volume

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Bericht door Madame Clapotis »

Berend schreef:Het vreemde is dat ik ook een Hartke B600 heb staan (60 watt) die wel prima te horen is.
Ik heb intussen de 112 besteld. Ben heel benieuwd !
Wiro schreef:...
3. Speaker zo plaatsen dat ze naar je oren zijn gericht en niet naar je broekspijpen.
...
Heb je je Eden inderdaad al eens naar je toe proberen te richten, zoals dat bij die Hartke combo heel erg makkelijk gaat?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Berend
Berichten: 1222
Lid geworden op: 22 jun 2011, 21:07

Bericht door Berend »

Ja, er zit een klein wegklapbaar standaardje onder waarmee je het combo schuin kunt zetten.
Dat heb ik natuurlijk als eerste gedaan.

@aap: ik denk dat je iemand anders bedoelt. Ik oefen thuis bij onze drummer.
Fernandes "the Revival" Precision (1982)
Fremont BW-4CE (2016)
Samick Greg Bennett RLB-2 (2008)
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Dan heb ik inderdaad de verkeerde voor me.
Gebruikersavatar
denblomme
Berichten: 194
Lid geworden op: 21 apr 2010, 19:17

Bericht door denblomme »

Misschien met op maat gemaakte oordopjes spelen?
Als ik het doe klinkt de drum meer gefocust en hoor ik mezelf
ook beter. Ik blijf er ook bij dat je met die combo echt
voldoende moet hebben...
https://vi.be/poachersofmen" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/poachersofmen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Berend
Berichten: 1222
Lid geworden op: 22 jun 2011, 21:07

Bericht door Berend »

Gisteravond heb ik met een andere band gespeeld en het laag eens serieus omlaag gedraaid, zoals hier werd voorgesteld.
Dat scheelde al aanzienlijk.
Ik kreeg een telefoontje van digisales (digisales.eu) die zeiden dat ze een andere leverancier hebben voor de Eden cabs. Dinsdag weet hij wanneer ze leverbaar zijn. Klinkt als een sympatieke winkel !
Fernandes "the Revival" Precision (1982)
Fremont BW-4CE (2016)
Samick Greg Bennett RLB-2 (2008)
Gebruikersavatar
Jeur
Berichten: 391
Lid geworden op: 31 okt 2011, 12:57

Bericht door Jeur »

Wat je zou kunnen doen is naar een lokale muziekboer gaan om daar het een en ander uit te proberen.
Schroom niet je amp heel hard te zetten, je moet het toch testen. Een 15'' Cab zal je goed doen. Ik zal gewoon wat uitproberen als ik jou was. Het hoeft nieteens EDEN te zijn. Ook goedkopere modellen kunnen heel goed klinken. Als je in de band speelt, hoor je toch bijna geen verschil of je nu op een Eden of op een Warwick of Hartke speelt.
Bassist in Mindfool. https://mindfoolband.com/
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Jeur schreef: Een 15'' Cab zal je goed doen.
Denk het juist niet en vooral in kleinere ruimtes kan een 15 inch too much zijn. Je staat ervoor en hoort geen defenitie en de hele ruimte is gevult met booming bas. Iedereen word vervolgens onhoorbaar.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Jeur schreef: Als je in de band speelt, hoor je toch bijna geen verschil of je nu op een Eden of op een Warwick of Hartke speelt.
Dit is gewoon niet waar. Bovendien zou ik op volume testen zeker ook aanraden, maar wel even in overleg met het personeel van zo'n winkel in plaats van 'Schroom niet je amp heel hard te zetten'.
Gebruikersavatar
Berend
Berichten: 1222
Lid geworden op: 22 jun 2011, 21:07

Bericht door Berend »

