Fender 300PS

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Bericht door Erwin1983 »

Ik heb zo'n bak gehad. Lastige versterker vond ik het om er echt een lekkere sound uit te halen.
Gaat hard en diep. En is niet te huffen.
Distortion die er op zit is niet echt bruikbaar. En draait alleen op 8 ohm.
Qua uiterlijk vind ik hem echt te gek!!

En er moeten 6550a buizen in. TAD maakt die dingen. Setje is best duur! Normale 6550 willen wel smelten...
Hij geeft 300 watt op 4 eindbuizen met een 6v6gt als driver.
Wordt vaak gezegd dat er extra koeling in vorm van een fan nodig is. Hier heb ik nooit problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

Heb em ook gehad. 8 ohm is erg onhandig gezien de meeste volwaardige bas setups qua speaker(s) 4 ohm zijn. Heb hem helaas nooit op 8ohm gehoord, maar op 16ohm was het in elk geval erg luid en schreeuwerig en niet heel vol.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1463
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Hmmmm. Ik denk dan dat ik deze maar over ga slaan. 8 ohm cab heb ik ook niet. En hij lijkt me ook een tikje overdreven (voor mijn simpele bluescoverbandje)... Samen met een ietwat 'moelijke sound'... Helaas!
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Ik zou in jouw geval dan eerder voor een Bassman 50 of 70 gaan, of een London City van een vergelijkbaar wattage. De Bassman heeft net een wat warmere sound dan de London City, maar beiden wel een te gekke buizensound op een iets normaler volume. :)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

De Alembic preamp is een fender buizen preamp. Dit samen met een rack amp van 2x50 of 2x100 (zoals de Marshall, Mesa Boogie of Engl) geeft je een heel mooi buizen rack systeem. Ideaal voor buizen.

Ik heb zelf een Fender twin in een head behuizing. DIe prima op bas klinkt. De Dual Showman is een buizentop die ook prima geschikt is voor bas.

Verder klinkt een Hiwatt (en de Mywatt) ook fantastisch op bas. En zullen ze in het repetitiekot zeker niet teleurstellen.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2879
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

koen van soelen schreef:Hmmmm. Ik denk dan dat ik deze maar over ga slaan. 8 ohm cab heb ik ook niet. En hij lijkt me ook een tikje overdreven (voor mijn simpele bluescoverbandje)... Samen met een ietwat 'moelijke sound'... Helaas!
Qua bescheiden buizen tp heb ik nog wel een Trace Elliot Twin Valve staan, heb je daar wel eens naar gekeken? Klinkt als meer up your sleeve..
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Plaats reactie