Basversterker ook als subwoofer

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
jodyberna1
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2012, 16:09

Basversterker ook als subwoofer

Bericht door jodyberna1 »

Hey ik ben op zoek naar een nieuwe versterker voor mn bas. En toevallig ook naar een nieuwe stereo installatie. Waar ik aan zat te denken, als ik nou een versterker koop die het goed doet met mn bas en die ik ook kan aansluiten samen met wat tweeters als stereo, dat zou eve mooi zijn.
Heeft iemand van jullie al es zoiets gedaan?
Ik zit qua prijs zo te denken aan €200,00 voor een tweedehandse dan
Haico

Bericht door Haico »

Kan. Maar het klinkt als poep. Been there, done that.
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Ik heb een tijd muziek afgespeeld over een Ibanez combootje. Mijn broer heeft die overgenomen en staat nu te koop: https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=47498
Of het mooi klinkt is een kwestie van smaak. Ik vond het prima klinken, maar je zult het zelf moeten beoordelen. Er zit een AUX ingang op waar je dus een mp3 speler of wat dan ook op aan kan sluiten.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
freeboozer jelle
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 dec 2008, 17:37

Bericht door freeboozer jelle »

Chino schreef:Ik heb een tijd muziek afgespeeld over een Ibanez combootje. Mijn broer heeft die overgenomen en staat nu te koop: https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=47498
Of het mooi klinkt is een kwestie van smaak. Ik vond het prima klinken, maar je zult het zelf moeten beoordelen. Er zit een AUX ingang op waar je dus een mp3 speler of wat dan ook op aan kan sluiten.
hier staat ook al een jaar of 2/3 een ibanez combo (35w) langs de pc. het is de enige box die mijn zus nog niet heeft kunnen opblazen. het enige waar je over zou kunnen vallen is dat stereo afspelen totaal geen nut heeft maar voor de rest prima te doen.
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Je moet dan een aparte eindversterker met een goede scheidingsfilter voor je baskabinet gebruiken. Anders klinkt het helemaal ruk. Al met al kun je beter een subwoofer bij de Mediamarkt halen en een goede basversterker aanschaffen.
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

jodyberna1 schreef:Hey ik ben op zoek naar een nieuwe versterker voor mn bas. En toevallig ook naar een nieuwe stereo installatie. Waar ik aan zat te denken, als ik nou een versterker koop die het goed doet met mn bas en die ik ook kan aansluiten samen met wat tweeters als stereo, dat zou eve mooi zijn.
Heeft iemand van jullie al es zoiets gedaan?
Ik zit qua prijs zo te denken aan €200,00 voor een tweedehandse dan

...da's een KUT-plan ,....verzin maar weer wat anders :mrgreen:
jodyberna1
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2012, 16:09

Bericht door jodyberna1 »

haha oke good to know iig
Plaats reactie