Jeur schreef:Als je in de band speelt, hoor je toch bijna geen verschil of je nu op een Eden of op een Warwick of Hartke speelt.
Ben ik niet met je eens. Ik heb een Hartke-stack gehad die veel hoog en "in your face" geluid had. Toen ik er G&K cabs onder zette werd het geluid veel voller. Zodanig zelfs dat ik er laag uit heb gedraaid.
Mijn Eden heeft een mooi vol geluid dat ik graag op alle volumes ongeveer hetzelfde wil houden.
Fernandes "the Revival" Precision (1982)
Fremont BW-4CE (2016)
Samick Greg Bennett RLB-2 (2008)
Gebruikersavatar
Berend
Berichten: 1222
Lid geworden op: 22 jun 2011, 21:07

Bericht door Berend »

Jeur schreef:Wat je zou kunnen doen is naar een lokale muziekboer gaan om daar het een en ander uit te proberen.
Schroom niet je amp heel hard te zetten, je moet het toch testen. Een 15'' Cab zal je goed doen. Ik zal gewoon wat uitproberen als ik jou was. Het hoeft nieteens EDEN te zijn. Ook goedkopere modellen kunnen heel goed klinken.
Ik heb je advies opgevolgd en de lokale muziekboer om advies gevraagd. Hij adviseerde een 15" waarna ik een aantal cabs heb uitgeprobeerd.
Ik ben met een Warwick WCA 115 ND naar buiten gelopen. 400 watt, 8 ohm en Warwick geeft zelf aan dat deze heel goed samengaat met een 12". De prijs viel me ontzettend mee. Gisteravond met de band geoefend en ik wist niet wat me overkwam; lekkere bodem onder de band gelegd zonder er veel moeite voor te hoeven doen. Klinkt geweldig !

Afbeelding

(waarom niet de 112 van Eden? Ik kreeg een mailtje dat deze pas leverbaar is vanaf september.)
Laatst gewijzigd door Berend op 22 jun 2012, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Fernandes "the Revival" Precision (1982)
Fremont BW-4CE (2016)
Samick Greg Bennett RLB-2 (2008)
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Setje bij vriese in de uitverkoop gekocht?
Gebruikersavatar
Berend
Berichten: 1222
Lid geworden op: 22 jun 2011, 21:07

Bericht door Berend »

De opheffingsuitverkoop die al meer dan een jaar duurt, ja... :-)
Fernandes "the Revival" Precision (1982)
Fremont BW-4CE (2016)
Samick Greg Bennett RLB-2 (2008)
Gebruikersavatar
Jeur
Berichten: 391
Lid geworden op: 31 okt 2011, 12:57

Bericht door Jeur »

Mooi dat je eruit bent gekomen. Er is inderdaad ook wel verschil in versterkers. Echter merk ik dat de definitie van je geluid in de band toch grotendeels wegvalt met welk merk je speelt. Natuurlijk kleurt het geluid bij elke versterker wel anders, alleen vallen die verschillen nog wel mee.
Bassist in Mindfool. https://mindfoolband.com/
drummert01
Berichten: 222
Lid geworden op: 03 nov 2006, 23:52

Bericht door drummert01 »

jij luistert naar je toetsenist???
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Jeur schreef:Mooi dat je eruit bent gekomen. Er is inderdaad ook wel verschil in versterkers. Echter merk ik dat de definitie van je geluid in de band toch grotendeels wegvalt met welk merk je speelt. Natuurlijk kleurt het geluid bij elke versterker wel anders, alleen vallen die verschillen nog wel mee.
Dat zal dan grotendeels liggen aan de spullen waarmee je speelt want ik heb sinds ik met Eden cab's speel toch echt wel veel definitie in mijn geluid, ook met een band. Ik heb laatst nog op een baggersetje in een oefenhok gespeeld en daar kwam alleen maar een zompige dreun uit. Of je moet misschien eens gezamenlijk het volume omlaag schroeven. In een brei van keiharde herrie hoor je inderdaad niet veel meer van afzonderlijke instrumenten.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie