Zekeringen enzo

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
This
Berichten: 215
Lid geworden op: 23 apr 2004, 18:45

Zekeringen enzo

Bericht door This »

Kijk,

ik ben dus geen electro-tovenaar. Vandaar ook dat de moed mij in de schoenen zakte en mijn humeur daalde als een zinklood toen eergister avond mijn zekering sprong.

Die zekering zit dus, bij mijn EBS hd350, in het blokje van het netsnoer. Net even daaronder zit een kleine uitsparing waar je zo'n zekering in kunt proppen. Nu heb ik er, gister meegerekend 8 zekeringen doorheengejast, want ze branden allemaal door op het moment dat ik stroom op de versterker zet. Alles geprobeerd, verschillende stekkerdozen, verschillende netsnoeren...

Iemand enig idee waar 'm dit in kan zitten?

gr,

T
Gebruikersavatar
Hero
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 mar 2004, 17:17

Bericht door Hero »

heb je precies dezelfde zekeringen erin gezet als erin zaten?
Als je er lichtere in gaat zetten zullen ze idd doorfikken.

Als je er precies dezelfde in hebt gedaan dan zal er waarschijnlijk iets mis zijn met je versterker, een zekering vliegt er meestal niet "zomaar" uit en zeker geen 8x. Je zal dan waarschijnlijk ergens kortsluiting hebben, schroef hem dan eens open en kijk of je iets verbrands ziet.
This
Berichten: 215
Lid geworden op: 23 apr 2004, 18:45

Bericht door This »

Ik heb de juiste zekeringen gebruikt, dat weet ik zeker. Ik heb het originele zekeringetje uit de amp gehaald, in de portemonnee gestoken en meegenomen naar de electro winkel.

De eerste twee zekeringen sprongen op maandag, de nieuwe 6 op dinsdag. Ik heb idd ook de kast open geschroefd (je bent niet voor niets een vent), maar kon niks vinden. Wellicht een transformator probleem ofzo. In de amp zelf, op de printplaat zitten nog twee 10 ohms zekeringen, dus waarom die dan niet doorgebrand zijn is mij ook een raadsel.

Geen verbrande plekjes, geen gekke geurtjes...ik volg het allemaal niet meer. Wat me nog het meest stoort is dat ik er zelf niet mee aan de gang kan. Ik snap nl. geen reet van electronica. Ik bedoel, als m'n PC stuk is, dan formateer ik 'm en re-installeer ik alles. Maar gewoon het feit alleen al dat ik niet weet hoe ik iets moet repareren trekt echt het bloed onder m'n nagels vandaan.

Ja,

dus,

T
:evil:
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

niet meer zelf aan rommelen, direct naar je muziekzaak gaan!
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

brand ie meteen door de eerste keer nadat je 'm aanzet? Of heb je met al die zekeringen wel een tijdje doorgespeeld?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Yo Tizzl, hoe was de Melkweg? Nog een beetje geluid uit die GlockenKlang te krijgen?
This
Berichten: 215
Lid geworden op: 23 apr 2004, 18:45

Bericht door This »

Nah, even een verslagje dan maar van de versterker gang van zaken

ten 1ste:
Nee de zekering brandt door wanneer ik 'm aanzet.

ten 2e:
Podverdikkies wat heet een glockenklang soultop weinig power. Wel een heel lekkere amp over te spelen, met een prettige toonregeling

Ik zet wel ff een verslagje van alle optreed ellende in de overig.

Gr,

T
Plaats reactie