Avatar B210neo

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Nefron
Berichten: 589
Lid geworden op: 17 jan 2006, 13:02

Avatar B210neo

Bericht door Nefron »

Hallo,

Ik speel nu al een aantal jaar op mijn fender BXR300c combo(15") en wil nu toch een beter allround geluid. Daarom heb ik besloten om een 2x10" 8Ohm cabinet erbij te kopen (betere midden en hoge tonen, volle vermogen van mijn versterker benutten en makkelijker vervoerbaar). Het is makkelijker vervoerbaar omdat ik mijn versterker redelijk makkelijk uit mijn combo kan halen en daar dan alleen een 2x10" kast op aan te sluiten. Dit omdat ik nu nog afhankelijk ben van anderen om mijn combo de trap op en af te krijgen :wink: .
Na wat vergelijken(bijv. ampeg svt 210 he, nemesis nsp 210, avatar b210neo) ben ik op de Avatar b210neo uitgekomen, vooral ook door zijn gewicht van maar 20 kg en de positieve reviews over het geluid. Mijn vraag is of dit een goede keuze is en of er betere alternatieven zijn voor ongeveer 400€.
Ibanez sr765, Ibanez sr705, stagg heavy metal knutselbasje.
Peavey T-MAX - Fender BXR 300c
Peavey 4x12 - Eminence beta10 in zelfbouw kastje - Eminence delta12LF in zelfbouwkast
Gebruikersavatar
mifune
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 jul 2005, 12:14

Bericht door mifune »

Ik heb er eentje gekocht om dezelfde redenen als jij. Tis een machtig ding vind ik. Licht, krachtig en transparant qua geluid. Wat wil je nog meer...
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Bericht door arjan »

of probeer de EBS van Surferboy, die wil er vannaf voor die prijs.
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Gebruikersavatar
Nefron
Berichten: 589
Lid geworden op: 17 jan 2006, 13:02

Bericht door Nefron »

Ik denk dat ik toch voor de b210neo ga, al moet ikw el tot eind februari wachten om hem uit te proberen omdat jeroen van gear4music verwacht dat ze dan weer binnenkomen( de 8 ohm versies).
Ibanez sr765, Ibanez sr705, stagg heavy metal knutselbasje.
Peavey T-MAX - Fender BXR 300c
Peavey 4x12 - Eminence beta10 in zelfbouw kastje - Eminence delta12LF in zelfbouwkast
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

Als je voor vervoerbaarheid gaat zou ik ook de 210 transporter van Markbass eens uitproberen. Iets duurder (~600 nieuw geloof ik), maar erg goed, en weegt maar 14kg.
Dirty Bastards
Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Bericht door Durk fan Titanium »

"Met een Avatar wordt je niet teleurgesteld"

het lijkt wel een reklameslogan, haha :)
Gebruikersavatar
nls666
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:28

Bericht door nls666 »

+1 voor de avatar 210neo... Geweldige kast, met één hand te tillen.

Er zijn genoeg alternatieven, maar niet in die prijsklasse.
Go with the LOW
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

nls666 schreef:+1 voor de avatar 210neo... Geweldige kast, met één hand te tillen.

Er zijn genoeg alternatieven, maar niet in die prijsklasse.
Hmmm, ik dacht ook aan een 2x10 bij mijn BXR300C. Inderdaad in een andere prijsklasse, maar dan beneden de € 200 wel te verstaan. De BXR is tenslotte ook geen peperduur topapparaat. Zou dit haalbaar (en zinvol) zijn? Ik speel er met een Precision over en zoek vooral geen hoog maar wel wat meer definitie.
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Ik zit op het moment ook een 210NEO te overwegen, als vervanging voor mijn 4x8"...
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Er staat een Eden D210XLT op marktplaats voor 450 eur.
Hij is natuurlijk een stuk zwaarder dan de Avatar....
Maar power heb je wel....ik dacht zeg het ff :wink:
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

johnbob schreef:Er staat een Eden D210XLT op marktplaats voor 450 eur.
Hij is natuurlijk een stuk zwaarder dan de Avatar....
Maar power heb je wel....ik dacht zeg het ff :wink:
Is meer een lange-termijnplan.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

In ieder geval een goed plan.
Ik heb veel merken gehad....maar iedere keer miste ik iets.
Het was een gevoel dat niet uit te leggen is.
Sinds ik de Edenbeul 4x10 XST heb lijkt die "onrust" verdwenen.
Oke, hij is zwaar...maar het is top spul.

