Line6 Basspod Pro... Ervaringen???

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robert Homan
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 apr 2004, 19:34

Line6 Basspod Pro... Ervaringen???

Bericht door Robert Homan »

Eigenlijk misschien een onderwerp voor het Effecten-forum, maar aangezien dit mijn enige 'geluidsmaker' is (speel met in-ear monitoring) toch maar even hier gepost.

Mijn live-setup bestaat slechts uit een zender > tuner > Basspod en voor het werk dat ik doe (Top100) voldoet dit apparaat uitstekend. Een hoop mogelijkheden onder de motorkap en m'n bassound blijft aardig overeind staan.
Negatief puntje: De verschillende "versterkers" zijn zo vreselijk extreem dat driekwart gewoon niet te gebruiken is. De Line6-variant van een Eden-kast bevat bijvoorbeeld zó vreselijk veel laag en tophoog, dat je geluidsman de bas nooit van zijn leven weer terughoort; je zit alleen maar de bassdrum en gitaar in de weg.

Volgens mij speel ik meestal met een programaatje dat een jazzcombootje moet voorstellen. Ik hoor er geen jazz in, maar de bas knort dan tenminste wel. Zo gebruik ik meer presets die waarschijnlijk anders bedoelt zijn. Toen ik hem binnenkreeg was gelijk de gedachte: "Ik ga over een SWR Goliath spelen!". Nou, die preset (80's) slaat ook kant nog wal!!!

Meer van die soort ervaringen/tips???
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Bericht door erikjrnk »

inderdaad, veel van de versterkersimulaties van de basspod (pro) zijn te extreem en dus niet goed te gebruiken in live situaties.

de xt-versie is wat beter, ook meer mogelijkheden wat betreft het eq-en van de desbetreffende versterker.

maar voor mij is het niet voldoende kwaliteit (ook de effecten zijn naar mijn mening te matig) om mij over te halen om deze toch maar aan te schaffen (dat is toch weer voor een 1000 euro met een voetpedaaltje erbij)...

dus ik speel dus als volgt:
bass-zender-tuner-octabass-sansamp bassdriver--->P.A.

de bassdriver gebruik ik als DI box, en om bij rocknummers een scherp randje op mijn bassgeluid te zetten. ik simuleer hiermee dus niet de hele avond b.v. een ampeg svt....(wat wel mogelijk is, maar dit geeft naar mijn mening ook te weinig definitie en knor in mijn bassgeluid, doordat op e bassdriver geen mid-knopje zit.... die mis ik op dit apparaatje toch wel).

voor mijn in-ear monitoring krijg ik nu de frontmix van de PA op mijn linemix binnen, plus ik kan via mijn Behringer tube preamp nog een bass en zang signaal naar eigen smaak bijmixen.... (voor het geval dat er geen tijd voor een soundcheck is, heb ik mijn eigen geluid altijd al op de rails op mijn oortjes)

btw: de behringer tube preamp (ultra Q T1951) is een leuke preamp met 4 bands eq die erg lekker klinkt !!!!
een aanrader !!!
Plaats reactie