Mesa Boogie Bass 400+ of Trace Elliot V6?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Vol en warm kun je ook vinden in een Eden V300(b) of een Koch KB2500. Ook niet standaard. Echt rauw grommen doen deze echter niet zomaar.
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Mijn Aguilar db750 heeft mij nog nooit teleurgesteld! (maar heb 'm natuurlijk ook nog maar pas :cheer: )
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Jack

Bericht door Jack »

Maar dat is dan weer geen Fulltube, dus die doet in dit rijtje even niet mee. :wink:
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Jack schreef:Maar dat is dan weer geen Fulltube, dus die doet in dit rijtje even niet mee. :wink:
owja... :facepalm: hmmm.... en nou?
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Jack

Bericht door Jack »

Niets, jij hebt gewoon een geweldig goede amp, en de TS gaat zijn droom waar maken.. 8)
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Jack schreef:Niets, jij hebt gewoon een geweldig goede amp, en de TS gaat zijn droom waar maken.. 8)
Ohja! Ook vet natuurlijk :dance:

Heb overigens wel ooit over een v6 gespeeld! Bij het testen van mijn 4.12; ook een érg nette versterker! Was ook een mooie combi...
Laatst gewijzigd door Dirk op 09 jan 2013, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
laagislaag
Berichten: 370
Lid geworden op: 28 jan 2011, 12:23

Bericht door laagislaag »

Ik weet t natuurlijk al helemaal niet, EN ik wil ook geen ongefundeerd advies geven MAAR : Ik heb wat ervaring met verscheidene Mesa amps en die waren vreselijk, ... eindeloos zoeken met veel te veel knoppen ... en wat ik ook draai, niets helpt! .....brrrrr ....

En dan [trace-fanboy-mode] Ik speel al jaren over Trace, en als je dat geluid mooi vindt.... dan vind je t nergens zo mooi... [/trace-fanboy-mode] ....

Ik speel over een VA400 of een ouderwets combo serie MK V , al naar gelang de mogelijkheden... en echt hoor.... ik heb van alles geprobeerd... maar Trace is t !

Just so you know!
Van der End (5), Hohner B2A V, Kawaii Sleekline (frestless, bestaat blijkbaar), Trace Elliot ftw, Contrabas, Macbook pro, Logic, en allerlei exotisch spul (Saz, Bendir, Harmonium, Quena, Sikus, Kaval, vandattum, fijn spul!)
Jack

Bericht door Jack »

Ik onderschrijf bovenstaande post, maar vind dat een droom waar maken het meest ultieme is, dus vind ik dat de TS dat moet doen.. :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Ik ben het met bovenstaande posts eens! De meeste dromen zijn bedr...
Voor mij is het ook Trace, en voor een ander niet. Beide beesten van versterkers, succes met luisteren, want dat moet je eerst zien te regelen. :jam:
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Bericht door marijn c »

Een Koch heb ik nog nooit eentje zien passeren op 2dehands of marktplaats. Over de Eden lees ik een beetje diverse reviews :? .
Van de Mesa lees je wel eens dat die vrij solid state klinkt, van de Trace dat hij behoorlijk Hifi is. Weten jullie hoe ik die termen moet 'plaatsen'?

Momenteel lijk ik er inderdaad een voorkeur voor te hebben mijn 'puberdroom' waar te maken :).
Peavey T40
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

laagislaag schreef:Ik weet t natuurlijk al helemaal niet, EN ik wil ook geen ongefundeerd advies geven MAAR : Ik heb wat ervaring met verscheidene Mesa amps en die waren vreselijk, ... eindeloos zoeken met veel te veel knoppen ... en wat ik ook draai, niets helpt! .....brrrrr ....
Dan vraag ik me toch af of jij op een Bass400+ gespeeld hebt. Die heeft 2 kanalen met elk een apparte gain knop, een master volume en een 3 bands EQ(bass, mid, treble). Er staat nog een schakelbare 5 bands EQ op. Lijkt mij toch alles behalve een "ruimteschip" om te bedienen. Dat je er geen geluid uit krijgt wat jou ligt heet smaak, en daar is uiteraard helemaal niks mis mee.
Ik vraag me dan toch echt wel af over welke Mesa amps jij gespeeld hebt. Ik heb zelf een bass400+ en ik heb ook al enkele keren over een Big Block gespeeld (in een backline). Altijd heel "plug and play" voor mij persoonlijk.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5554
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Dat is de Bass 400 (zonder +) ook, qua EG gelijk aan de 400+.. En alles behalve solid state hoor, heeft een heerlijk buizengrowl. Is van zichzelf wel een versterker wat redelijk in het hoog zit, maar daar is de eq weer voor...
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Bericht door marijn c »

Monkey schreef:Dat is de Bass 400 (zonder +) ook, qua EG gelijk aan de 400+.. En alles behalve solid state hoor, heeft een heerlijk buizengrowl. Is van zichzelf wel een versterker wat redelijk in het hoog zit, maar daar is de eq weer voor...
Redelijk in het hoog?
Peavey T40
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5554
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Het is niet een versterker die uit zichzelf donker klinkt vind ik, maar ik kan niet spreken voor de 400+. Het is wel zo dat de toontregeling van de 400 gebaseerd is op de toonregeling van de Fender Bassman: bass en treble staan 'flat' op standje 2, middle op standje 10. Ik heb alles ongeveer op 5 staan, dan klinkt ie wat mij betreft lekker warm.
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

Hey! Paul/Dirk stuurde me naar dit topic. Ik heb een Trace V4 die niks staat te doen omdat ik nu in een onversterkt bandje speel. Ik ben eigenlijk niet van plan om hem te verkopen, maar als je hem een keer zou willen testen ofzo, dan ben je welkom (ik woon in Wageningen, heb zelf geen vervoer momenteel). En misschien doe je me wel een voorstel wat ik niet kan afslaan ;)
Ik vraag me trouwens af waarom je een V6 zou willen; ik heb met een goed cabinet nooit tekort gehad aan de 220W van 4 KT88's. En voor een echt dikke buizensound moet je m.i. de versterker gewoon op z'n staart kunnen trappen, dus er is zeker zoiets als een te zware buizentop. Maar wat je ook kiest, alles behalve je rug zal er blij mee zijn!
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Plaats reactie