieuwe auto...
Niet in de achterklep, of op de achterbank. Alleen op de passagiersstoel, en dan kan ik de auto niet in zijn achteruit zetten omdat de pook er dan tegenaan komt. :facepalm:

Dus maar aan het downsizen, deze past precies in de achterklep met aan alle kanten voldoende ruimte over voor ander spul:

Afbeelding

Oh en soms wil je gewoon oversizen, kan ook natuurlijk:

Afbeelding
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky

KasperM

Bericht door KasperM » 06 nov 2016, 21:04

Afbeelding

Goed voor de rug is het niet, maar ben wel heel blij met deze 'nieuwe' Bassman 215 cab :oudezak:

Green Goblin

Bericht door Green Goblin » 06 nov 2016, 23:08

Ik heb op de bassmeet de hele middag alleen maar kleine cabinetjes en versterkers gezien......
Westone Thunder I - Westone Thunder I FL - Westone Spectrum ST - Yamaha RBX 1000 - Maison Precision
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017 - FB

dr. Bassvibes

Bericht door dr. Bassvibes » 07 nov 2016, 23:39

KasperM schreef:Afbeelding

Goed voor de rug is het niet, maar ben wel heel blij met deze 'nieuwe' Bassman 215 cab :oudezak:
Overgenomen van Gerben? Ruig ding!

KasperM

Bericht door KasperM » 11 nov 2016, 12:21

dr. Bassvibes schreef:
KasperM schreef:Afbeelding

Overgenomen van Gerben? Ruig ding!
Yes! Vanavond eerste keer op de buhne ermee. Bloazen!
Green Goblin schreef:Ik heb op de bassmeet de hele middag alleen maar kleine cabinetjes en versterkers gezien......
Iets wat ik ook best snap! Maar voor klank live heb ik een fijne DI en inears. Mijn amp is om te voelen.

Demonturtle

Bericht door Demonturtle » 17 nov 2016, 22:01

Ook hier nog even crossposten. Onder het motto "verandering van spijs doet spelen".

Afbeelding

Mach1

Bericht door Mach1 » 18 nov 2016, 18:16

Mooi hoor!
Gear:

1961 Fender Precisionbass Sunburst
1994 Fender Precisionbass 51ri

1965 Ampeg Portaflex B15n
Ampeg SVT-VR
Ampeg SVT-810AV

Chino

Bericht door Chino » 21 nov 2016, 11:01

Afbeelding

Volgens mij nog niet eerder een foto geplaatst. Hele fijne set!
Music Man Cutlass bass - Squier VM Telebas - Contrabas - Ashdown Drophead 1x15 combo - Ashdown CTM 30 - Markbass Classic 108

ejp

Bericht door ejp » 21 nov 2016, 12:00

voor thuis gebruik ik nu een Phonic 408 Powerpod P.A. amp, voor 30 eurie opgehaald.

meerdere ingangen, fijn om met ipad oid mee te spelen! ,

op een SWR LA15 box, 15 inch met een tweeter..

klinkt goed! en maakt genoeg herrie.

per kanaal in te stellen

EJ
Bijlagen
powerpod408zoom-eca1eddee7a506cde8f7a225c5f219a0.jpg
Ibanez sr800 linkshandig
Squier Precision Special linkshandig
Markbass CMD JB combo en zelfbouw 15 inch kast
Hartke TX600
Ibanez SW35

Plaats reactie