Het TC Electronic topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ding werd me vandaag terug bezorgd en functioneert weer zoals voorheen.. hopelijk nu geen problemen meer :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Mooizo! Wat was het uiteindelijke prijskaartje als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Kostte me 286 euro.. je zit eigenlijk muurvast.
Weiger je de reparatie moet je iets van een 80 euro analysekosten betalen en stuurt men je de versterker weer stuk terug..
Stem je in wordt je toestel gerepareerd maar betaal je aardig wat bij..
Ik had eigenlijk voor 300 euro een tweedehands Mark Bass F1 kunnen kopen van iemand maar toch maar geopteerd voor de reparatie van de TC..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Balen, maar dat laatste zegt ook wat. :)
ErwinWillemse
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2012, 19:50

RH750 kopen of toch maar niet?

Bericht door ErwinWillemse »

Ik ben op zoek naar een andere amp, een lichtgewicht. Heb nu een Aguilar AG 500 SC. Lekker bakkie, maar wat looiig: ben dus op zoek naar iets van minimaal hetzelfde vermogen, ook redelijk transparant/gedefinieerd en met power, maar wellicht een tikkie warmer dan de AG. Heb onlangs een RH450 ge-A-B't met mijn Aggie, op mijn stack (DB112 + DB210), en dat klonk niet verkeerd. De AG leek wel aanzienlijk luider, maar heb alles niet voluit gezet, dus het kan zijn dat die RH voorbij de helft (gain en volume) aanzienlijk meer toeren gaat maken (ik kreeg tenminste het idee dat die knoppen logaritmisch werken, niet lineair: iemand?). Maar goed, nu dus de vraag: heeft iemand ervaring met de RH750? En misschien ook in vergelijking met de RH450?
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5678
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Als je tevreden bent met je Aguilar zou ik eerder gaan kijken naar een Tonehammer 500. Meer dan voldoende volume en heerlijk licht. De keren dat ik over TC heb gespeeld vond ik het net ff wat te clean, Aguilar daarentegen heb ik altijd als "warmer" ervaren.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Wat sommigen warm vinden, vind ik dan net weer te gekleurd..ik herken sommige van mijn bassen niet meer wanneer ik ze door Aguilar-materiaal stuur. Maar sommigen houden daar net van..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5678
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Dat snap ik, en zeker hoe goed jij speelt (gemeend, geen sarcasme bij :wink: ). Dan maak je je geluid vooral met je vingers. En als je dan een bas hebt die je op een specifieke kwaliteit hebt uitgezocht wil je niet dat hij nog eens gekleurd word door een versterker.

Ik ga alleen even af op zijn ervaringen met Aguilar tot nu toe, die schijnbaar goed bevallen. En hij zoekt zelfs iets met een wat warmer klank karakter dan de Aguilar die er nu is. Dan zou ik imho juist van TC afblijven. Nochtans zeker goeie versterkers, maar ik denk niet wat Erwin zoekt. En op een persoonlijke noot ook niet mijn kopje thee, maar daar gaat het even niet om.

Sowieso altijd goed om één en ander met je eigen bas en liefst cabs uitgebreid te gaan proberen. Tis geen pakje boter wat je koopt :wink:

BTW, kijk eens naar een Genz Benz Streamliner 6.0 of 9.0. Zeker als je warmte zoekt, schijnen op bepaalde punten zelfs in de buurt te komen van een Fender Bassman.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik vond Genz Benz ook wel goed...
In het voordeel van aguilar trouwens : Paul Turner speelt er op en die klinkt telkens erg goed imo..
what fools these mortals be
ErwinWillemse
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2012, 19:50

Bericht door ErwinWillemse »

Dank voor jullie reacties! Wat ik mij heb laten vertellen is dat de ToneHammers meer kleuren dan de AG500, die voor een Aguilar heel clean klinkt (doet het bv erg goed met mijn Squier JV Jazz, maar met mijn actieve Yamaha en Lakland dan weer minder). De TH's hebben daarentegen meer van de DB750 in kleuring - begreep ik. Dat is dan weer net niet wat ik zoek. Ik ben ook meer een bassist die de klank van mijn bas wil horen, maar dan luider, en ook het geluid met mijn stijl van spelen (of 'uit mijn vingers') haal. De RH450 heb ik geprobeerd en vergeleken met mijn AG, en de RH is meer gekleurd, imho.

Ik zag ook hier dat iemand de Glockenklang Blue Soul had aangeschaft als opvolger van de RH450. Wat was doorslaggevend, of wat is het verschil in klank?

Speelt Paul Turner overigens over een Tone Hammer, een DB of een AG?

De Fender Bassman vind ik een ding op zich: lekker smeuig vintage geluid, maar niet neutraal of transparant. Wat ik over het algemeen het lekkerst vind klinken is gewoon mijn bas inprikken in mijn mixer thuis en door de koptelefoon horen.

Ik heb de Epifani UL902C ook wel eens over mijn setje geprobeerd en was erg gecharmeerd van het geluid (niet van de prijs :-(), maar zoiets zoek ik dus: licht, transparant maar niet steriel, krachtig. Oh, en (liever) niet de hoofdprijs kostend....
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik heb zelf het geluk gehad zo'n Epifani 902 te kunnen kopen voor 1000 (of was het 900 ?) euro tweedehands..
Nog steeds een erg betrouwbaar beest dat ik gebruik voor grotere optredens (al durf ik daar best ook al met de TC Electronic afkomen uit luiheid en omdat het ding toch vrij luid is).
Ik ben verder zelf ook wel gecharmeerd door de prestaties van de Tecamp Puma versterkers..heel licht en toch straf spul, er staat een 900w te koop op Bassmarkt voor rond de 700 euro..imo een versterker met veel power en een eerlijk geluid.
Ideaal zou zijn mocht er effectief een winkel zijn waar je al die spullen eens naast elkaar zou kunnen proberen maar helaas...
Momenteel heb ik mijn RH450 twee maanden uitgeleend aan een bassist met een drukkere agenda dan mij en die is er toch ook erg tevreden mee.. ik denk dat de RH750 toch ook niet zal teleurstellen..
Op bass.chat worden er vrij vaak 750'ers aangeboden en die prijzen en de verzending vallen best mee...
what fools these mortals be
ErwinWillemse
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2012, 19:50

Bericht door ErwinWillemse »

Ja, TecAmp Puma lees/hoor ik ook goede dingen, ga ik uitzoeken. Richard Bona schijnt ook een TecAmp te hebben (de Bonafide). Ik ben het met je eens: er zou een winkel moeten zijn waar je al die dingen naast elkaar moet kunnen zetten en vergelijken. Helaas moet je daarvoor letterlijk het hele land door (of naar Duitsland).
Bass.chat ga ik checken! Dank alweer :-)
Gebruikersavatar
T-time
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 mei 2008, 19:54

Bericht door T-time »

Ik heb een RH750, al sinds april 2011ofzo... Ik ben er best tevreden over eigenlijk, handige features zijn oa. de programmeerbare presets, de ingbouwde tuner en een uitgebreide toonregeling. Naast het verschil in wattage heeft de RH750 ook 'tweetertone'. Ik heb geen ervaring met de RH450 dus verder kan ik weinig vergelijken. Als je vragen hebt over de RH750 laat je het maar weten.
Gebruikersavatar
frieteboer
Berichten: 588
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57

Bericht door frieteboer »

Ook hier een tevreden TC Electronics gebruiker. Ik gebruik nu een klein half jaar de RH450 en ik moet zeggen dat mijn zoektocht naar de ultieme (voor mij) versterker bij deze acuut is gestopt. Diverse merken en typen waaronder Markbass, tecamp, Ampeg , warwick, trace, hartke en SWR hebben de revue gepasseerd, maar alleen de handige features die de RH450, naast het goede basisgeluid heeft, maken dat je het ding niet meer kwijt wilt.

De voordelen voor mij zijn:
+ Het basisgeluid.
+ De volledig parametrische 4 bands toonregeling.
+ Compressor (voor een comp. van deze kwaliteit betaal je los redelijk wat geld voor)
+ Tubetone (voor een subtiel tot een smerige randje)
+ De 3 programeerbare presets
+ Ingebouwde tuner (ook in de mute stand te gebruiken)
+ Goede DI, pre /post schakelbaar. (in de post stand valt het master volume buiten het circuit (dus volume heeft geen invloed op PA geluid))
+ Stevig gebouwd.
+ Gewicht.
+ koptelefoon aansluiting
+ Aux ingang
+ Combi speakon/jack aansluiting.

Het nadeel is dat het apparaat volledig printplaat is, en het roept daarom meer het "gadget" dan versterker gevoel op. Maar op de Bühne is het zo genieten...........................................

Afbeelding

| Human Base basses | EBS amplification |
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Hier nog een tevreden gebruiker van de RH450, ik gebruik hem op een Eden 210 XLS.

De presets zijn onmisbaar, ik gebruik er een voor m'n Dingwall, één voor m'n contrabas en één voor de fretless bas. Op die manier hoeft de mixer niets bij te stellen als ik van bas wissel (met de XLR op post), zeker omdat we met onze band niet altijd een mixer hebben ;)

Ik zit er alleen nog aan te denken om over te gaan op een RS212, of iets anders met 12" speakers..

Hoe klinkt hij trouwens met die EBS'jes? Ik zie dat er een setje aangeboden worden..
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Plaats reactie