Hughes & Kettner Bassforce XXL, kopen of niet?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Ouwekoffie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2013, 11:49

Hughes & Kettner Bassforce XXL, kopen of niet?

Bericht door Ouwekoffie »

Hey! Ik ben nieuw hier en zou graag van jullie advies gebruik maken. Via via kan ik een Hughes & Kettner Bassforce XXL kopen: kast met 15" speaker en top van 300watt, voor 350 euro, ca 5 jaar oud. Nu kan ik hem niet even zo snel testen, maar als het echt niks is, kan ik hem terug doen. Is dit uberhaupt de moeite waard om hier moeite in te steken of is dit bij voorbaat al niks? Ik speel zelf nu 10 jaar bas, laatste 5 jaar in een metalband en ik speel nu op een Warwick infinity SN en heb een hartke combo kickback. Met optredens red ik me altijd door op een andere versterker te spelen of met mijn Hartke (makkelijk door te lussen). Het ding is: ik heb me nooit zo verdiept in versterkers en eerlijk gezegd heb ik er ook de tijd niet voor om langs muziekzaken te gaan en dingen te gaan testen. Misschien kunnen jullie me helpen? Proberen of niet? En is dit een eerlijke prijs?
Gjalt
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 jan 2009, 13:18

Bericht door Gjalt »

Ik heb ooit eens moeten spelen over zo'n versterker en ik kon er geen fatsoenlijk geluid uitkrijgen.
Het enige wat er uit dat ding kwam was een laag rommelend basgeluid, zelfs op het moment dat ik de bas volledig weg had gedraaid!

En dat ding was ook nog verschrikkelijk zwaar.
Heins 5 snaar Jazzbass | MTD Kingston Z5 | Markbass LMII + NY121
Gebruikersavatar
Pluisje
Berichten: 1206
Lid geworden op: 24 mei 2010, 20:09

Bericht door Pluisje »

Hughes & Kettner = Veel Geknetter... Hoor er meestal weinig goeds over, veel laag gerommel en weinig duidelijkheid
Fender Jazz Bass 24 Flat Black
Sterling Sub Ray4 Walnut Satin
TC BH500 + BC210 + BC212

https://www.madisonavenue.nl/
Gebruikersavatar
elrinden
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 okt 2008, 11:11

Bericht door elrinden »

Ik denk dat het in een prijsklasse valt waarin op de tweedehands markt heel veel te krijgen is. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de eisen die je stelt (afmetingen, gewicht, geluidsniveau, enz.).

Vraag of je hem kan vergelijken met jouw versterker, misschien is het wel helemaal je ding!?
André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified

Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15124
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar H&K heeft inderdaad geen al te beste reputatie.
350€ lijkt me ook geen koopje voor een set met enkel een 15" cab erbij.
Als je een echte upgrade van je versterking wil, zou ik persoonlijk eerder opteren voor een degelijke top en minstens een 4x10 erbij of zo. Voor 350€ moet je al wel iets kunnen vinden op de tweedehands markt.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Kun je beter die Markbass gewoon houden..


https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... s#p1350348" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15124
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

De ene koffie is de andere niet :wink:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Voor dat geld koop je een TC BG250...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Pluisje
Berichten: 1206
Lid geworden op: 24 mei 2010, 20:09

Bericht door Pluisje »

Muziekschuur schreef:Voor dat geld koop je een TC BG250...

Is zeker waar! Voor Bang for Buck vind ik de TC's momenteel echt 1 van de beste (mits het strakke hifi geluid je aanstaat, I love it)
Fender Jazz Bass 24 Flat Black
Sterling Sub Ray4 Walnut Satin
TC BH500 + BC210 + BC212

https://www.madisonavenue.nl/
Ouwekoffie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2013, 11:49

Bericht door Ouwekoffie »

Super bedankt voor jullie reacties, dan wordt het hem niet! Misschien toch maar eens een dagje vrijnemen en echt op pad gaan! Thanks!
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Bericht door Concorde »

Muziekschuur schreef:Voor dat geld koop je een TC BG250...
Is zeker waar!
Ik heb sinds een paar weken een BG250, en die bevalt prima!
Licht, leuke effecten en kl*ten genoeg!
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

zeker niet kopen dat ding
:facepalm:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

En waarom niet? Het helpt bij dat soort sterke statements vaak als er iets van argumentatie bij staat ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Het valt mij op dat er niemand een eerste-hand ervaring heeft met Hughes&Kettner, maar dat er toch negatief wordt gedaan.
Het specifieke model van de TS heb ik zelf ook geen ervaring mee, maar ik heb al jaren naar tevredenheid een Bassbase-150 en Bassbase-250 thuis staan. Leuke versterkers zolang je ze niet hoeft te verplaatsen (ze wegen namelijk een ton).
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Mijn opmerking was oud versus nieuw voor hetzelfde geld....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie