equeliser instellingen Laney G150

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
mr Yamaha
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2004, 16:48

equeliser instellingen Laney G150

Bericht door mr Yamaha »

Hallo mensen,

Ik zit met een vraagje. Hoe kan ik het beste mijn equeliser van mijn Laney 4*10 G150 afstellen? weet iemand misschien de Hz standen die het beste bruikbaar zijn? een plaatje zou helemaal mooi zijn. ik speel voornamelijk punk en reggea.

alvast bedankt voor de reacties

groetjes
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

ik zou zeggen, ga er een weekend voor zitten. Probeer het uit, het is moeilijk te zeggen wat de beste equalizer instelling voor jou is, zelf als je de stijl erbij geeft is het alleen mogelijk om een indicatie te geven.
Kzou trouwens zelf niet weten in welke richting je moet denken met reggae en punk, schel!? een helder laag, diep hoog!?
mr Yamaha
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2004, 16:48

Bericht door mr Yamaha »

Ik heb op internet wel wat 'settings' gevonden, alleen die zijn voor andere versterkers. (een 5-band SWR) en ik heb een 12-band eq. Bij punk moet je denken aan een strak vlak laag, een fel midden en een gedempt hoog. bij reggea moet het hoog helder zijn het laag wat dieper en ronder.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

hey, maar dan weet je toch al hoe je het moet zoeken :wink:

er zitten 12 shuifjes, en de gene het meest rechts is voor laag, en degene het meest links voor hoog.

Wat jij gaat doen is gewoon daar waar ze harder dan gemiddeld meoten die schuifjes omhoog schuiven, en waar het zachter dan gemiddeld moet die schuifjes omlaag.

punt.

en nu is het maar aan jou of je het verschil hoort, en er tevreden mee ben. ik heb overigens hele andere oren dan jou, dus om nou meteen te zeggen dat je er een 'trace-smile' van moet maken... terwijl jij dat niet vindt klinken., lijkt me ook nutteloos :lol:

:roll:
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

voor punk zeg ik:

mid op normaal
bass op normaal
treble maximaal

klinkt bij mij goed, en zonder verdere instelling kun je ook nog's lekker slappen 8)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Begin met je eq flat (= alles op 12 uur) en pas dan al naar gelang je smaak het geluid wat aan.
Zelf ben ik vrij traditioneel met een passieve bas en mijn eq haast altijd flat (geluid zit in je vingers ;))
mr Yamaha
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2004, 16:48

Bericht door mr Yamaha »

Ik heb wat 'aan zitten kloten' op de door jullie genoemde manieren en ik denk dat het nu wel aardig goed zit. de overstap van het ene liedje punk naar het andere liedje reggea doe ik nu door de treble/bas knop op m'n bass (passive) meer naar bas te draaien.

bedankt voor de tips.
Plaats reactie