Barefaced cabinets

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Lees zijn bericht even in plaats van alleen de eerste paar woorden ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

D@ninja schreef:
Vorig jaar besteld....? Dat kun je niet menen, zou ik voor een bas al lang vinden, maar om een jaar op een " speakertje" te wachten........
Huh? Er stond toch meteen daarna dat ik die door familiaire oorzaken moest uitstellen?
Ik kan nu elk moment van de dag worden weggeroepen om daarna maanden lang van huis te zijn. Dan kan ik geen Barefaced ontvangen, want de douane stuurt ze na twee weken al weer terug naar Brighton. Ik kan die Barefaceds pas ontvangen wanneer ik weer stabiel thuis ben. Daarom heb ik Alex gevraagd om met mijn cabs te wachten.
Gebruikersavatar
D@ninja
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:10

Bericht door D@ninja »

a-j schreef:
D@ninja schreef:
Vorig jaar besteld....? Dat kun je niet menen, zou ik voor een bas al lang vinden, maar om een jaar op een " speakertje" te wachten........
Huh? Er stond toch meteen daarna dat ik die door familiaire oorzaken moest uitstellen?
Ik kan nu elk moment van de dag worden weggeroepen om daarna maanden lang van huis te zijn. Dan kan ik geen Barefaced ontvangen, want de douane stuurt ze na twee weken al weer terug naar Brighton. Ik kan die Barefaceds pas ontvangen wanneer ik weer stabiel thuis ben. Daarom heb ik Alex gevraagd om met mijn cabs te wachten.
Zo begreep ik het niet helemaal, maar duidelijk. Lees namelijk op diverse fora's dat ze niet erg accuraat zijn met levertijden.
Maar goed ik hoop dat ze gaan bevallen, blijf het lastig vinden omdat ze nergens te proberen zijn.
Maar het ziet er allemaal meer dan prima uit en ze zijn erg licht.
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

M'n Nederlands zal het ook wel wat laten afweten, tegenwoordig, en dan zal ik wel ietwat ongewone / scheve / foute uitdukkingen gebruiken.
"Familiaire omstandigheden" kwam ik pas nu net op ...

D@ninja schreef: Lees namelijk op diverse fora's dat ze niet erg accuraat zijn met levertijden.
Ja, ik geloof dat dat technisch gezien wel klopt. Ik krijg het idee dat Alex te weinig in staat is om realistisch te zijn.

Maar een deel van dat plaatje is volgens mij toch ook dat in ieder geval één van de fora waar vaak over Barefaced gepraat wordt BassChat is, en dat de jongens en meissies in the UK wereldrecordhouders zijn in bitching and moaning. Hebben ze zelfs zelf door.
Als die dinsdagmiddag een bestelling doen, en het produkt niet woensdagmorgen op de mat ligt, dan beginnen ze vertwijfeld te gillen.

Ik denk dat je bij speciale bedrijfjes als Barefaced gewoon van te voren al moet bepalen dat je je door levertijden niet uit het veld laat slaan. Aan andere dingen denken, en maar kijken wanneer er wat gebeurt.
Ga ik in ieder geval doen. Ehm ... proberen. :)
Trouwens, ik weet niet of je het weet, maar door zijn nieuwe CNC-machines zal de levertijd nu wel omlaag gaan, en een leverdatum beter te plannen zijn. Denk ik hoop ik.


Wat de klank betreft, heb ik een vaag idee door BassChat, en dat idee bevalt me. Heb wel een Compact én een Midget besteld, omdat die zo verschillend zijn maar samen toch erg gebalanceerd schijnen te klinken. Dan kan ik alles uitproberen, en als het niet bevalt is het weer makkelijk van de hand te doen. Als ik alleen de Midget leuk vind, dan kan ik gewoon een S12T bestellen. Die is geloof ik maar 20 kilo.
Gebruikersavatar
D@ninja
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:10

Bericht door D@ninja »


Ja, ik geloof dat dat technisch gezien wel klopt. Ik krijg het idee dat Alex te weinig in staat is om realistisch te zijn.

Dat iets lang duurt heb ik op zich geen moeite mee, maar dan moet dit wel van te voren goed zijn gecommuniceerd.
En daar zit (zat) het probleem een beetje met Alex, als iets uitloopt door toeleveranciers meld dit dan aan je klanten.
Andy H.
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2013, 16:06

Bericht door Andy H. »

D@ninja schreef:Dat iets lang duurt heb ik op zich geen moeite mee, maar dan moet dit wel van te voren goed zijn gecommuniceerd.
En daar zit (zat) het probleem een beetje met Alex, als iets uitloopt door toeleveranciers meld dit dan aan je klanten.
Dat lijkt mij redelijk. Moet zeggen dat ik kreeg verschillende inschattingen voor afleverings datums per mail die eindelijk (lang) voorbij gingen. De wacht tijd vanzelf was voor mij geen probleem, maar de onrealistische boodschappen waren inderdaad wat frustrerend.

Natuurlijk accepteer ik dat ze problemen hadden met invoeren van hun nieuwe CNC machine, en hopelijk gaat alles nu wat sneller. Volgens Alex wel:
https://barefacedbass.com/ordering-and-availability.htm schreef:So firstly, my sincere apologies to every customer in the queue who has had to wait weeks or months longer than expected. Secondly, thanks for hanging on and sticking with us - your cab will be worth waiting for! The production line in our 'micro-factory' started running as planned but rather slowly in May 2012 and over the subsequent months it's gradually sped up. The new construction process is pretty awesome - much more efficient yet includes a whole load of incremental improvements on the designs, making the cabs even stiffer and stronger than before. By January 2013 we were building cabs fast but the orders were coming in fast and we still had some issues with getting our CNC machine to work fast enough and reliably enough. We upgraded the CNC machine in June 2013 and that has transformed the situation - if you order a cab now you'll have it in weeks, not months!
Terwijl communicatie was zeker niet altijd voldoende ze hebben tenminste op hun website en via de newsletters uitleg gegeven en excuses aangeboden, en ik hoop dat ze kunnen nu "weken, niet maanden" waar maken. Maar ja, blijft natuurlijk een heel klein bedrijf...


Andy.
Andy H.
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2013, 16:06

Bericht door Andy H. »

'All change...!'

Ter info, Barefaced hebben net nieuwe producten bekend gemaakt. De zo genoemde 'Generatie 3' boxen gebruiken allemaal helemaal nieuwe 12" drivers. Die zijn voor Barefaced ontworpen, maar nog geen idee door wie. Als vervolg vervallen veel van de oude modellen - mijn Compact en Midget inclusief. (RIP! :wink:)

Lijkt wel te kunnen zijn dat 'state of the art' een stapje verder is gegaan. Maar goed, mijn huidige boxen kunnen al makkelijk meer dan ik nodig heb, dus ze blijven!

Hun website heeft veel details over de veranderingen, maar op dit moment is het wat verwarrend met oude en nieuwe informatie allebei nog. Als geïnteresseerd zoek maar zelf op!


Andy.
Gebruikersavatar
Bloc Riff Nut
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 nov 2009, 10:04

Bericht door Bloc Riff Nut »

Voor mij is deze een vrij nieuwe setup, maar zoals Andy hierboven aangeeft heeft Barefaced een 3de generatie uitgebracht.
Klinkt heerlijk :D
Afbeelding
Feedback:

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... c+riff+nut" onclick="window.open(this.href);return false;

Cheers.

Phil.
Gebruikersavatar
Dunk
Berichten: 330
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:13

Bericht door Dunk »

He, wat is dat?

Uitbreiding? Wat heb je erbij gekocht?
Gebruikersavatar
Bloc Riff Nut
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 nov 2009, 10:04

Bericht door Bloc Riff Nut »

Ik was zo onder de indruk van jou Midget dat ik er ook een wilde gebruiken.
Toen sloeg GAS toe en ik heb eem compact besteld.
De laag klinkt goed strak, nu hoef ik alleen mijn fingers en motoriek te upgraden :lol:
Feedback:

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... c+riff+nut" onclick="window.open(this.href);return false;

Cheers.

Phil.
Gebruikersavatar
Dunk
Berichten: 330
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:13

Bericht door Dunk »

Gaaf joh!

Ik heb ook erg GAS voor een extra midget of compact.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ben benieuwd of je mijn 2x 1x18 Bagend lekkerder zou vinden dan je Barefaced. Ik vermoed dat mijn cabjes lichter zijn.... Met twee cabjes heb ik dan 800 watt continue RMS en een dikke 2000 watt peak...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Bericht door samuel »

denk je dat het genoeg vermogen is :lol:
Gebruikersavatar
Dunk
Berichten: 330
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:13

Bericht door Dunk »

Muziekschuur schreef:Ben benieuwd of je mijn 2x 1x18 Bagend lekkerder zou vinden dan je Barefaced. Ik vermoed dat mijn cabjes lichter zijn.... Met twee cabjes heb ik dan 800 watt continue RMS en een dikke 2000 watt peak...
Lichter dan 9,5 kg?
Gebruikersavatar
Bloc Riff Nut
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 nov 2009, 10:04

Bericht door Bloc Riff Nut »

De Bagend cabs die ik gezien heb wegen net zoveel als mijn hele rig (1x12" + 1x15" + EBS Fafner = 32kg)
S18E-D is 31kg
S18-D 61lb
Maar ze zien er goed uit en klinken geweldig waarschijnlijk.
Feedback:

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... c+riff+nut" onclick="window.open(this.href);return false;

Cheers.

Phil.
Plaats reactie