Boer zoekt amp!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Visual Anonymous
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 okt 2010, 23:52

Boer zoekt amp!

Bericht door Visual Anonymous »

Aloha,

Zit nu al een tijdje (lees: een dag of vier) met een dilemma waar ik maar niet uit raak; ik zoek namelijk een leuk basversterker(tje) voor onder de €500, max €650. Het mag een combo zijn, al gaat mijn voorkeur toch eerder naar een head + cab. Heb zelf al wat “onderzoek” gedaan, en zit te twijfelen tussen de volgende heads:

- Gallien-Krueger GT400RBIV (€345)
- Warwick WA300 (€366)
- Hartke 2500 of 3500 (€248/€439)

Als cab zou ik dan voor een Gallien-Krueger NEO 112II kiezen. Als je andere goeie cabs weet onder de €300, feel free to speak up :mrgreen: Enige input over de voor- en nadelen van de heads?

PS: Ik verkies om nieuw te kopen aangezien een paar van me bandmates al paar slechte ervaringen op hun naam hebbe met 2ehands, het concept garantie omarm, en, ondanks student te zijn, een episch tijdsgebrek me steeds weet te vinden!


Greets,
and thx in advance,

Kevin
The Mean Cookiemachine!

Ooit al wakker geworden naast twee naakte mannen? Geloof me, dan grijp je naar de fles!
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Bericht door JoostT »

Visual Anonymous schreef:Aloha,

Zit nu al een tijdje (lees: een dag of vier) met een dilemma waar ik maar niet uit raak; ik zoek namelijk een leuk basversterker(tje) voor onder de €500, max €650. Het mag een combo zijn, al gaat mijn voorkeur toch eerder naar een head + cab. Heb zelf al wat “onderzoek” gedaan, en zit te twijfelen tussen de volgende heads:

- Gallien-Krueger GT400RBIV (€345)
- Warwick WA300 (€366)
- Hartke 2500 of 3500 (€248/€439)

Als cab zou ik dan voor een Gallien-Krueger NEO 112II kiezen. Als je andere goeie cabs weet onder de €300, feel free to speak up :mrgreen: Enige input over de voor- en nadelen van de heads?

PS: Ik verkies om nieuw te kopen aangezien een paar van me bandmates al paar slechte ervaringen op hun naam hebbe met 2ehands, het concept garantie omarm, en, ondanks student te zijn, een episch tijdsgebrek me steeds weet te vinden!
Greets,
and thx in advance,

Kevin
Bij Thomann staat nu een GT400RBIV B-stock voor 311. GK 212 mbe voor rond de 249 (keuze uit 4 of 8 ohm)?

Hou zelf wel van het GK geluid en mijn indruk is dat GK-s meestal nogal wat harder lijken te kunnen tov van het vermogen dat wordt opgegeven...
Gebruikersavatar
reinierzoutendijk
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:01

Bericht door reinierzoutendijk »

Heb zelf de Hartke HA3500 en ben er erg tevreden over. Veelzijdige en zeer degelijke amp. Beveel 'm absoluut aan! Zou ook die nemen ipv de 2500, scheelt toch aardig wat in vermogen, en heeft 'n échte buizen preamp in plaats van de buizensimulatie van de 2500.

Bij de b-stock aanbiedingen van Thomann zou ik wel goed controleren hoelang je er dan garantie bij krijgt.

(toch jammer dat je niet tweedehands wil, zat er juist namelijk over te denken om mn HA3500 weer te verkopen voor Orange GAS :mrgreen: )
Haico

Bericht door Haico »

Ooit gedacht aan een budget 4x10? Peavey TVX?
Of heb je ook beperkingen in gewicht/afmetingen?!

Verder kan ik GK goed aanraden... https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... start=3330" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

/spammodus aan
Even spammen dan maar. Ik heb mijn Hartke 3500 te koop.
Zie Marktplaats.
/spammodus uit
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Jammer dat je inderdaad niet 2ehands wilt gaan. Online ben je voor een HA3500 (Hartke dus) slechts 200 euro kwijt zijn en dan heb je 'm. Als er altijd gewoon normaal mee om is gedaan is er niks aan de hand want die dingen zijn onverwoestbaar en door de jaren heen amper in ontwerp veranderd.

