dynacord BA300 Wie kent em?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Goed hè :-)

Ziet et van binnen uit als al die dynacords....... Erg typerend
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

A-lex schreef:
Pyroman schreef:Bier?
n bak duvel ? :p
Beetje origineler mag hoor ;)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Laat me raden.... frambozenbier...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Net een uurtje erop gespeeld. Ik heb de voedingschakelaar omgezet van 220v naar 240v. Dus het gehele chassis draait nu meer binnen specificaties. En jawel. De capacitors gedragen zich nu.

De overdrive vind ik niet zo mooi. Maar de clean sound is gedragen en rijk. Dat kan natuurlijk nog aan het ontbreken van gebiaste eindbuizen liggen, maar dat betwijfel ik... Ik weet niet of ik hem kan biassen omdat de eindbuizen op 700 volt draaien. En mijn multimeter klasse II 600v is. M.a.w. 700 volt en de voltmeter gaat op z'n gat zitten.

Jammer. Anders had ik dat ook nog even kunnen doen.. M'n vader heeft wel voltmeters met een 1000 volt specificatie. En misschien zou ik het ook met m'n scope kunnen... Ik heb alleen nog nooit met een scope gewerkt. Dus dat moet ik nog uitzoeken.

Al met al nog even biassen en de juiste zekeringen plaatsen 630mA zou er in twee zekeringen moeten. Maar er zit iets heel anders in.
En de 3 zekeringen op de achterkant hebben een lampje. Dat is een plastic buisje. Aan de voorkant een rood glaasje en dan een buisje door de achterplaat heen met aan het uiteinde de aansluitingen gesoldeerd... Twee van de 3 lampjes staan niet aan. Maar misschien gaan die juist aan als de zekering kapot is? Neu, dan zou er intelligentie achter moeten zitten en dat was toen nog niet zo. Ik moet dus bij de lampjes zien te komen... Maar hoe?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Muziekschuur schreef:Laat me raden.... frambozenbier...
Laten we het Nederlands houden. La Trappe Quadrupel? :mrgreen:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ah... Ik dacht die jongen wil vast Guinness... Offe 0%.....

Nu juist die versterker gebiast. Op 30 volts. De regelaars gaan tot 45 volt. Ik zag dat 3 buizen rond de 32 volts stonden gebiast. Ik heb 'm op 30 volts gezet... Ik heb diverse gitaarversterkers en die bias ik op 40 volt (om en de nabij). Maar hier dus lager... Hmm. Hoe zou dat komen...

Affijn... We tobben verder..

Maarre 24 flesjes Quadrupel voor jou... En ik die versterker.... Moah... Lijkt me prima...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Van waar ben je eigenlijk? :D
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Muziekschuur schreef:Ah... Ik dacht die jongen wil vast Guinness... Offe 0%.....

Nu juist die versterker gebiast. Op 30 volts. De regelaars gaan tot 45 volt. Ik zag dat 3 buizen rond de 32 volts stonden gebiast. Ik heb 'm op 30 volts gezet... Ik heb diverse gitaarversterkers en die bias ik op 40 volt (om en de nabij). Maar hier dus lager... Hmm. Hoe zou dat komen...

Affijn... We tobben verder..

Maarre 24 flesjes Quadrupel voor jou... En ik die versterker.... Moah... Lijkt me prima...
Ehm, weet je wel hoe je moet biasen????? Je moet ze zeker niet zomaar op 30 zetten!!!!!
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Muziekschuur schreef:...En mijn multimeter klasse II 600v is. M.a.w. 700 volt en de voltmeter gaat op z'n gat zitten.
Kleine opmerking (OK, beroepsdeformatie) CAT II 600 V zegt in principe niets over de maximaal te meten spanning; dit is de aanduiding tot welke categorie transients de meter kan verwerken. Er bestaan meters die bijvoorbeeld 1000V DC kunnen meten maar tot de categorie III 600V behoren.

Het beste kijk je naar de specs van de meter en het in te stellen bereik zegt meestal genoeg over de maximaal te meten spanning.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Muziekschuur schreef:Net een uurtje erop gespeeld. Ik heb de voedingschakelaar omgezet van 220v naar 240v. Dus het gehele chassis draait nu meer binnen specificaties. En jawel. De capacitors gedragen zich nu.

De overdrive vind ik niet zo mooi. Maar de clean sound is gedragen en rijk. Dat kan natuurlijk nog aan het ontbreken van gebiaste eindbuizen liggen, maar dat betwijfel ik... Ik weet niet of ik hem kan biassen omdat de eindbuizen op 700 volt draaien. En mijn multimeter klasse II 600v is. M.a.w. 700 volt en de voltmeter gaat op z'n gat zitten.

Jammer. Anders had ik dat ook nog even kunnen doen.. M'n vader heeft wel voltmeters met een 1000 volt specificatie. En misschien zou ik het ook met m'n scope kunnen... Ik heb alleen nog nooit met een scope gewerkt. Dus dat moet ik nog uitzoeken.

Al met al nog even biassen en de juiste zekeringen plaatsen 630mA zou er in twee zekeringen moeten. Maar er zit iets heel anders in.
En de 3 zekeringen op de achterkant hebben een lampje. Dat is een plastic buisje. Aan de voorkant een rood glaasje en dan een buisje door de achterplaat heen met aan het uiteinde de aansluitingen gesoldeerd... Twee van de 3 lampjes staan niet aan. Maar misschien gaan die juist aan als de zekering kapot is? Neu, dan zou er intelligentie achter moeten zitten en dat was toen nog niet zo. Ik moet dus bij de lampjes zien te komen... Maar hoe?
De lampjes die aan staan zijn de zekeringen die door zijn! Als ze doorgaan gaat het lampje aan!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Pyroman,

Stavenisse, Nederland.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

De hoofdzekering staat "aan". Maar de versterker doet het. Die is zeker de uitzondering (in de zin van dat dat lampje altijd aan staat?).

Inmiddels gebiast... Mooi. Nog even gezocht naar de juiste elco's.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Hoeveel volt staat er op de buizen?

Als de hoofdzekering door is staat er vaak 400V op de buizen! Als de zekering nog heel is staat ie op 800V (tenminste, op degene die ik binnen had)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

De zekering is gewoon heel. Ik neem aan dat als de hoofdzekering door is dat dan de versterker het niet zou doen?

Net even doorgemeten, en de zekering is goed...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Hmmm, ok, dan zou het lampje niet moeten branden.........

Hoeveel volt staat er op de hoofdlijn / eindbuizen?
Plaats reactie