Wie speelt er op SWR ?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Plaatje er ff bij geplakt voor je :wink:

Afbeelding

Zelf ook altijd gecharmeerd geweest van SWR, al is het alleen al het uiterlijk :mrgreen: Weinig ervaring mee behalve dan een afgetrapte Working's man 15 in de oefenruimte die constant kapot ging. Maar dat lag volgens mij meer aan de mensen die erop speelden.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Haico schreef:Met de Goliath Sr krijg je geen lage-B die je endeldarm leegvibreerd. Eerder een B die knetterhard op je borst slaat. De SWR Henry 8x8 die ik als vervanging kocht, doet beide. :D Die laat de lage notenover het hele spectrum horen, dus wat meer "dichtgesmeerd".
Hoeft van mij niet... ik kocht de Henry meer voor de volle mids. Ik vond dat de Golaith Sr voldoende dragend laag had.
ligt dat niet ook een beetje aan de amp waarmee je de cab voedt? Aantal wattekes voor strakker laag, headroom in de preamp.
Omdat ik de Sr (1000W) aanstuur met een veel zwaardere amp, heb ik juist het idee dat de Sr tov vele andere cabs de lage b veul beter weergeeft, ook in de subs. Ok ik zou een andere cab willen vanwege de kleine dip in de mids maar daar is omheen te werken.
Mijn MMSR5 heeft daar van zichzelf genoeg van ;)
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
BadMuthaPluckah
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 dec 2010, 22:42

Bericht door BadMuthaPluckah »

Hajvb schreef:Plaatje er ff bij geplakt voor je :wink:

Afbeelding

Zelf ook altijd gecharmeerd geweest van SWR, al is het alleen al het uiterlijk :mrgreen: Weinig ervaring mee behalve dan een afgetrapte Working's man 15 in de oefenruimte die constant kapot ging. Maar dat lag volgens mij meer aan de mensen die erop speelden.
Thx voor de hulp, was ff kwijt hoe ik die moest posten :D
Imma BadMuthaPlucka!
Fender Jazz Marcus Miller
Fender Jazz 1975 Sunburst
Warwick Streamer Stage II
Jaydee 1984 Supernatural series II
SWR 750X
SWR Goliath III
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

nou ,....dat is iets wat óók bij SWR hoort : "Vaker stuk gaan als een ander merk" :mrgreen:

Qua slappe , fragiele constructie is het zeker NIET een merk voor in oefenruimtes :?

.....maar ze klinken wel goed ( als ze heel zijn ) ,....dat wel :D
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

*ff afkloppen
Met de workingpro 700 zowel als mn 750x gelukkig nooit enig mankement gehad :)
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

ja ,...goed mogelijk ,...als je 'm voor jezelf hebt , en 'm netjes behandelt.

Voor in oefenruimtes, waar men doorgaans de boel geweld aan doet , is 't echt geen spul :?
Gjalt
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 jan 2009, 13:18

Bericht door Gjalt »

SWR is niet langer meer...

https://www.debassist.nl/nieuws/8638-swr-stopt-ermee" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is ook iets te laat na 1 april om nog een grap te zijn lijkt mij..
Heins 5 snaar Jazzbass | MTD Kingston Z5 | Markbass LMII + NY121
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Dat gaat lekker zo, Trace Elliot naar de chinees, SWR opgedoekt. Eden is ook erg rustig. Blijft steeds minder over. :shock:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

:shock: jammer !!
straks blijft er echt alleen nog maar vintage of chinees over :mrgreen:
onze eigen schuld zo...
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Okay, vervelend.

Maar nog even een andere vraag; Weet iemand van jullie hoe ik een nieuw 'SWR'-logo en een 'Megoliath'-logo kan bestellen voor mijn SWR Megoliath?
Bij een festival waar ik m'n kast als backline beschikbaar had gesteld is iemand met bovenstaande items gaan lopen.
En ik zou het heel prettig vinden om ze in originele staat te houden.

Contact opnemen met Fender (eigenaar SWR) heeft weinig nut, die reageren alleen dat ze er mee bezig gaan zijn.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
Bloc Riff Nut
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 nov 2009, 10:04

Bericht door Bloc Riff Nut »

mauce schreef:Hallo collega - bassisten ,

Ik speel op een SWR spul namelijk BASS 350 X - GOLIATH III ( 8ohm) + SON OF BERTHA (8ohm).
Ben er goed tevreden over maar ben erg benieuwd op wat voor spul jullie spelen ( SWR ) , welke combinaties en uiteraard natuurlijk jullie meningen / ondervindingen en / of jullie ervaringen ermee !

Ben hier erg nieuwsgierig naar .

Laat jullie meningen horen ,

MAUCE
Hoi Mauce,

Ik speelde tot kort over een Mo' Bass + David Eden 4x10 + Barefaced Midget 1x12.
Met de Mo'Bass kan je de signaal splitsen. De 4x10 was dry(Geen effecten) en de 1x12 was wet(overdrive of synth of octaver etc). Uitgebreide toneshaping mogelijkheden en de ingebouwde analoge effecten waren superieur... tot dat hij kapot ging ;-(
Ik hoop dat de jongens van Paul's Bass Matters hem kunnen maken.
Afbeelding
Feedback:

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... c+riff+nut" onclick="window.open(this.href);return false;

Cheers.

Phil.
Gebruikersavatar
Freak
Berichten: 608
Lid geworden op: 30 nov 2012, 17:15

Bericht door Freak »

Gisteravond in het nieuwe repetitiehok genoten van een SWR met bijbehorende 4x10 (met HF-horn). Ik vermoed dat het een Workingpro 700 was, want hij had een variabele mid freq die op maximaal 800 Hz kon worden gezet. Ik had de bass min of meer neutraal, flinke mid boost op 800Hz, treble dicht, toon op m'n P ook dicht (en flats op de bas). Heeeeerlijk diepe Motown-sound. Ik vermoed dat de tweeter uitstond of heel zachtjes, maar er was dus ook niet echt treble die hij had kunnen versterken.

Misschien ben ik alleen maar zo lyrisch omdat dit het eerste kleine oefenhok is waar ik niet door een 1x15 hoefde te spelen, maar het leek volgens mij best op mijn bassound zoals dat in de zaal klinkt als ik door de PA ga. 'Zoals het hoort' dus :)
Squier VM P '07 - TI JF344
Squier CV 50s P '10 with Hendrix upgraded pickup - LaBella 760FS
Plaats reactie