SWR piep

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
mddulk
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2004, 13:21

SWR piep

Bericht door mddulk »

Beste mensen,

Mijn SWR BABY BLUE I begint geregeld uit het niets heftig te fluiten.
Wanneer ik de EQ bypass houdt het op. Het heeft i.i.g. niets met de buis te maken. Hij is al naar een reparateur geweest, maar die kon niets vinden. Heeft iemand suggesties? Help!
Als iemand een hele goede reparateur weet voor dit soort problemen dan is het adres ook meer dan welkom!
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

gebruik je pedalen??? en probeer eens of het met een andere bass ook gebeurt. Misschien ligt het helemaal niet aan je versterker maar aan iets anders... Eventueel zelfs een andere kabel gebruiken (lijkt me de minste kans hebben dat het daar aan ligt, maar evengoed)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
mddulk
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2004, 13:21

Bericht door mddulk »

Dat lijkt me sterk... het gaat immers om de EQ!
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ja icm met je EQ (die bepaalde frequenties versterkt) gaat het mis. Dat betekend dus dat je EQ opzich zelf misschien goed werkt maar in combinatie met iets anders (bass, pedaal, etc) gaat het mis.
Ik heb 2 bassen en bij 1 bass gaat het helemaal mis (rondzingen, ruis) als ik op de bass mn treble open draai en tegelijkertijd de distortion aan heb staan. Terwijl op de andere bass er niks aan de hand is. De combinatie van DIE bass, met DIE distortion en DIE versterker is toevallig net "verkeerd".
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Bericht door erikjrnk »

maakt het verschil als je de bass richting versterker houdt, of als je ervanaf gaat staan???

waarschijnlijk is het een soort van feedback.
elementen vangen van alles op, zoals bv. electronische stralingen van lampen, versterkers etc.
de treble helemaal openzetten is in principe al foute boel....vooral in combinatie met het boosten van het midhoog en hoog op je eq van de versterker kan het een uitermate vervelend geluid produceren.
(en dan ook nogeens distortion eroverheen....oei)
mddulk
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2004, 13:21

Bericht door mddulk »

Het probleem doet zich niet voor wanneer ik naar de versterker toe sta. Ik speel overigens nooit met distortion...maar goed, het zal dus wel iets zijn met de afstelling van de EQ van mijn bas en van mijn versterker. Bedankt voor de tips tot dusver!
Robas
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2004, 15:12

Re: SWR piep

Bericht door Robas »

Een hele goede reparateur voor dit soort problemen is "WestAmp" in Delft, heeft voor mij al eens een hardnekkige brom in mijn SWR350 verholpen

mddulk schreef:Beste mensen,

Mijn SWR BABY BLUE I begint geregeld uit het niets heftig te fluiten.
Wanneer ik de EQ bypass houdt het op. Het heeft i.i.g. niets met de buis te maken. Hij is al naar een reparateur geweest, maar die kon niets vinden. Heeft iemand suggesties? Help!
Als iemand een hele goede reparateur weet voor dit soort problemen dan is het adres ook meer dan welkom!
Plaats reactie