Fender 300PS

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
VanMeekeren
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 dec 2009, 17:22

Fender 300PS

Bericht door VanMeekeren »

Op marktplaats staat al een tijdje een Fender 300PS. Ik had nog nooit zo'n versterker gezien, de verkoper stelt dat het een soort 'antwoord op de Ampeg SVT' was. Mooi verkooppraat in ieder geval. Zou gaan om een 300W volbuizen.

Ik ben nog op zoek naar een top, en deze kwam dus ook voorbij. Dus ik heb de verkoper een mailtje gedaan met de vraag wat zijn vraagprijs was. Tot mijn niet geringe schrik had ik het mooi ronde bedrag van 1000 eypo in de teruggekomen mail.

Ik had niet verwacht dat zo'n onbekende versterker zoveel geld op zou brengen. Par example: Bassmans die geliefd zijn gaan voor de helft plusminus.

Zijn die dingen echt zo goed, of wil de verkoper de hoofdprijs?



Feauteau:
Afbeelding
'78 Gretsch Committee
'76 Music Man Sixty-five
'92 Ampeg SVT 410HE (200W)
'01 Ampeg SVT 210HE
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6212
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

Die dingen zijn legendarisch. Blackface maal drie. Als Fender toen aan het leger geleverd had, hadden ze zo'n ding op Hiroshima gesmeten, waarschijnlijk met nog meer effect.

Fender heeft ook nog de 400PS gemaakt als baas aller bazen amps, 435 watt buis... ga er maar aan staan. Daar kon, en kun, je zonder PA nog een klein festival mee spelen en in de bierkraam achterop het veld de plastic bekers omverblazen. Dus dan kom je bij het volgende detail: praktisch nut. Da's misschien niet zo groot meer tegenwoordig, als huiskamer amp is het net zo zinnig als boodschappen doen met een Caterpillar.

Qua hebwaarde absoluut (en dan is duizend eu een mooie prijs), qua vintage nog mooier, qua zinvol... misschien niet zo. Ik wil er één. Of liever, een 400, gewoon omdat dat de bom der bommen is. En ik heb er de -toen speciaal hiervoor vervaardigde- 18" speakerkast al van staan. Maar ik heb 'm nog steeds niet gekocht omdat mijn bescheiden B100 tot nog toe ruim voldoende is gebleken.

https://www.talkbass.com/forum/f15/fende ... mp-106005/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door LemmyNL op 05 sep 2013, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ah, de leuke amps van Fender. Deze geeft ongeveer 300W uit 4x 6550 buizen door ze lekker warm te draaien en flink te pushen in de fase draaier....... deze is namelijk ook een eindbuis :)

Erg leuk design die ik laatst terug zag komen in een design van Weber.

De 300PS is wel een unit waar je mee moet oppassen...... de amp vraagt veel van de buizen dus je moet er geen goedkope inzetten en het inregelen is soms wat problematisch maar verder wel te doen! Toon is leuk en LUID!!!! En een stuk gemakkelijker te gebruiken dan de 400PS die continu aangesloten moest worden op 2 speakers

Tja, de prijs...... voor in goed werkende vorm is het wel aan de prijs. Ik zou zelf meer in de buurt van de 700 - 800 denken. Je ziet ze alleen niet vaak wat weer een plus is.

Leuke pagina over deze amp
Gebruikersavatar
VanMeekeren
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 dec 2009, 17:22

Bericht door VanMeekeren »

Heb op een ander forum mij ook even ingelezen over deze klasse versterkers.

Dit schijnen echt wel beesten te zijn. de 400PS gebruikte 6x 6550A buizen die gedrived werden met een 6L6 :shock: .. 435W alsutblieft.

Maarja, praktisch gezien: vind ook maar een een nieuw sextetje van die speciale 6550 buizen. Bij de 300PS een quartetje..

Denk dat ik deze versterker even oversla :shock:
'78 Gretsch Committee
'76 Music Man Sixty-five
'92 Ampeg SVT 410HE (200W)
'01 Ampeg SVT 210HE
Gebruikersavatar
donk
Berichten: 540
Lid geworden op: 13 aug 2009, 16:01

Bericht door donk »

Zoals wij in Eindhoven zeggen: Kost wa maar dan hedde ok wa!
Gebruikersavatar
VanMeekeren
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 dec 2009, 17:22

Bericht door VanMeekeren »

Zo'n apparaat is natuurlijk ideaal om de appels uit de boom te rammen, of om het gekrijs van een gitarist met een Cube30 te doen verbleken. Maar voor de rest zie ik, op z'n Vlaams, geen praktisch nut.

Afbeelding
'78 Gretsch Committee
'76 Music Man Sixty-five
'92 Ampeg SVT 410HE (200W)
'01 Ampeg SVT 210HE
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

VanMeekeren schreef:Heb op een ander forum mij ook even ingelezen over deze klasse versterkers.

Dit schijnen echt wel beesten te zijn. de 400PS gebruikte 6x 6550A buizen die gedrived werden met een 6L6 :shock: .. 435W alsutblieft.

Maarja, praktisch gezien: vind ook maar een een nieuw sextetje van die speciale 6550 buizen. Bij de 300PS een quartetje..

Denk dat ik deze versterker even oversla :shock:
En de 300 een 6V6 buis

Een nieuwe sextet of quartet is makkelijk te vinden hoor.... gewoon investeren in goede buizen!
Gebruikersavatar
memoemamey
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:36

Bericht door memoemamey »

Ik heb zelf ook een PS300 gehad,
nog over gekocht van Pyroman als ik het mij goed herinner =)
Tone monster, absoluut, maar weinig tot geen verzamelwaarde,
beetje moeilijk in onderhoud (GE 6550A waren toch een ander paar mouwen als een moderne 6550).
Alleen 8 ohm output meen ik en het is niets wat je alleen een trap wil opdragen.
Deze mist ook nog de witte piping aan de voorkant, in dit geval betekend piping wel ongeveer een hoekprofieltje.

Laten we eerlijk zijn, het is een geweldige versterker,
maar er is absoluut een reden waarom deze versterkers al jaren redelijk stevig onder de € 1K doorverkocht worden.
Als je zin hebt in alle moeite en geld dat je er moet insteken, zeker doen! (voor 1000 euro heb ik dat persoonlijk bv niet)

Nog één opmerking, elke nog actieve PS300 die ik ooit heb gezien
(een stuk of 5 met m'n eigen ogen, nog eens minstens zoveel op het intertet)
had wat extra ventilators/koeling gemonteerd aan de achterkant of bovenop, omdat oververhitting nogal een probleem was.
Ik heb hiervoor met de verkoper van die op marktplaats gemaild,
hij had er naar eigen zeggen nooit problemen mee gehad,
zeker iets om voor uit te kijken naar mijn mening, maar alles kan natuurlijk prima in orde zijn!

Ik had in ieder geval zeker geen slecht gevoel bij deze verkoper,
zeer behulpzame en vriendelijke man, maar ik denk dat hij wat overbetaald heeft in zijn tijd.
Rock and/or Roll
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Inderdaad, dat was de mijne.

Het is eigenlijk een belachelijk luide en enorm zware bassman.
Dat verhaal van de koeling klopt idd. Het is een te gekke bak, maar hij heeft wat nadelen.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8318
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Ik heb hem een tijdje terug ook gemaild. Hij vroeg toen 1500 euro voor de hele set. Als hij voor de amp alleen 1000 vraagt, vind ik 500 voor de 1x15 neo en de 4x12 erg weinig. Ik denk dus dat er nog wel wat af kan, hoewel hij mij aangaf niet apart te willen verkopen.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

De verzamelwaarde van deze amp moet nog komen.

Gave amp en in China wordt de GE6550 ( VAlVE ART) nu weer gemaakt op basis van de zelfde apparatuur die een tijd geleden van GE (van horen zeggen) is overgekocht.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Maar ja, in China........

Ik moet toegeven, ik heb goede buizen uit China gezien........ maar ook HEEL VEEL slechte!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Maar als het met de zelfde machines gebeurt en het is de..... speciale versie die nodig is voor de PS400...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

*KICK*

Er staat er weer een op MP;
https://link.marktplaats.nl/m1010206725" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben enigszins geintresseerd...
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Twee zelfs;

https://link.marktplaats.nl/m1017033734" onclick="window.open(this.href);return false;
:shock:

Ik heb mijn droom cab al dus deze wordt het sowiezo niet voor mij.
Plaats reactie