15" erbij?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
groevie
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 okt 2004, 16:33

Bericht door groevie »

Vooral dat laatste klinkt logisch. Dank jullie wel voor het meedenken.
En als ik eerst een cabinet koop, dan kan ik later weer denken of ik een nieuwe top wil en zo ja, welke. En dan in de tussentijd sparen, sparen, sparen.... iemand nog basles? :roll:

En natuurlijk mijn hoofd breken over welk cabinet..... :rock2:

Ik laat het nog weten
https://www.johnklaver.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Jouw set moet hard genoeg zijn. Die gitarist moet indammen,

Als je als bassist alleen met de drummert speelt.... Heb je dan voldoende vermogen? Zo ja...

Stuur die gitaardert dan met pensioen... Hij moet zijn geluid richten naar jullie... Als jullie niet de balans nu kunnen vinden wordt dat op een podium niet vanzelf beter....

Die 4x6 alleen is al voldoende om in een band te spelen. En jij hebt er nog een neodynium 12 inch bij... Dat MOET GENOEG zijn...
Ik ben geen Markbass fan. Maar je hebt wel topspeakers... En ook nog es slim gekocht. Het zijn setjes waarop heel veel broodmuzikanten spelen. Ik zeg goed gedaan. Als deze gitaardert het daar niet mee wil doen.... Toedeloe...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23026
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Sinds ik dit topic heb geopend krijg ik op allerlei andere web pagina's Google advertenties voor penisvergrotingen te zien...
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15129
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Muziekschuur schreef:Jouw set moet hard genoeg zijn. Die gitarist moet indammen,

Als je als bassist alleen met de drummert speelt.... Heb je dan voldoende vermogen? Zo ja...

Stuur die gitaardert dan met pensioen... Hij moet zijn geluid richten naar jullie... Als jullie niet de balans nu kunnen vinden wordt dat op een podium niet vanzelf beter....

Die 4x6 alleen is al voldoende om in een band te spelen. En jij hebt er nog een neodynium 12 inch bij... Dat MOET GENOEG zijn...
Ik ben geen Markbass fan. Maar je hebt wel topspeakers... En ook nog es slim gekocht. Het zijn setjes waarop heel veel broodmuzikanten spelen. Ik zeg goed gedaan. Als deze gitaardert het daar niet mee wil doen.... Toedeloe...
Helemaal mee akkoord.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23026
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

groevie schreef:En het is zijn band.... ;-) (en zijn geluid is wel erg goed hoor..... :jam: )
'Zijn' band? Als je Prince heet, of Larry Graham of Anouk kun je zoiets claimen. In andere gevallen ben je SAMEN de band en stem je je geluid op elkaar af. Zoniet --> exit ego, of exit rest van de band.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

De bekende gitarist die zijn fulltube volgas draait omdat alleen dan 'zijn geluidje' optimaal is. Te vaak meegemaakt en zo jammer allemaal. Je moet het probleem echt bij de wortel aanpakken in plaats van 'fight fire with fire' toe te passen; scheelt je ook op de lange duur een gehoorapparaat.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Juha
Berichten: 92
Lid geworden op: 25 mar 2011, 10:41

Bericht door Juha »

Daar vraagt de beste man toch allemaal niet om? Zo te horen is hij blij met de band waar hij in speelt maar komt hij volume/druk tekort.
Geef dan gewoon technisch advies ipv allemaal oude frustraties die er hier niet toe doen.
Dat hij in dit geval niet veel heeft aan een 15" is waarschijnlijk inderdaad zo, en de onderlinge balans (guitard laag uit zn geluid laten draaien) zo mogelijk nog belangrijker.
Ik denk zelf dat TS het meeste zal hebben aan een 4X10 met een gevoeligheid boven de 100dB, little mark moet die best kunnen aansturen.
Fanning the flames
MMMMesa Boogie...Titan V12 + Walkabout Scout
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Juha schreef:Geef dan gewoon technisch advies ipv allemaal oude frustraties die er hier niet toe doen.
Waarvan akte. Met de huidige set moet het prima kunnen, zet de speakers op een hoogte, probeer een balans te vinden met de rest van de band. Allemaal niks nieuws. Gezien de mededeling van de TS dat er weinig budget is lijkt mij dit het beste om in ieder geval eens te proberen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23026
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Juha schreef:Geef dan gewoon technisch advies ipv allemaal oude frustraties die er hier niet toe doen.
Tuurlijk. Nee dus. Waarom een technische oplossing aandragen voor iets wat geen technisch probleem is? Dat is het zelfde als iemand die klaagt dat hij weinig contact met zijn buren heeft aanraden om een Facebook account te openen. :facepalm:
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
groevie
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 okt 2004, 16:33

Bericht door groevie »

Juha schreef:Daar vraagt de beste man toch allemaal niet om? Zo te horen is hij blij met de band waar hij in speelt maar komt hij volume/druk tekort.

