Gezocht: plaatjes van jullie London City versterkers/kasten!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Gezocht: plaatjes van jullie London City versterkers/kasten!

Bericht door Bazz Lightyear »

Hallo iedereen

Voor een gitaar website ga ik een artikel schrijven over de legendarische London City versterkers en hun rol in de NL popscene. Voor mijn artikel zou ik natuurlijk graag plaatjes gebruiken en als jullie een mooi verhaal er over te vertellen hebben mag dat zeker vermeld worden. Kan ik misschien ook gebruiken!

Bedankt :jam:
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1563
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

Zie de intropagina van mijn personal topic 8)
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Stuur me even een PM ;) .. maat van me heeft zo goed als de hele wikipedia pagina over die dingen geschreven, heeft ook een leuke verzameling london city spul staan, ik check ff of je hem kan/mag contacten.

Xavier van Dr. Tube in Drouwenerveen weet ook ontzettend veel van die dingen af, zowel geschiedenis als techniek.
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

Cool! bedankt Marc! stuur je ff een PM
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

ook bedankt Laxe, heel tof kiekje voor het artikel

Afbeelding
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1563
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

Zo'n box werd 'trombox' genoemd. Nooit begrepen waarom.
Volgens de folders en prijslijst op deze pagina zou het type TB200 kunnen zijn, wat klopt met die benaming.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Ik zal eens zoeken. heb er diverse gehad. En speelde op het laatst van mijn LC periode over een groene 415 kast met daarop een grijze 215 kast en dat aangestuurd met een DEA130 wat gaf dat een heerlijke sound
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

saf schreef:Ik zal eens zoeken. heb er diverse gehad. En speelde op het laatst van mijn LC periode over een groene 415 kast met daarop een grijze 215 kast en dat aangestuurd met een DEA130 wat gaf dat een heerlijke sound
Hoe vervoerde je dat? Als ik mijn 4x15" mee wil moet de gitarist zijn amp thuis laten. ;-)
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

berth schreef:
saf schreef:Ik zal eens zoeken. heb er diverse gehad. En speelde op het laatst van mijn LC periode over een groene 415 kast met daarop een grijze 215 kast en dat aangestuurd met een DEA130 wat gaf dat een heerlijke sound
Hoe vervoerde je dat? Als ik mijn 4x15" mee wil moet de gitarist zijn amp thuis laten. ;-)
Dubbele win toch?
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

berth schreef:
saf schreef:Ik zal eens zoeken. heb er diverse gehad. En speelde op het laatst van mijn LC periode over een groene 415 kast met daarop een grijze 215 kast en dat aangestuurd met een DEA130 wat gaf dat een heerlijke sound
Hoe vervoerde je dat? Als ik mijn 4x15" mee wil moet de gitarist zijn amp thuis laten. ;-)

Wij huurde toen altijd een busje om band (8 man) plus gear te vervoeren. plaatsgenoeg. De cabs met doek naar beneden neer leggen. ALs soort laadvloer en de rest daarboven op.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb nog een andere top gehad met ik dacht een 412 kast. Maar ik heb daar geen foto's (meer) van. Die heb ik vrijwel meteen weer doorverkocht.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

saf schreef: Afbeelding
hmmm wat is dit? de muziekhandel die die versterker heeft verkocht?
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Ik denk het. Jammer dat ik er toentertijd geen betere foto van heb gemaakt. Vond het in dit kader wel interresant genoeg om te posten.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Plaats reactie