En inderdaad, Peavey zijn ook leuke dingen!! Koop je ook voor weinig (zelfs nieuw) en je kunt goan!!
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

ik heb laatst voor de eerste keer in mijn leven over een Hartke gespeeld en was erg aangenaam verrast. (HA3500+410VX)
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
Visual Anonymous
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 okt 2010, 23:52

Bericht door Visual Anonymous »

bedankt voor de respons,
Ooit gedacht aan een budget 4x10? Peavey TVX?
Of heb je ook beperkingen in gewicht/afmetingen?!
Wel, het gaat op een studentenkamer staan, dus ik vrees dat het krap gaat worden met een 410 :nono: De cab dient niet echt om live mee te spelen, aangezien onze band (was er gitarist tot voor kort) een PA heeft.
Verder kan ik GK goed aanraden...
ik heb laatst voor de eerste keer in mijn leven over een Hartke gespeeld en was erg aangenaam verrast.
Heb zelf de Hartke HA3500 en ben er erg tevreden over.
Nou, heb de Warwick in het echt kunnen molesteren en het is niet echt mijn ding. Dat brengt ons terug op 2 merken. Eenderzijds wordt ik aangetrokken door GK (vooral de grom) en anderzijds lijkt Hartke een betere all-around oplossing :facepalm:
The Mean Cookiemachine!

Ooit al wakker geworden naast twee naakte mannen? Geloof me, dan grijp je naar de fles!
Gebruikersavatar
reinierzoutendijk
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:01

Bericht door reinierzoutendijk »

Zijn allebei erg fijne dingen. Zit niks anders voor je op om ze naast elkaar te beluisteren met dezelfde cab en dan kiezen welke tone je het fijnst vind :wink:
Mijn mening: voordeel Hartke: fijne EQ, tube preamp.
voordeel GK: goedkoper, en zeker niet onbelangrijk: ongeveer de helft lichter. De 3500 weegt ongeveer 30 kilo, uit mn hoofd gezegd de meeste GK RB's rond de 15, maar dat zou ik niet precies weten. Wanneer je als student per fiets naar je gig gaat en je hebt je cab al achterop neem je de Hartke zeker niet zo 1 2 3 mee op je fietsje :wink: .
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

De 3500 in een SKB case weegt zeker geen 30 kilo en kun je zeker op een fiets meenemen. Die rare houten kist die ze er tegenwoordig omheen prutsen moet je er evt. direkt af slopen en in de haard gooien.

Als cab zou ik gaan zoeken naar een 210 of 1x12.
Laatst gewijzigd door AmericanIdiot op 26 jun 2012, 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Bericht door Chris90 »

Ik zou voor de Hartke 3500 gaan, die hebben zichzelf wel bewezen. Trouwens, no way dat die dingen 30 kilo wegen, denk meer aan 10.
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Gebruikersavatar
reinierzoutendijk
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:01

Bericht door reinierzoutendijk »

Ah, heb de mijne eens inc. flightcase op de weegschaal gezet, 14 kilo.
Of ik was door de war met een andere, of ik ben gewoon een mietje :P
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Hartke HA3500 = tussen de 40 en 50lbs. En dat is dan weer zo rond de 20kg. Het is een lomp en zwaar ding maar niet té zwaar om te tillen. Er zit bijvoorbeeld geen grote case omheen als de HA3500A (zie hieronder). Het is een vrij compacte versterker.

Afbeelding
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Ben zelf al jaren tevreden GK gebruiker (700RB-II), maar heb ook vaak over Hartke gespeeld en kan volgens mij een prima vergelijking maken. Als Gk gebruiker gaat mijn voorkeur uiteraard uit naar GK. Hartke is opzich prima, maar zodra ik daar op inplug krijg ik altijd de neiging om de toonknop te zoeken en deze open te draaien. GK is in mijn ervaring meer helder/sprankelender. Het GK geluid is iets specifieker/minder allround dan Hartke, maar volgens mij nog steeds goed bruikbaar voor de meeste stijlen. Ik vind het elke repetitie in ieder geval weer de moeite waard om de hartke versterker die er standaard staat aan de kant te schuiven voor mijn GK versterker
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Ook ik ben een tevreden gebruiker (geweest) van een GK 700RB-II. Uiteindelijk is hij de deur uitgegaan omdat ik een SVT CL kon kopen, wat toch nog net wat meer was wat ik wilde. Maar qua tillen verlang ik terug naar die GK. Nooit problemen mee gehad, ging snoeihard en goed te tillen. Duidelijk dat mijn keuze naar GK zou gaan!
Plaats reactie