Mesa Boogie Bass 400+ of Trace Elliot V6?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Bericht door marijn c »

Niks tegen een V4 hoor. Ik volg je redenering omtrent die staart helemaal :-). Maar een V6 lijkt me evidenter om te vinden.
Peavey T40
Gebruikersavatar
Bloc Riff Nut
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 nov 2009, 10:04

Bericht door Bloc Riff Nut »

Ik weet waar je een V6 kan vinden :kwijl: Maar die zit onder de " RAT FUR "
Afbeelding :jam:
Deze vind ik niet zo mooi
Afbeelding :facepalm:
Feedback:

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... c+riff+nut" onclick="window.open(this.href);return false;

Cheers.

Phil.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik zou voor de Trace gaan, maargoed; ik ben natuurlijk enigszins bevooroordeeld. Het is dat voor mij de ongemakken van een full-tube te zwaar wegen anders had ik serieus GAS gekregen. Mooi ding!
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5555
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Nog een reden om de trace te verkiezen boven de 400+: 6 buizen voor de trace tov 12 voor de Mesa. Bij een retube merk je dat verschil écht wel in de portemonnee....

Maar... Als je écht voor de Mesa wilt gaan, maar niet voor 12 eindbuizen, kom dan eens met mij praten, misschien worden we het eens... 8)
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Bericht door marijn c »

Heb ik eigenlijk geen speciale vaccins nodig om als Belg in Nederland te komen, dan? :P
Peavey T40
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

marijn c schreef:Momenteel lijk ik er inderdaad een voorkeur voor te hebben mijn 'puberdroom' waar te maken :).
Heb ik ook gedaan. Ik was nog gitarist als puber en wou toen een Marshall stack. Alleen van het gezicht van de Marshall (1992LEM) stack in de woonkamer word ik al blij. :)
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

Probeer indien de mogelijkheid der is om beide eens aan een test te onderwerpen.
Lijkt mij nog steeds de beste keuze om te kiezen.
Heb ooit op trace gespeeld en vond en vind dit nog steeds goede spullen, speel nu al jaren op mesa en daar ben ik het meest tevreden van van omdat ik daar volgens mij de beste sound uithaal maar dat is dan heel persoonlijk en verschilt van mens tot mens.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Bericht door marijn c »

Er is vandaag een knoop doorgehakt: als alles goed gaat, heb ik 30 januari mijn Bass 400+! Ik ga hem dan halen in Londen. Valt ie me toch tegen, dan raak ik hem ongetwijfeld wel weer kwijt (zonder er mijn broek te fel aan te scheuren).

Het kan dus best gebeuren dat ik binnenkort met hangende pootjes op een V6/4 lig te :kwijl: .
Peavey T40
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

En je hebt een leuk tripje naar ye olde Londen er bij.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
frieteboer
Berichten: 588
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57

Bericht door frieteboer »

je bent toch niet toevallig vandaag per helicopter gegaan??? :twisted:

| Human Base basses | EBS amplification |
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Bericht door marijn c »

Ik ben ongedeerd gebleven. Fieuw!
Peavey T40
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

die 400+ is een goed ding !

Je moet er van houden om over te bassen , .....buizen-versterkers zijn voor gitaar onovertreffelijk , maar voor bas-gitaar vind ik 't zelf wat minder in vergelijking met een veel stabielere mosfet/transistor amp .

Buizen-versterkers hebben helaas een rete slechte demping

J. Cruijf : "Elk voordeel heb weer een nadeel " :mrgreen:
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Bericht door marijn c »

Ik zal het moeten ervaren...

Ik ben heel tevreden van mijn oude mosfet HH'en, al dan niet 'ondersteund' door een Muff'n. Hij kreeg van mij ook ruim de voorkeur boven een Ampeg B2R (eveneens mosfet eindtrap, transistor voorversterker), en boven een pak andere recente en 'vintage' transistor amps. Mijn Davoli Show Bass III vind ik wel ook erg goed klinken, maar gans iets anders dan mijn trouwe Engelse rakkers.

Maar wat bedoel je precies met 'slechte demping'?
Peavey T40
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

marijn c schreef:Maar wat bedoel je precies met 'slechte demping'?
Er zijn er hier ongetwijfeld mensen die het beter uit kunnen leggen dan ik, maar ik kan vast een poging wagen. :wink:

Een versterker brengt enerzijds de conus van een luidspreker in beweging, maar andersom 'duwt' die luidspreker ook terug. Daar waar een transistor heel strak die beweging in bedwang houdt, is een buizenversterker hier wat 'losser' in. Met name met slappen merk je daardoor dat een buizenversterker wat trager of logger lijkt te reageren om je aanslag.

Ik vind alleen wel dat FLSTC een wat eenzijdig beeld schetst. Een transistor klinkt inderdaad wat 'strakker', maar naar mijn beleving ook wat plastisch of steriel in vergelijking met een buizenversterker.
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

da's geen eenzijdig beeld ,...da's gewoon de makke van het apparaat waar je niet omheen kan .
Bij gitaarwerk is 't geen probleem , maar bij basgitaar-gebruik is 't gewoon vervelender omdat met name bij de laagste frequenties de zgn "dempingsfactor" van belang is voor een strakke laag-weergave.

Een buisversterker dempt zo slecht , dat we zelfs kunnen spreken van "uitslingering".
Deze uitslingering werd vroeger in hifi buizen-versterkers een klein beetje onderdrukt door een zgn snubber-schakelingetje aan de primaire kant ( hoogsp kant ) van de uitgangstrafo.

Dit fenomeen kan zelfs een beetje als storend worden ervaren tijdens het spelen.
Slappers en snelle spelers zullen dit zeker merken :wink:

Dit is dus gewoon vervelende vervorming .

( ik ben overigens WÉL een buizen-amp-liefhebbert :mrgreen: ,.....maar niet voor gebruik met me bassie :mrgreen: )


Hier staat overigens nog een project van mezelf dat ik nog moet afmaken .
Ik heb hier een 200 Watt Sound City met 4 X KT88 staan , welke ik nog moet reviseren .
Ik heb hier ook vier nieuwe McKenzie 12" luidsprekers liggen , waar ik een bijpassende 4 X 12" cabinet van wil maken .
( gewoon voor de aardigheid )
Plaats reactie