Het TC Electronic topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Heb vandaag de actie wat verlaagd, alsook de pups, en dan nog een uitgebreid proefritje gereden met de BG250... valt heel goed mee, klinkt helemaal niet log of modderig.
Er worden vele spullen geroemd om hun goeie prijs/kwaliteitsverhouding maar deze combo verdient toch een plaatsje in de top tien.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Mijn evaring met de TC Electronic BG250 combo (eerder gepost in "Wat is je nieuwste bass gear? " topic.
blablas schreef: Voorlopige oordeel na een paar uurtjes prutsen is:
- Geen ruis!! (D klasse versterker.)
- Toneprint biedt leuke mogelijkheden, I like!
- Tubedrive, nog niet echt duidelijk wat ik hier van vind, moet ik meer mee rommelen.
- Klinkt goed en als een moderne stijl versterker.
Twee weken freubelen verder.
-Toch ruis, bij hogere volumes met veel hoog ingedraaid, dit is verder niet storend en prima mee te leven.
-Toneprint, leuk, maar ik gebruik eigenlijk allen de compressor (maar blijft wel "I like!").
-Tubedrive, bevalt ook, aktieve bassen speel ik liever zonder, geeft dan meer een hifi kwaliteit geluid. Passieve bassen met, geeft net even een ruw randje aan het geluid.
Laatst gewijzigd door blablas op 26 dec 2012, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Ik gebruik de Sandberg in combi met de BG250 enkel in passieve stand en hou het batterijtje in de gigbag in geval van (onverwachte) repetities of gigs zonder (of met kapotte) combo, kwestie van in die gevallen toch enige controle te hebben over de toonregeling en een iets "steviger" signaal te kunnen doorsturen.
En met een kwartje "tube" erbij wordt de P-sound inderdaad nog vettiger...
Slappen en plukken klinken in vergelijking met het vingerwerk ook heel gebalanceerd; dat kan natuurlijk aan de black nylons liggen. In tegenstelling tot wat velen hier vinden val ik hier steeds op terug omdat ze zo "studio" klinken en qua helderheid en qua sustain héél goed meevallen, in tegenstelling tot de gangbare meningen.
Ik heb al heel wat combinaties gerief versleten en gisterenavond kwam mijn zoon mij speciaal zeggen dat het nu wel héél vet klonk, eender welke techniek ik toepaste...
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Gerth schreef:Ik gebruik de Sandberg in combi met de BG250 enkel in passieve stand en hou het batterijtje in de gigbag in geval van (onverwachte) repetities of gigs zonder (of met kapotte) combo.
Maar... Er is een speciaal vakje voor en er zit geen consequentie aan als je hem erin laat zitten, en toch hou je hem liever in de gigbag, zodat je meer kans hebt hem te verliezen en het je weer meer gerommel kost om hem erin te zetten mocht hij nodig zijn? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Tsja... in de bas zit de batterij "geconnecteerd" en gaat ze dus héél langzaam "af", ook als ze niet gebruikt wordt, vandaar. En àls ik ze dan eens nodig heb zal ze ook werken :D .
(en nu niet zeggen dat ik er ook sowieso eentje als reserve in de bag kan houden, want daar kan ik niets zinnigs op antwoorden... :wink: ).
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Volgens mij word het circuit verbroken als je de bas passief schakelt bij Sandberg, dus loopt hij in dat geval niet leeg. Weet het niet 100% zeker. :)
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

VanderVeen schreef:Volgens mij word het circuit verbroken als je de bas passief schakelt bij Sandberg, dus loopt hij in dat geval niet leeg. Weet het niet 100% zeker. :)
Je hebt gelijk, zelfs als de bas actief staat met de jack er uit loopt ze ook niet leeg, maar ik bedoel eigenlijk dat gewoon het constante contact met de ijzertjes de batterij sowieso heel langzaam laat leeglopen, zelfs als je ze niet gebruikt... Dus als ik de bas dan toch quasi altijd passief gebruik, waarom de batterij dan laten zitten? (voor alle duidelijkheid, dit is een zeer ondergeschikte discussie :P ).
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Die BG250, kan je daar nog een cabinet bij aanhangen ?
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Nee.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Inderdaad. Interne speaker op 4 ohm.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Hmm, jammer. Produceert hij dan genoeg volume met die ene 15" speaker om hem op een podium te kunnen gebruiken ?
Gebruikersavatar
Didi B
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 dec 2012, 22:00

Bericht door Didi B »

mmm, het ziet er naar uit dat ik de nieuwe eigenaar ben/word van de staccato die hier werd aangeboden. :cheer:
Iets te vroeg, ik had hem van het vakantiegeld willen betalen maargoed. Ben er blij mee! :dance:
Ik heb al op de RH450 gespeeld over 2x12 Hevos. Dat klonk mij erg lekker. Vol, warm en genoeg punch.
Nu nog op zoek naar een mooi setje cabjes dus. Persoonlijk vind ik 2x12 mooier klinken dan 2x10 maar wil wel
lichtgewicht als het ff kan zodat ik op podium 4x12 kan gebruiken en in de oefenruimte één cab.
Eerst denken, dan doen, dan overdenken en overdoen!
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Mooi ding inderdaad, gefeliciteerd! Ik weet niet wat voor soort muziek je speelt, maar is die amp niet te "soul"?
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Didi B
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 dec 2012, 22:00

Bericht door Didi B »

Ik speel nu "duck Dunn" en wil graag de "Pino paledino" kant op groeien.
Ik vond de rh al een mooi warme kant hebben dus waarom de staccato niet!!
Met de presets moet ik zowel een slow blues als een Bonamassa rock erin kunnen stoppen.
Eerst denken, dan doen, dan overdenken en overdoen!
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Ik denk dat de Staccato nog warmer/ronder is. Goede keuze dus! :jaaaaa:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Plaats reactie