Marshall cabinet, kopen of niet ?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Marshall cabinet, kopen of niet ?

Bericht door Fieldy »

Zou dit een goeie koop zijn ?

- Marshall cabinet 4x10
- 300W RMS @ 8 Ohm (hier ken ik dus niets van)
- slechts een beetje schade aan behuizing door transport (wat krassen)

-->> 220 EURO


Afbeelding
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

ja :D
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

Bassfreak schreef:ja :D
spijtig genoeg moet ik ervoor naar Brugge rijden, maw, 2-3 uur rijden om gewoon is te testen. :?
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

Heb nog iemand anders gevonden die een cab verkoopt.
nl. een Hartke 410XL aan 250 EUR

Welke zouden jullie kopen ?

Marshall 1980 of Hartke 410XL ?
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

De Marshall... lijkt me duidelijk ;)
Fred
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2004, 08:41

Bericht door Fred »

Niels schreef:De Marshall... lijkt me duidelijk ;)
Duidelijk dankzij ervaring met deze kabinet of dankzij de naam marshall ?
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

De weinige keren dat ik een Marshall baskast gehoord heb vond ik het geluid dik (letterlijk) in orde. Je ziet ze trouwens erg weinig. Iemand een idee waarom?

Van het Harte geluid ben ik niet zo'n grote fan. Kan niet echt duidelijk zeggen waarom (misschien is het het idee van aluminium speakers?).

Misschien ben ik ook wel een beetje bevooroordeeld doordat ik het geluid van Marshall gitaarversterkers helemaal geweldig vind. Geen beter gitaargeluid dan een mooie Les Paul met een flinke Marshall JCM800 stack 8)
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

Dat is juist de reden waarom ik twijfel. Je ziet die marshall cabs idd weinig, dit model is zelfs nooit in hun catalogus opgenomen en er is nix van terug te vinden op het net.

Als je gitaar speelt, en je kan voor deze prijs zo'n cab kopen, dan twijfel je niet. Maar wat basversterkers betreft, ik weet het toch niet hoor. :?
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Kan't me indenken, bijna niemand heeft ze en Marshall is toch echt begonnen als gitaarversterkerproducent. Het lijkt me stug dat ze het niet eerder een basversie hebben geprobeerd, maar blijkbaar is dat toch wel moeilijk. Ik zou er niet zo snel voor gaan, al moet ik er wel bij vermelden dat je voor 220 euro (wat een prijs!) je geen buil kunt vallen.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

langs de andere kant, het Hartke cabinet kost ook maar 250 EUR. En het is één uit de XL reeks, dus normaal gezien ook een paar 100 EUR duurder.

grrr... kan echt niet beslissen :?
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ikzelf zou voor Hartke gaan, dan kun je niet verkeerd gaan denk ik. Meer dan 200 euro is toch ineens veel als blijkt dat je eigenlijk niets hebt.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Komt nog bij dat je een enorm eind met je karretje moet kachelen.. ik zou die Marshall laten zitten en mooi die Hartke kopen. Reken je ook benzinekosten in je totaalplaatje? Dan ben je er al gauw achter denk ik. Stel je zelfs voor: je gaat naar die marshall, je vindt hem kut klinken en koopt alsnog die Hartke. Dan had je net zo goed voor een nieuw cab kunnen gaan. :)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

Heb net de man is gebeld met het hartke cabinet.
Hij was zo eerlijk om me te zeggen dat één van de vier speaker vorig jaar is gescheurd is. Deze is naar hartke zelf geweest voor reparatie en ze hebben die gelijmd. Hij heeft er nog een jaar op gespeeld zonder enig probleem.
Maandag rij ik is naar ginder met een versterker en m'n bas om is te testen.
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Bericht door Bassmann »

Ik heb wel es op een marshall baskabinet gespeeld, aleen een grotere(700 watt). Hier stond een 200 watt Marshall top op. Dat klonk echt super, maar het zal wel niet helemaal vergelijkbaar zijn. Ik denk dat ik hier zelf ook voor de Hartke zou gaan.

suc6 d'rmee 8) !
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Hmmm, ik zou tóch voor de Marshall gaan!
Die cabs van Hartke klinken niet al te best en als er een speaker is gescheurd en gelijmd zegt dat al genoeg over de kwaliteit ervan. De tops zijn wel O.K., maar die cabinetten...
Wat voor top gebruik je erbij?
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Plaats reactie