Als ik de de moglijkheid krijg, komt er nog een 2x10 XST bij.
Genoeg voor repetities en kleine podia.
En perfect als monitor of om je stack redelijk op oorhoogte te krijgen als ie op zijn case staat.

succes :wink:
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

Hé Nefron, heb je al iets gekocht? Laat je je ervaringen hier nog even weten als het zover is? Ik zit nl. zoals hierboven gemeld met dezelfde versterker en bijbehorende ideeën :wink:
andre van ham

Bericht door andre van ham »

Na al die positieve verhalen over Avatar ben ik toch ook wel wat kritiekpuntjes tegen gekomen...

Op talkbass.com werd door een aantal gebruikers geklaagd dat de tweeters van de Avatar cabs wel een beetje smerig klinken. Schijnt te maken te hebben met de kwaliteit van de ingebouwde crossover.

Verder wat kritiek tegengekomen over slechte bracing (interne versteviging van de kast om de kast stijver te maken). En wat mij nog het meeste tegenviel : de speakers zijn gewoon met houtschroeven in het front gedraaid. (wordt bij duurdere merken met t-nuts gedaan, dat zijn boutjes met schroefdraad die je aan de binnenkant van het front in het hout slaat)

Ook heb ik wat foto's gezien van hoe het dempingsmateriaal is bevestigd in de kasten en ook dat is niet echt netjes gedaan.


Alles bij elkaar krijg je natuurlijk ontzettend veel waar voor je geld!!! Een B212 Neo kost bijv. €499. Als je twee Eminence 2512 speakers koopt (de speakers die hier inzitten alleen dan een customversie) ben je al €320 kwijt, tel daar nog de kosten voor de tweeter, de crossover, het hout, tapijt, rooster, handgrepen en hoekjes op en je zit al snel over die €499 heen....

Het scheelt inderdaad honderden euros met Trace, SWR, Eden, EBS etc., maar om nu te zeggen dat de kwaliteit hetzelfde is vind ik erg kort door de bocht.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

andre van ham schreef:Na al die positieve verhalen over Avatar ben ik toch ook wel wat kritiekpuntjes tegen gekomen...

Op talkbass.com werd door een aantal gebruikers geklaagd dat de tweeters van de Avatar cabs wel een beetje smerig klinken. Schijnt te maken te hebben met de kwaliteit van de ingebouwde crossover.

Verder wat kritiek tegengekomen over slechte bracing (interne versteviging van de kast om de kast stijver te maken). En wat mij nog het meeste tegenviel : de speakers zijn gewoon met houtschroeven in het front gedraaid. (wordt bij duurdere merken met t-nuts gedaan, dat zijn boutjes met schroefdraad die je aan de binnenkant van het front in het hout slaat)

Ook heb ik wat foto's gezien van hoe het dempingsmateriaal is bevestigd in de kasten en ook dat is niet echt netjes gedaan.


Alles bij elkaar krijg je natuurlijk ontzettend veel waar voor je geld!!! Een B212 Neo kost bijv. €499. Als je twee Eminence 2512 speakers koopt (de speakers die hier inzitten alleen dan een customversie) ben je al €320 kwijt, tel daar nog de kosten voor de tweeter, de crossover, het hout, tapijt, rooster, handgrepen en hoekjes op en je zit al snel over die €499 heen....

Het scheelt inderdaad honderden euros met Trace, SWR, Eden, EBS etc., maar om nu te zeggen dat de kwaliteit hetzelfde is vind ik erg kort door de bocht.
Hoi André....

Die optelsom wat je maakt is in feite al het antwoord....ergens klopt iets niet.
Daar kunnen we lang en kort over discussiëren.
Een optelsom van de gebruikte materialen is gewoon een feit.
Oke, de inkoop voor avatar zal een stukje lager liggen, maar je gaat wel al over de kostprijs heen met de berekening.
En ik trouwens ook.

Ik ben bang dat dit precies is wat ik bedoel met lichtere cabs en lagere prijzen terwijl de specs er niet om liegen.
Ergens moet het compromis liggen.
Lichter is niet altijd slechter...

Ik denk dat wanneer een cab lichter gemaakt wordt maar toch even STERK blijft zou het gebruik van deze lichtere maar tevens even sterke materialen de cab eerder duurder maken dat goedkoper.
Is dit niet zo, dan gaat het ten koste van iets....gebruikt materiaal, hout, schroeven, braces crossover etc etc etc...ergens zit het verschil
En of het de "tand des tijds" zal doorstaan moet nog blijken.
Als SWR, EDEN EBS ed cabs de helft lichter konden maken zonder compromissen te sluiten....geloof me, dan deden ze dat!!!!!!!!!!!!!
Plaats reactie