warme 'buizige' versterker op laag volume

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.

gast, je moet gewoon:

Preamp/DI + oefenamp
1
3%
kleine klasse D amp + cabinetje of vergelijkbare hi-end combo
5
16%
buizenpre + eindtrap + cabinetje
2
6%
kleine buizentop + cabinetje
14
44%
iets anders
2
6%
het lekker zelf bedenken
8
25%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Je zou ook nog kunnen denken aan attenuator om de power van je trace in bedwang te krijgen. Ikzelf ben heel tevreden over mijn Weber Mass 100 voor het beteugelen van mijn '63 Fender Bassman. Ik heb niet eens een speaker meer aangesloten en lus de Weber direct door naar de home stereo.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

een fender musicmaster combootje. Heerlijk!
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
blindmouse
Berichten: 159
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:49

Bericht door blindmouse »

Warm, buizig, laag volume? Probeer deze eens. De Echolette BS40 (1964 -1969). Volledig buizen. 3x ECC808 en 2x El 34 (40 à 50W) Komen in Duitsland nog in redelijke hoeveelheden voor en zijn goedkoop vergeleken bij de zestiger jaren modellen uit de USA en Engeland. Goed gebouwd, maar moeten meestal wel geserviced worden. Verdiep je eerst in de versterker, voordat je eventueel tot aanschaf overgaat.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door blindmouse op 08 jul 2012, 00:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

ik heb ooit een klemt M40 gehad zo'n metalen goudkleurig dingetjes klonk ook heel lekker met bas
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Juha
Berichten: 92
Lid geworden op: 25 mar 2011, 10:41

Bericht door Juha »

Waarschijnlijk verkoop ik mijn Klemt Echolette BS40 binnenkort, deze is in goede staat. Het is de eerste versie, dus met wizard hat knoppen etc. Alle pots werken zonder de minste kraak ook.
Dit alles ter info... :mrgreen:

Edit: goede staat, er zit een kras op het front :?
Laatst gewijzigd door Juha op 29 jun 2012, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Fanning the flames
MMMMesa Boogie...Titan V12 + Walkabout Scout
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Zie PM! :)
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

Tja ik was dus bij the American Guitar Store om eens wat versterkertjes te proberen, en daar had ik echt niks aan te merken op een Aguilar tone hammer 350... zit geen buis in, maar er is een prima warme tone uit te halen. Gecombineerd met het lichte gewicht en nieuwerwetse geneugten als een DI was ik om, dus hij mocht direct mee. De komende tijd eens zien hoe het bevalt... En dit zegt natuurlijk niet dat er geen ruimte is voor een klein buizenversterktje erbij, dus ik blijf fijn rondkijken :) (ik begrijp dat ik al te laat ben voor de Echolette?)
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Top. Blij dat je een geschikte amp hebt gevonden! Zit zelf ook altijd nog aan een tonehammer te denken als backup/thuis-amp.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Gisteren maar eens naar de plaatselijke muziekwinkel gegaan om daar zo'n Tiny Terror over een bascabinet uit te proberen.

Afbeelding

Wow...

Over een 210 van Ashdown; meer dan genoeg laag, heerlijk vintage geluid met de gain lekker laag, geweldig randje tot redelijke scheur (afhankelijk van je aanslag) met gain half open en een absurd dikke overdrive met de gain bijna helemaal open. Er kwam ook nog eens redelijk wat luchtverplaatsing van die 210 af, als je deze versterker op iets groters zet dan kan je nog behoorlijk hard ook. Echt te gek. 8)
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

probeer een keer een deze https://www.thomann.de/nl/orange_thunder_30h.htm ernaast :D en hoor het verschil :)
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Die kost twee keer zo veel, niet echt een redelijk vergelijk... :)
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

klopt maar ik was een tiny terror(hardwired) aan het testen in vergelijking met die :)
da's dan weer wel dezelfde prijsklasse. vandaar :)
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

dr. Bassvibes schreef:Gisteren maar eens naar de plaatselijke muziekwinkel gegaan om daar zo'n Tiny Terror over een bascabinet uit te proberen.

Afbeelding

Wow...

Over een 210 van Ashdown; meer dan genoeg laag, heerlijk vintage geluid met de gain lekker laag, geweldig randje tot redelijke scheur (afhankelijk van je aanslag) met gain half open en een absurd dikke overdrive met de gain bijna helemaal open. Er kwam ook nog eens redelijk wat luchtverplaatsing van die 210 af, als je deze versterker op iets groters zet dan kan je nog behoorlijk hard ook. Echt te gek. 8)
Ik vond zo'n combinatie ook erg lekker klinken. Gitarist speelt over Tiny Terror en Ashdown 4x10. Hij heeft nu de Dual Terror en het Fat channel op die is helemaal heerlijk met bas en gaat hard genoeg voor een stoner met band met 2 gitaristen.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Barabass
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jun 2011, 17:35

Bericht door Barabass »

De SP212. Te koop. https://ow.ly/1OpQ80" onclick="window.open(this.href);return false; 
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Voor thuis de Ampeg GVT 15 watt head....

Afbeelding

Wil je nog minder watts. Dan is de VHT special 6 een aanrader...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie