Het TC Electronic topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

Bericht door anderson »

Je kunt het ook aan de verkoper vragen, hij heeft een TC Staccato op de aangeboden boxen staan. :idea:
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Waarom zie je die TC combo's (niet de RH-serie!) zo vaak tweedehands aangeboden worden? Die dingen werden al heel snel nadat ze geïntroduceerd werden al veelvuldig op de tweedehandsmarkt aangeboden, en soms voor verbazingwekkende prijzen. Nu staat er weer zo'n 2x10-combo van 500 watt op dit forum te koop, voor maar 300 euro. Heel veel versterker voor dat geld, maar wat is er mis mee? Waarom wordt iedereen ze zo snel alweer zat? Zelfde geldt voor die losse speakerkasten (die hoekige modellen, want over de duurdere RH-serie met de ronde hoeken is men veel enthousiaster).
Gebruikersavatar
Mighty Mike
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 jun 2010, 19:17

Bericht door Mighty Mike »

LeftyJ schreef:Waarom zie je die TC combo's (niet de RH-serie!) zo vaak tweedehands aangeboden worden? Die dingen werden al heel snel nadat ze geïntroduceerd werden al veelvuldig op de tweedehandsmarkt aangeboden, en soms voor verbazingwekkende prijzen. Nu staat er weer zo'n 2x10-combo van 500 watt op dit forum te koop, voor maar 300 euro. Heel veel versterker voor dat geld, maar wat is er mis mee? Waarom wordt iedereen ze zo snel alweer zat? Zelfde geldt voor die losse speakerkasten (die hoekige modellen, want over de duurdere RH-serie met de ronde hoeken is men veel enthousiaster).
In dit specifieke geval: Voor mij gaat het puur om het feit dat ik hem te zwaar vindt, ik moet hem elke keer 2 trappen opslepen, en ga nu zodoende voor een losse top + kast. De verkoopprijs is gebaseerd op de huidige nieuwprijs (nog bij enkele zaken te krijgen) die rond de €500 euro bedraagt. Met die versterker is echt niks mis, vinden ook meer ervaren muzikanten dan mij.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2007, 19:35

Bericht door Steven »

Hier ook een heel tevreden gebruiker van TC Electronic! Ik gebruik de BH500, met een BC410 eronder. Al zeer veel complimenten gehad bij gigs erover!
You can't hold no groove if you ain't got no pocket!
Gebruikersavatar
frieteboer
Berichten: 588
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57

Bericht door frieteboer »

Steven schreef:Hier ook een heel tevreden gebruiker van TC Electronic! Ik gebruik de BH500, met een BC410 eronder. Al zeer veel complimenten gehad bij gigs erover!
Ik heb ook zo'n BH500 gehad voor in de oefenruimte, en ik was na 2minuten overtuigt van het ding. Dat is een echt fijne versterker voor dat geld en met die mogelijkheden. Ik had in die versterker wel een flinke brom zitten (ding was nieuw uit de doos), daarom deze onder garantie gelijk omgeruild voor de RH450 (wel bijbetaling natuurlijk ;) omdat ik dit geluid en mogelijkheden ook wel mee wilde nemen op de bühne, waar ik altijd met klein en lichtgewicht spul speel. Beste beslissing wat ik ooit heb gemaakt qua versterking.

| Human Base basses | EBS amplification |
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

afgelopen weekend voorprogramma gespeeld bij Ana Popovich en haar bassist Ronald Jonkers speelde ook op een TC RH top met twee TC 2x10's en die gast had me toch een dikke sound on stage! echt super.

die Ronald is ook echt wel een top bassist: die dikke sound zit voor 90% in zn vingers, hoeft 'ie alleen maar voor aan te slaan!
speelde trouwens op een Stingray 5.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Heb gisteren een BG250 gekocht, nieuw voor 375... gezien de ons aller bekende specs een onklopbare prijs, zeker als het toestel blijft werken zoals het hoort. Fingers crossed... kan niet wachten om er eens mee te repeteren/giggen.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Wacht even... Drie-vier weken geleden was je lyrisch over je nieuwe Sandberg VS4, twee weken later staat hij te koop wegens stoppen met bassen en gisteren heb je weer een basversterker gekocht? Gaat hard...
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Inderdaad. :facepalm:

Net als met de Stingray toen.
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Bericht door Tutu »

Stinky schreef:afgelopen weekend voorprogramma gespeeld bij Ana Popovich en haar bassist Ronald Jonkers speelde ook op een TC RH top met twee TC 2x10's en die gast had me toch een dikke sound on stage! echt super
die Ronald is ook echt wel een top bassist: die dikke sound zit voor 90% in zn vingers, hoeft 'ie alleen maar voor aan te slaan!
speelde trouwens op een Stingray 5.
klopt,...waanzinnige bassist en podiumbeest!! Heule dikke sound!
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Ik weet het, vernietigend voor mijn geloofwaardigheid,zal misschien enkele maandjes wegblijven en dan nog een poging doen hier... Is nogal ingewikkeld, mijn excuses.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Gerth schreef:Ik weet het, vernietigend voor mijn geloofwaardigheid,zal misschien enkele maandjes wegblijven en dan nog een poging doen hier... Is nogal ingewikkeld, mijn excuses.
Geen reden voor excuses, man :-)
Vanderveen moet zelf niks zeggen en ik zéker niet... qua geloofwaardigheid loopt er hier sowieso al niet veel standvastigs rond op BGF dus het valt zeker niet op (hier worden soms bassen al verkocht vooraleer ze aangekomen zijn). Trek het je niet aan :wink:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Ik was een beetje in de war, dacht eigenlijk dat ik je misschien verwarde met een ander.
Ik heb het ook wel gedaan... Komt allemaal een einde aan als het goed is!

No hard feelings... Voel alleen goed hoe iedere koop/verkoop voelt. Heb ik niet goed genoeg gedaan.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Bedankt beiden voor de reacties, ik hoop eindelijk mijn leven gebeterd te hebben :-)

Vrolijk kerstfeest!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Veel plezier ermee !
Ik had mijn eigen RH450 uitgeleend aan een vriend in nood maar die heeft 'm gelukkig niet meer nodig en ben blij dat ik 'm binnenkort terug heb, blijft zo'n handig ding...
what fools these mortals be
Plaats reactie