Handzamer variant voor 4x10

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Bericht door Rob66 »

[quote="Ger"]Ziet er goed uit, 12 kg. Mocht 1 kast niet genoeg zijn kan je altijd de 2e nog aanschaffen.

Nog even ter aanvulling op eerdere postings, het geluid waar ik zo tevreden over ben is denk vooral de instelling van de 10bands eq. van Hartke.
Ik weet niet of de instelling normaal is, maar heb alleen de eerste schuif vol open, de 2e op half. Dan 4 schuiven dicht en de laatste 4 oplopend tot helemaal open. Weinig mid.freq dus. Mooie brom zonder knoestig irritant harde grondtoon.[/quote

Die tweede kast ga je binnen no-time bestellen :D maar is inderdaad wel makkelijk om er twee te hebben, als het een kleine setting is neem je 1 cab. Ik sta meestal rechts van de drummer en zit er over te denken om een langere speaker kabel te nemen en 1 cab links van de drummer neer te zetten voor de keyboard speler en 2e gitarist.
Wil je het een keer willen beluisteren en proberen of het wat voor je is kan je ook een keer langskomen in Purmerend.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Heb zelf een cab van 28kilo. 212 800 wat rms 4 ohm. Daarmee haal je het maximale vermogen uit vrijwel iedere versterker. Heb tot nu toe nooit tekort vermogen gehad.
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Ger
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mar 2012, 21:32

Bericht door Ger »

Ga ook de 1x12 combo's proberen. Ben toch wel warm aan het lopen voor deze versterkers. Moet ongetwijfeld tussen een 1x10 en mn 4x 10 uitkomen.
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

superbas42 schreef:met Rieno eens, een 2x 12 geeft lekker laag, maar toch nog wel wat attack als het ware, 2 losse 12 -ers geven en toaal ander geluid dan een 2x12 cab...met 2 losse 12 cabinetten krijg je wel --met dezelfde speakers en merk-- ietje meer geluids druk in dB,s dat is altijd als je cabinetten op elkaar stapeld ( clusteren), dan versterkt het elkaar wat....acoustische coppeling
Sorry wat laat, reactie op de verdere posts en: Ik heb de 2 enkele 12 " kasten en ook een 2x12 van het zelfde merk, met de zelfde speakers....en zoals ik al eerder zei, totaal niet over eenkomstig in klank, maar klinken allebei goed, ook is het zo dat fabrikanten de 2x 12 kasten niet altijd exakt 2x zo groot maakt als een enkele 12 kast x 2 volume, hangt er van af waneer de combi van volume en grote van kasten speakers goed klinkt.


Mijn ervaring is dat waneer je van ( waarschijnlijk van vele merken) 2 losse kasten van 12 of 15 inch koopt en een enkele 2x12 of 2x15 koopt en vergelijkt het anders zal klinken....
let's JayDee !
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Over het verschil in weergave tussen, bijvoorbeeld, één 2x12" cab of twee 1x12" cabs is nuttige en plausibele theoretische info te vinden op de website van Hevos. Behalve dat; Gebruikt uw oren en uw verstand… :lol:
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Dat van Hevos is een leuk stukje om te lezen, al herhaalt het veel dingen die ik al wist zet het alles in begrijpelijk Nederlands op een rijtje.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
johndeboer
Berichten: 233
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:27

Bericht door johndeboer »

Epifani 310-UL; 17 kg! 750 watten! Mijne niet, want die gaat nooit meer weg!!!
Neem een Fendur en je bendur!
Pom-piedom-piedom...
Ger
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mar 2012, 21:32

Bericht door Ger »

johndeboer schreef:Epifani 310-UL; 17 kg! 750 watten! Mijne niet, want die gaat nooit meer weg!!!
Die combo 1x 12 lijkt me wel wat

Epifani AL 112 COMBO 1579 euri :shock:
Als dat nou eens voor de helft op mp zou staan :lol:
Ger
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mar 2012, 21:32

Bericht door Ger »

Heb Ashdown Five Fifteen besteld, in de aanbieding, dus proberen maar. Vandaag binnen en prima geluid. Past wel bij mij, zit precies tussen mn cube 30 en mag410 in. Behoorlijk anders dan de '15 combo van de Hartke 1415 die ik ooit had. Dat knoestige geluid van de Hartke beviel me niet en is ondertussen verkocht
Waar ik me wel in vergist heb is het gewicht, want ook een five fifteen weegt 26 kg. Oeps even niet gezien.
Op zich wel tilbaar, heeft een handvat, maar vraag me af hoe lang zo'n handvat het houd bij wekelijks gesjouw.

Blijf dus nog erg benieuwd naar het geluid van de 2x10 combo van Hartke en Markbass. Zodra ik in de buurt van Goes komt echt even proberen.
Plaats reactie