Mesa Boogie Bass 400+ of Trace Elliot V6?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Mesa Boogie Bass 400+ of Trace Elliot V6?

Bericht door marijn c »

Hoi,

Ik ben op zich erg tevreden van mijn HH Bass Machine. Maar de buizenhonger knaagt...

Ik hou van de minder conventionele keuzes (zo bijvoorbeeld ook met mijn Peavey T40 die echt de max is!), maar wat is de betere voor mij? Het moet diep 'grollen' maar niet te fel/scherp klippen. En vooral een vol en warm karakter hebben.

Which is the better for me, tell me please! Merci ;-).

Marijn
Peavey T40
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Ik heb nooit over een TE V6 gespeeld dus vergelijk kan ik niet. Ik weet alleen dat de bass 400+ een monster is waar ik de gelijke nog niet van ben tegen gekomen.
"Vol en karakter" klopt wel voor een Bass 400+, maar dat klopt voor andere versterkers. Al doen ze het allemaal op hun eigen manier. Ik kan wel zeggen dat de Mesa (voor mij persoonlijk) niet zo goed samen gaat met aktieve bassen, maar dat vind ik voor alle buizenbakken waar ik over heb gespeeld.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Persoonlijk ben ik érg gecharmeerd van Mesa Boogie, maar heb zelf (helaas) nooit gespeeld over een 400+... :facepalm:
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Jack

Bericht door Jack »

Ik heb wel eens gespeeld over zo'n 400+ zei het heel kort, en ik vind het een geweldig ding.
De Trace V8 die ik zelf had destijs, vond ik wat mooier afgerond klinken.

De V6 heeft dat ook, dus zou mijn voorkeur uitgaan naar die.
Maar ik ben dan ook niet echt objectief te noemen. 8)
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

En ik deel de mening van Pyroman dat actieve bassen en buizenbakken geen ideale combinatie is.
Of je de trace of mesa zou moeten kiezen, tja dat is persoonlijk natuurlijk. Lijken me allebei prima versterkers.
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Jack

Bericht door Jack »

Maar de TS heeft het over een T40, en da's een passieve bas...

Althans, toen ik jong was nog wel.. :?
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

dat wissiknie, geen probleem dus!
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Jack

Bericht door Jack »

No probs, met het 2de gedeelte van je post ben ik het helemaal eens verder. :jaaaaa:
Hendry schreef: Of je de trace of mesa zou moeten kiezen, tja dat is persoonlijk natuurlijk. Lijken me allebei prima versterkers.
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Bericht door marijn c »

Jups, die T40's zijn passief op en top!

Het lastige met de tweedehandsmarkt is beide amps te vinden en ze te testen naast mekaar :-). Van de Mesa droom ik al mijn hele leven, en de Trace lijkt me ook wel echt geweldig (ook met die rat fur :-O )!
Peavey T40
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Voor de duidelijkheid, ik weet dat een T-40 passief is. Ik vermeld dus gewoon dat buizenbakken niet zo goed samen gaan met actieve bassen naar mijn smaak, niet meer en niet minder :D

@Marijn, als je de kans hebt, test ze. Maar zoals hier al aangegeven zijn ze beide niet erg "alomtegenwoordig".
Jack

Bericht door Jack »

Ik droomde al heel mijn leven van een V8, en die is er ook gekomen.
Maar ook weer gegaan, veeels te veeeeel vermogen.
Voor mijn doeleinden dan.

Ben nu terug bij 100W buizen, en met een set efficiente cabs reikt dat ver zat. :jaaaaa:

Maar je droom moet je verwezenlijken, dus het antwoord op je vraag geef je zelf al.
De Mesa dus.
Jack

Bericht door Jack »

Pyroman schreef:Voor de duidelijkheid, ik weet dat een T-40 passief is. Ik vermeld dus gewoon dat buizenbakken niet zo goed samen gaan met actieve bassen naar mijn smaak, niet meer en niet minder :D
k viel jou ook helemaal niet aan, je bedoeling was helder, alleen Trok Marten het min of meer uit verband, dus deswege. :wink:
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Ik zou gaan voor de Mesa. Beest van een amp.


Een beest zeg ik u!
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2880
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

Beide heads zijn zo mogelijk de meest beestachtige buizen amps beschikbaar. De Mesa vond ik iets 'rauwer', meer Rock! qua klank, de Trace V6 is warmer, en 'mooier'.

Welke van de twee je het beste past kun je alleen zelf bepalen, maar aangezien je allang droomt van een Mesa, zou ik voor die kiezen. Dan heb je je droom verwezenlijkt, en als de rook is opgetrokken, en de Mesa tóch tegenvalt, kun je altijd nog de juiste keuze maken voor een Trace V ;)
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Jack

Bericht door Jack »

:lol: :lol: :lol:

Strakke bijdrage Leon. :wink:
Plaats reactie