EBS Gorm 300

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
p.berserik
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2004, 22:51

EBS Gorm 300

Bericht door p.berserik »

Ik ben in bezit van een EBS Gorm 210T 300 watt bascombo. Ik speel op een handgemaakte 5-snarige ANdre v.d. End actieve/passieve bas. ALs ik mijn bas op actief zet lijkt het net of de tweeter defect is. In passieve stand is er niets aan de hand. Volgens de reparateur is de tweeter niet defect. Wie weet wat dit kan zijn?
Gebruikersavatar
Robert Homan
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 apr 2004, 19:34

Bericht door Robert Homan »

Na een paar uur lang nadenken ben ik tot de volgende revolutionaire conclusie gekomen:

Ligt het wellicht aan je bas?
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Right!

En als dat het niet is.... Ligt het aan je versterker denk!

Haha, nee geintje..

Beschrijf defect.. Pruttelt je tweeter, doet ie helemaal nix, ofwat?
p.berserik
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2004, 22:51

Bericht door p.berserik »

De tweeter geeft wel geluid, maar 't lijkt of de conus of een membraam scheef zit. Dit geluid maakt ie overigens niets altijd. 't Komt en gaat.

't Ligt niet aan mijn bas, want op een andere versterker doet ie 't goed!
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Hmm, ik zou even een 2nd opinion bij een andere reparateur halen.. Zit ie nog in de garantie periode? Kun je ermee naar de importeur?
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Heb je bij de actieve stand niet een veel hogere output waardoor je vervorming krijgt? Probeer de input gain eens wat lager te zetten (misschien heb je een ledje dat aangeeft wanneer deze te hoog staat?) en kijk of het helpt.
Gebruikersavatar
AnTz0r
Berichten: 406
Lid geworden op: 31 jan 2004, 20:31

Bericht door AnTz0r »

hmm heb ik al eens eerder van iemand gehoord, die heb ik geadviseerd wat minder hoog te boosten op de bas, dat hielp :) (gewoon een sloot hoog erbij nekte m, extreem eq boosten = niet goed).

edit: hmm beetje laat zie ik :D
Gebruikersavatar
iglo
Berichten: 346
Lid geworden op: 17 nov 2003, 23:16

Bericht door iglo »

Niels schreef:Heb je bij de actieve stand niet een veel hogere output waardoor je vervorming krijgt? Probeer de input gain eens wat lager te zetten (misschien heb je een ledje dat aangeeft wanneer deze te hoog staat?) en kijk of het helpt.
ik denk ook dat je't in die richting moet zoeken...
Lakland JoBo5 + J-retro
MarkBass CMD121P + NY121
Plaats reactie