.
sorry, is misschien niet duidelijk, ik ben een vrouw. ;-)
maar de rest is waar. Ik ga ook wel even met de gitarist praten hoor. Hij is niet onredelijk, maar wel alleen maar bezig met het 'ideale' geluid.

Met de band stoppen is inderdaad niet echt en optie. Tenminste, als ik weet wat goed voor me is. Vorig jaar zijn we in Memphis geweest en we hebben net een CD uit die de hemel in geschreven wordt. Onze vorige CD is blues CD van het jaar 2011 geworden. Daarnaast worden er van de nieuwe CD ook exemplaren in Japan verkocht.

We hebben sinds de nieuwe CD ook een nieuwe drummer die wat steviger speelt, dus misschien heeft de gitarist bedacht dat hij ook 'los' kan.Het is ook iets van de laatste tijd. Ik heb bedacht dat ik dan ook mijn geluid moet gaan aanpassen,vandaar mijn vraag hier. :-)

Maar ik ben wel blij dat jullie meedenken. :lol:
https://www.johnklaver.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Ik had het al door idd :mrgreen:. Maarreuh, mag ik hier na mijn inhoudelijk post hier ook een beetje spammen? :roll: zo niet, haal maar weer weg mods :-)

Ik moet de advertentie nog aanmaken, maar ik doe mijn SWR Goliath II 4x10 (8ohm) weg tegen een schappelijk prijsje. De 1x15" die ik zelf heb gemaakt doe ' er gratis bij (of voor weinig geld een fullstack, t is maar hoe je t wilt zien :-)). Bij interesse / meer info pb?
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
elrinden
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 okt 2008, 11:11

Bericht door elrinden »

rensbass schreef:Ben ik niet helemaal mee eens, ik zie niet echt in dat je een andere versterkertop moet kopen.
Correct me if i'm wrong, maar de cab die je nu gebruikt geeft volgens mij die 100 dB pas wanneer er 600 Watt doorheen gaat, dus niet bij 250 watt.
Dat ik zomaar roep om de cab te vervangen, doe ik omdat je dan veeeel meer geluidsdruk creeerd.
Je speakeroppervlak is met 4x6" 113 vierkante Inch
Je speakeroppervlak is met 4x10" 314 vierkante Inch.
Ik zeg een efficienter Cab. eronder.
Uiteraard is een buizenbak ook wel erg lekker. :jam:
Ik zag je reactie pas vanmorgen...misschien toch even goed om op te reageren.

De top heb ik genoemd omdat toen nog niet duidelijk was welke combo voor de aansturing zorgt.

Ik moet je inderdaad verbeteren :D : Het rendement vertelt iets over de geluidsdruk die je krijgt als je er één Watt in stopt. Je aanname is daarom niet juist dat het rendement een directe relatie heeft met het oppervlak van je speaker. Vaak is die relatie er wel met hoe laag je weer kan geven. Echter, sub laag is tijdens een optreden niet nodig...dat hoor je toch niet. Hopelijk maakt dat het een beetje duidelijk?

De conclusie die al vaker genoemd is, is de enige juiste. Ruk de oordoppen uit je gitarist zijn oren en laat hem met minder volume spelen.
:finger:
André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified

Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

@elrinden, als jij het zegt, zit ik er naast, zal niet de eerste keer zijn ook niet de laatste

@groevie, aangezien je vrouw bent
Afbeelding
Misschien een optie? :wink:
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
elrinden
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 okt 2008, 11:11

Bericht door elrinden »

rensbass schreef:@elrinden, als jij het zegt, zit ik er naast, zal niet de eerste keer zijn ook niet de laatste
Het gaat me niet zo zeer om het gelijk maar met name om de TS niet verkeerde verwachtingen te geven. :thumbsup:
André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified

Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
groevie
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 okt 2004, 16:33

Bericht door groevie »

Zo. Ik heb de gitarist gekielhaald, gevierendeeld, doormidden gezaagd en aan zijn enkels op zijn kop uit het raam gehangen.
Ik denk dat ie nu niet meer te hard durft.... :twisted:

Dat TecAmp ken ik niet. Aan de andere kant heb ik natuurlijk MarkBass vanwege het gewicht, en het klinkt nog ook. (vind ik.)
Waar kun je TecAmp beluisteren? Heeft iemand er ervaring mee?
https://www.johnklaver.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie