Genz Benz (topic?)

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Srallar
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 feb 2011, 09:55

Bericht door Srallar »

Xytras 1978 schreef:Doar is em weer jong...
Srallar schreef:F*ck, nog nooit zoveel last van GAS gehad denk ik! :facepalm:

Mag ik vragen wat dat setje je gekost heeft? (mag ook in PB)
Gij moet wat zeggen! :finger:
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Van de week ga ik kijken en luisteren naar een Genz Benz Neox 400-112T Ben best benieuwd...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

De basis van die versterker is een lijn die nogal fel wil zijn. Dus echt fel hoog, niet altijd even mooi.
Bij mijn bas paste dat iig niet lekker, dus neem zeker je eigen bas mee bij het testen :)

(kleine disclaimer, het is al een aantal jaren geleden dat ik geluisterd heb en ik kan een vertekend beeld hebben).
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Dank voor de heads up. Ik neem sowieso mijn eigen bas mee als ik wat ga proberen, krijg ik iig een vrij goed beeld. Ik hou jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

En ik heb hem meegenomen. Klonk erg lekker met de P, zeker op het tube kanaal. De tweeter had ik wel teruggedraaid trouwens, denk niet dat ik die snel zal gebruiken. Wellicht in combinatie met de contrabas. Die stond er trouwens ook dus dat heb ik nog even kunnen proberen. En ook dat viel zeker niet tegen!
De EQ settings en Signal Shape e.d. zal nog wel wat uitzoekwerk worden, maar ik ga uit van alles op 12 uur en zie vanuit daar wel weer.
Zit nog wel even na te denken over een 12" extensie cab. De Neox (1112T of 212T) is vrij moeilijk te vinden (zeker tweedehands) en ook aardig prijzig. Dus zit ik te kijken naar een Genz Benz Focus 112 of een G&K Neo-112. Beide 14 Kg, de G&K 100 meer Watt, maar de GB meer laag. Een G&K 212 MBE is natuurlijk ook altijd nog een optie... :roll:

En foto's, anders is het niet gebeurt he :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

BUMP
In mijn zoektocht naar lichtere cabs is mijn oog nu ook (een beetje) gevallen op de FCS-210T (300 w, 8 ohm). Omdat ik eigenlijk een 4x10-addict ben, zou ik twee van de cabs moeten hebben. Heeft iemand van jullie ervaring met deze cabs? Ik heb een Markbass LMII versterker (500 watt, 4 ohm) dus ik zou ze door kunnen lussen.
Twee keer een 112 is ook nog een optie en nog lichter.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Ed Friedland over de 4x10"

Ed Friedland over de 1x12"

Ik ben zelf erg enthousiast over GB. Die jongens weten echt wel wat ze doen. Je kan ook even bij BAX gaan checken. Is een eindje rijden, maar volgens mij wel de enigste die ze in de winkel hebben staan. Eigen top en bas mee en gaan. Is een relaxte winkel, je kan alles pakken en uitproberen.

Ik heb zelf nog onwijze GAS voor deze. Staat er nog eentje bij Leo Caerts in Belgie. Met stoffen bekleding waardoor die echt perfect bij mijn GB NEOX 400 zou passen. Maar met een prijs van € 485,- helaas nog geen budget voor :(

Afbeelding
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Ik heb net dit héél topic doorgelezen en na mijn ervaring met de Shuttle 6.0 wil ik even dit kwijt:

Het geluid was voor 99% gelijk aan mijn T-max, maar aan 1/10de van het gewicht.
Headroom was in orde tot ge zonder PA moest spelen, toen moest ineens het volume op 8 en ging de eindtrap continue in de cliplimiter. Dus te weinig headroom terwijl mijn T-max met 350 watt op 4 ohm op 3 al harder ging.
Ik geloof dus niet zo in die digitale eindtrap en hoor ook echt dat een traditionele versterker "dikker" klinkt.
De Shuttle heeft dus het onderspit moeten delven tegenover de T-max en heeft het huis mogen verlaten.
Het gewicht neem ik er gewoon bij ! :mrgreen:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Hajvb schreef:Ed Friedland over de 4x10"

Ed Friedland over de 1x12"

Ik ben zelf erg enthousiast over GB. Die jongens weten echt wel wat ze doen. Je kan ook even bij BAX gaan checken. Is een eindje rijden, maar volgens mij wel de enigste die ze in de winkel hebben staan. Eigen top en bas mee en gaan. Is een relaxte winkel, je kan alles pakken en uitproberen.
Thanks! Ik had de filmpjes ook al gespot. Heb jij ze bij Bax getest toevallig?
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Nope, express niet. Anders had ik er misschien wel eentje meegenomen :roll:
Gebruikersavatar
Mighty Mike
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 jun 2010, 19:17

Bericht door Mighty Mike »

Ik heb een Focus 210T en ben er erg tevreden over. Gaat behoorlijk diep en klinkt lekker strak.
Op TalkBass hebben ze een topic met gebruikerservaringen (vanaf pagina 4 ongeveer; vanaf daar even doorspitten)
https://www.talkbass.com/forum/f15/genz- ... ght-855390

Je mag mijne altijd uit komen proberen, maar ik woon wel een eind weg van Houten...
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Mike, PM-ed!

Ik heb trouwens even gemaild met Ed Friedland. Aardige man! Hij heeft een voorkeur voor de NeoX210t omdat hij niet van horizontale cabs houdt. Het prijsverschil is echter enorm en hij is een pro en ik ben maar een amateur. Verder heb ik geen enkel probleem met horizontaal. 8)
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Zelfde bevindingen hier, te weinig headroom
Madmac schreef:Ik heb net dit héél topic doorgelezen en na mijn ervaring met de Shuttle 6.0 wil ik even dit kwijt:

Het geluid was voor 99% gelijk aan mijn T-max, maar aan 1/10de van het gewicht.
Headroom was in orde tot ge zonder PA moest spelen, toen moest ineens het volume op 8 en ging de eindtrap continue in de cliplimiter. Dus te weinig headroom terwijl mijn T-max met 350 watt op 4 ohm op 3 al harder ging.
Ik geloof dus niet zo in die digitale eindtrap en hoor ook echt dat een traditionele versterker "dikker" klinkt.
De Shuttle heeft dus het onderspit moeten delven tegenover de T-max en heeft het huis mogen verlaten.
Het gewicht neem ik er gewoon bij ! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Daarbij wel aangetekend dat 600 Watt voor de 6.0 erg positief is. Is namelijk dezelfde eindtrap als de Aguilar Tonehammer 350, die maar 350 Watt geeft.... En de vergelijking met Peavey gaat ok niet helemaal op, iedereen weet dat Peavey Watt's harder zijn dan normale :P
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Freddy Lee schreef:Mike, PM-ed!

Ik heb trouwens even gemaild met Ed Friedland. Aardige man! Hij heeft een voorkeur voor de NeoX210t omdat hij niet van horizontale cabs houdt. Het prijsverschil is echter enorm en hij is een pro en ik ben maar een amateur. Verder heb ik geen enkel probleem met horizontaal. 8)
Dit is wat Ed schrijft over de constructie:
They are using a thinner plywood to help with the weight, and the Tolex covering is not as heavy duty as some of their other cabs... but they are solid. The point was to keep them light and inexpensive. My 410 has been through a lot of gigging and while it's taken some scuffs on the Tolex... it's still structurally fine.

Volgens mij ben ik nu wel om. Alleen nog de twijfel over twee keer een 210 of één 210 en één 115.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Plaats reactie