Peavey F800B - MONSTER!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Peavey F800B - MONSTER!

Bericht door marijn c »

Mijn leukste verrassing totnogtoe op basgitaargebied was de Peavey T40. Gecharmeerd door het oude materiaal van het merk kocht ik nadien nog een T40, en een Dyna-Bass (aktief).

Nu vond ik net ook een 'rare beast' versterker van het merk: een Peavey F800B Super Festival Series head van ergens midden jaren '70. Een joekel van jewelste en 400W (bij 2 Ohm) bieden een korte samenvatting van de specs. Maar wat zegt dat nu in het echte leven?

Het eerste dat me opviel is het extreme vermogen/ de gigantische druk die de oude rocker uitduwt. En de buitengewoon warme klank waarop je kan afstemmen wanneer je wat wat met de EQ speelt. Vintage all the way!
En dan is er nog de ingebouwde Overdrive, die echt meer dan de moeite is. Hij levert een continu, mooi randje, maar kan ook met plezier los over elke grens van fatsoen.

Ik heb zo het gevoel dat Peavey niet alleen een zwaar understated/ underrated merk is, maar ook gewoon in absolute termen de beste, commercieel beschikbare, bassspullen op de markt heeft losgelaten doorheen de jaren.

ROCK! :jam:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (54.32 KiB) 3381 keer bekeken
Peavey T40
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

met die mesa ernaast heb je wel een deftige concurrent om mee te A/B'en :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ah, de Peavey F800B. Gebruikte 'Death from above 1979' voor hun 'vieze' toon...... distortion is zeker erg leuk!!!
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Bericht door marijn c »

Hij kan inderdaad erg vuil, maar hij houdt het steeds warm.

Die head is echt kolossaal!

Gisteren kwam er vlam uit toen ik hem aanzette, en de zekeringen in huis gingen door. Bleek de schakelaar vervangen te zijn door eentje die maar 2A kon trekken. Wel: die houdt dus niet :-).
Peavey T40
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Bericht door marijn c »

Ohja, er zitten condensatoren in die ongeveer even groot zijn als een MarkBass combo. :shock:
Peavey T40
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Waar kwam die vlam uit? Switches geven niet vaak dit soort problemen....... en 2A is wel een normale rating voor een switch hoor!!
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

marijn c schreef:Ohja, er zitten condensatoren in die ongeveer even groot zijn als een MarkBass combo. :shock:
Ja, heb er een aantal thuis van uit een oude Acoustic top............ HUGE!
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Bericht door marijn c »

Bernardduur schreef:Waar kwam die vlam uit? Switches geven niet vaak dit soort problemen....... en 2A is wel een normale rating voor een switch hoor!!
Echt aan de schakelaar (primair) zelf. Aangezing de fuse intact bleef, vermoed ik dat hij gewoon kortsloot in de switch zelf.
De stroom loopt continu door de schakelaar en staat in serie met de fuse. Dan kan het toch niet anders dan dat die een hogere rating moet hebben dan de fuse? Of vergis ik me?
Peavey T40
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Nee, dat klopt...... ik dacht alleen dat die top minder trok dan 2A :)......

Effe nagezocht; is 8A!

Ik zou er zeker een zwaardere switch inzetten!
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Bericht door marijn c »

Bernardduur schreef:Ik zou er zeker een zwaardere switch inzetten!
Done! :wink:
Peavey T40
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

:worship: GAS :worship:



omdat meer àltijd beter is.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik heb er nu ook een :)

En ik heb het met de TS helemaal eens! Een monster van een amp! Er moet nog wel wat vervangen worden maar hij klinkt nu al zo lekker.........
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

ik heb nog een oude(geen idee hoe oud) CS200 staan. Best geinig maar eigenlijk vooral als backup altijd gehad. Ding is wel zwaar mishandeld. Gewoon omdat het dus een Peavey is en dat daarmee kan. Enfin, hij kan wel een opknapbeurt gebruiken.

De distortion knop klinkt echt alleen maar naar modder...maar mocht iemand hem willen hebben voor doe een leuk bod :)
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Huh? Een CS200 is toch gewoon een poweramp??? Er zijn volgens mij 2 versies van gemaakt, een grote en een kleine (behuizing) en op beide zat geen distortion knop
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10846
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Bernardduur schreef:Ik heb er nu ook een :)

En ik heb het met de TS helemaal eens! Een monster van een amp! Er moet nog wel wat vervangen worden maar hij klinkt nu al zo lekker.........
Hoe hard gaat zo'n ding eigenlijk?
(Peavey kennende: loeihard)
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Plaats reactie