Het TC Electronic topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Het TC Electronic topic!

Bericht door VanderVeen »

Afbeelding
Sinds vandaag een volledig TC setje. :D

Volgens mij niet heel veel TC gebruikers hier op het forum aanwezig?
Laatst gewijzigd door VanderVeen op 15 dec 2012, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Afbeelding
EX TC gebruiker weliswaar maar ik heb enorm veel plezier van mijn BC 210 gehad, het zijn enorm goede kasten met een heel erg lekker geluid en helemaal voor die prijs.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Tja, ik heb een RH 450 en hopelijk wordt hij vrijdag gerepareerd... :-)
Verder een handig ding dat ik graag gebruik.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Qiz
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 mei 2010, 12:47

Bericht door Qiz »

Ik had een RH750, prima amp met handige functies. Maar ja, toen kwam Glockenklang met een lichtgewicht. Dus exit TC...
Vigier Passion III, Passion IV, Warwick ltd 2004 (te koop), Vigier Excess Indus (te koop)
Glockenklang Blue soul (te koop) + Barefaced S12T (te koop)
TC mini poly
[sfx]Thumpinator
FEA DE-CL
Future impact v3 (te koop)
Gebruikersavatar
frieteboer
Berichten: 588
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57

Bericht door frieteboer »

Na diverse flirts met andere merken, hier ook een tevreden RH450 gebruiker. Een blijvertje!

| Human Base basses | EBS amplification |
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Tegenslag met de mijne... wat nu gedaan ?

Hallo Geert,
ai ai ai, soms heb ik eens slecht nieuws en bij deze: ik heb de fout in je amp niet kunnen vinden. Het is zowieso al een heel hi-tech ding. Maar omdat de voeding stuk is (denk ik) had ik gehoopt op verbrande componenten, uitgelopen condensatoren of doorgeslagen transistors/diodes of omdat het een bass-amp is: een gebroken soldure. Maar niets van dit alles dat ik kon vinden. Dat wordt dus uitmeten, maar dan heb je de schema's nodig en best ook de nodige testprocedure. Ik betwijfel dat ik die vastkrijg van een dergelijk nieuw apparaat. Er zitten ook zoveel rare componenten in dat het dan ook nog eens de vraag is hoe ik daar binnen de 2 maand ga aan geraken... Ik denk dus dat het best is om deze op te sturen naar de fabrikant en ik denk dat die gewoon de PCB met voeding en eindtrap zullen vervangen. Het was trouwens ook wel een harde dobber om hem open te krijgen... Je moet me niets betalen ( in tegenstelling tot bij enkele collega's) omdat ik vind dat ik de fout maar moet vinden en dat het maar dikke pech is voor mij als ik het opgeef, dan moest ik er maar niet aan beginnen. Gelukkig gebeurt dat maar 1 maal per jaar... Ik ben deze week elke avond thuis, laat maar weten wat best voor jou past.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

De importeur contacteren, die kunnen je wel verder helpen.
https://www.audiobizz.nl/AudioBizz" onclick="window.open(this.href);return false;
Baspingelaar in limbo
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Bedankt.. ik ga het daar eens proberen.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Bericht door samuel »

zo`n BMW is ook fijn ;)
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

...en te koop. :)
Mijn pa's brommert.
Gebruikersavatar
Yuomay
Berichten: 2553
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:03

Bericht door Yuomay »

Bassist van een bandje waar wij vaak mee optraden heeft een RH450 met 212 eronder. En dat klinkt lekker, erg lekker.
Try something different.

Mentally Retarded Friend: Myspace; Facebook
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

Tegenslag met de mijne... wat nu gedaan ?
Dat komt me bekend voor, ik had ook een klein probleem met mijn RH450 (wilde niet meer aan).
Heb hem eerst ter reperatie aangeboden bij iemand die normaal versterkers, mengtafels etc repareerd, en deze kon geen schema’s krijgen van TC…..

Kortom heb Ik hem dan maar afgegeven bij https://www.music-service.nl/ en deze heeft iets vervangen (moederbord) want het was niet meer reparabel.
Maar, hoera, hij doet het weer en ik ben hartstikke tevreden ermee.

Prima versterker, en ondanks alle heisa op talkbass https://www.talkbass.com/forum/f15/tc-el ... ed-850000/ etc over het wel of niet afgeven van het juiste vermogen, gaat hij mij hard genoeg.
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Hoe verhoud zich zo'n RH450 eigenlijk tegenover een Genz Benz Streamliner? En met een BH500?
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bericht door Dommel'd »

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7arjCw5e35I[/youtube]
iemand ervaring met de BG250? Ik zoek een wat kleinere combo voor erbij, en ik moet eerlijk zeggen dat dat toneprint systeem (beetje te high tech voor me eigenlijk) me wel aanspreekt .. (hoewel nooit geprobeerd, op het filmpje klinkt hij geweldig imo)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Zoals gezegd had ik plotseling geen klank meer met de TC... niets speciaals gedaan (ding afgezet thuis en een paar uur later toen ik thuiskwam kwam er niks meer uit, geen enkel lampje gaf nog een signaal).
Heb het ding opgestuurd naar de Nederlandse reparateur en die hebben me deze ochtend terug gemaild..
Aardig prijskaartje maar er is niks aan te doen...heb maar toegestemd want wat doe je anders ?



Standaard reparaties onder de € 150,00 worden zonder tegenbericht uitgevoerd.
Deze reparatie valt echter hoger uit. Onderstaand vindt u de prijsopgave.

Apparaat:
TC Electronic Rebelhead 450

Defect:
Helaas was er onlangs een defect en komt er geen klank meer uit. Misschien is de voeding stuk ?

Reparatie:
Na onderzoek blijkt de voeding in order. Na verdere tests en metingen blijkt het mainboard niet in orde.
Er komt geen informatie op het frontpanel en mute staat "in". Oorzaak waarschijnlijk CPU op mainboard.
Advies: 1 * 7F82511001 - PCBA, P18301, 1038, RH 450, Mainboard (€ 117,48) vervangen.

Totale kosten:
De totale kosten voor de reparatie bedragen € 282,01
Deze prijs is inclusief verzend-, handlingskosten en 19% BTW.

Indien er van reparatie wordt afgezien zal het apparaat ongerepareerd retour komen.
De onderzoekkosten bedragen dan € 85,68 dit is inclusief verzend-, handlingskosten en 19% BTW.

Graag horen wij van u hoe deze reparatie af te handelen.
what fools these mortals be
Plaats reactie