Speakers vervangen SWR Henry

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

wacht maar ik speel nu over een crappy 15" ipv een black widow in mijn stack
en ik wil nu m'n amp voorbij 10 draaien om luid genoeg te komen(raak niet meer voorbij de 116 db terwijl ik vroeger zeker 120 haalde )+
alles onder de B (de lage ja ) haalt minder volume , een goeie speaker in de juiste kast met een goeie basspoort maak verdomd veel uit.

frustraties !! :evil:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Klopt,

Je gebruikt hem als stand-alone.
Maar als je 3 BlackWidow's had staan en de speaker die je nu hebt, dan had die speaker de zaak niet ver naar beneden getrokken.

En in dit geval krijg je misschien zelfs een heel gunstige uitkomst.
Ik zeg, gewoon proberen.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Er zijn hopen mensen die een lukrake 10" gekocht hebben om kapotte te vervangen in een cab. Ook al meerdere mensen gezien die de alu 15" uit een Hartke cab vervangen hadden door een goedkope Eminence of zelfs JBL.

HET MAAKT NIET ZOVEEL UIT ALS MEN BEWEERT ! Nog eens een keer.

Ik heb een Warwick Terminator gehad (foto onder) die bestond uit een grote behuizing met bovenaan een 210 en onderaan een 215 in BANDPASS behuizing. Bandpass moet serieus berekend worden omdat het een volledig ingesloten systeem betreft waarbij de baspoorten de enige openingen zijn.

Ik kocht die Terminator met twee kapotte 15"ers erin. Deze waren van Eminence maar zonder label. Ik kon op geen enkele manier vinden welke dat waren. Zelfs tech support van Warwick wist het niet te zeggen.
Dus deed ik het enige verstandige: ik kocht twee DAP 15" speakers voor minder dan één Eminence en stak deze erin. Dat ding klonk extreem diep en ik heb geen enkel probleem ondervonden. Einde verhaal :roll:

Afbeelding
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Madmac schreef:HET MAAKT NIET ZOVEEL UIT ALS MEN BEWEERT ! Nog eens een keer.
Rustig maar.

Het is gewoon leuk om eens wat meer info over speakers en kasten te ventileren en te vergaren; Nog maar eens een keer, als het allemaal niet uitmaakt zou de versterkerhoek geen bestaansrecht hebben.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Ik ga dan toch maar voor 4x monacor. Thanks iedereen. Mocht iemand nog willen zeggen dat dat absoluut niet kan dan is dit wel een goed moment. Ik bestel ze morgenmiddag/avond (gezien het feit er nu toch niet gewerkt wordt).
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Het kan en mag best.

Maar ik zou overwegen om alleen de twee kapotte te vervangen.
Dan houd je meer van de oorspronkelijke speakers in ere en het is goedkoper.
Het aansluit schema staat in het begin van deze topic.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Nou er is er nu 1 kapot, maar er zijn er 2 eerder vervangen door Eminence alpha 8 mra en die hebben als laagst haalbare frequentie 400 Hz. Dus vandaar dat ik er dan meteen 4 in zet.
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Okay, in dat geval, slim plan.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
LinkWray
Berichten: 689
Lid geworden op: 09 aug 2005, 09:55

Bericht door LinkWray »

Bij nader inzien snap ik degene ook wel die de mra's erin heeft gezet: aangezien deze een closed back hebben krijg je zo niet de onvoorspelbare effecten van verschillende soorten speakers in 1 behuizing. Maar goed; in feite had hij net zo goed de gaten kunnen afsluiten en er een 6x8 van kunnen maken.
djababass
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 jan 2012, 14:59

kan ook nog

Bericht door djababass »

https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... l?start=35" onclick="window.open(this.href);return false;
ONE
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

:stupid: DOEN !!
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Heb nu al de nieuwe speakers besteld, en dat is zelfs goedkoper (20 euro minder en geen verzend/reiskosten). Maar toch bedankt.
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
evert
Berichten: 269
Lid geworden op: 11 apr 2005, 15:46

Bericht door evert »

Nergal schreef:Thanks, enig idee waar ik zo iemand kan vinden?

Overigens kan ik de thiele small parameters van de originele speakers nergens vinden.
Ik ging er vanuit dat je alle 8 speakers ging vervangen, een simulatie programma waarbij je verschillende speakers in een kast kan benaderen ken ik niet.
Gebruikersavatar
LinkWray
Berichten: 689
Lid geworden op: 09 aug 2005, 09:55

Bericht door LinkWray »

Dat kan wel zo hoor. Ik heb het eens met 8 monacor drivers gesimuleerd (kast is ergens tussen de 200 en de 160 liter inhoud) en de 56 hertz is inderdaad de beste afstemfrequentie. Curves en belastbaarheid worden allemaal behoorlijk vergelijkbaar met het origineel. Kortom: de originele drivers en deze monacor dingen lijken sprekend op elkaar. In ieder geval genoeg om de klank en de belastbaarheid min of meer gelijk te houden.
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Bericht door ArjanK »

LinkWray schreef:Curves en belastbaarheid worden allemaal behoorlijk vergelijkbaar met het origineel. Kortom: de originele drivers en deze monacor dingen lijken sprekend op elkaar. In ieder geval genoeg om de klank en de belastbaarheid min of meer gelijk te houden.
De monacors kunnen mechanisch wel wat meer hebben dan die originele SWR drivers, ik verwacht een aangename verbetering tov het origineel.
Plaats reactie