Hartke halfstack.

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Wellicht een andere frequentie in gedachten bij de term mid. Taal maakt het soms moeilijk om over muziek te praten! :roll:

Edit: voorbeeld van portaflex onbetrouwbaarheid:
https://basschat.co.uk/topic/223947-pf50 ... try2296270
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Idee? Nee het is niet van mij; Nog 3500 erbij en je bent de man!

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
merlijnverduin
Berichten: 83
Lid geworden op: 22 dec 2012, 13:39

Bericht door merlijnverduin »

Meteen een 810 erin gooien is miss wat teveel van het goeie. Maar wel bedankt voor de tip ;). Ik oriënteer me wel op een 410. Ik ga denk ik binnenkort maar eens naar een speciaalzaak en wat 410 cabs met de HA 3500 proberen.
Go play bass they said, it wil be fun they said...
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Kijk dan ook even naar 2x12 kasten, meestal power zat en net wat draagbaarder.


Edit: ik bedoel luister ipv kijk
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Badazza
Berichten: 121
Lid geworden op: 04 okt 2011, 22:22

Bericht door Badazza »

Ik gebruik een Hartke 3500 plus een Peavey TVX 410 4omh.... zeer goede combi.
Denk dat je zo een Peavey cab tweedehands kan vinden rond de 200euro, wel zwaar 50kg of zo,maar gaat zeer luid en klinkt goed.
Ben zelf niet zo een fan van de cab van Hartke, werk volgens mij alleen goed als je een 410 plus een 115 gebruikt...
ITS ALL ABOUT THE GROOVE......
Gebruikersavatar
merlijnverduin
Berichten: 83
Lid geworden op: 22 dec 2012, 13:39

Bericht door merlijnverduin »

Is dit wellicht iets voor mij? Er zit nog geen cab bij maar dat moet ook ergens wel te scoren zijn.
Het is ook niet de 5500 maar volgens mij is het enige verschil tussen die twee de wattage. Zit ook zo'n racktuner bij.

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Go play bass they said, it wil be fun they said...
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Yep, die is prima. Als set denk ik €50 te duur, maar kwalitatief is dat het wel waard.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

merlijnverduin schreef:Is dit wellicht iets voor mij? Er zit nog geen cab bij maar dat moet ook ergens wel te scoren zijn.
Het is ook niet de 5500 maar volgens mij is het enige verschil tussen die twee de wattage. Zit ook zo'n racktuner bij.

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Is van forumlid BramS.
nweenink
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mar 2011, 12:33

Bericht door nweenink »

Ik heb een paar jaar op Hartke gespeeld. Zoals eerdere topicposters al aangeven: goede versterkers maar mist net een tikje eigen karakter. Voor een goed allround geluid zijn ze zeker het overwegen waard, ook gezien de prijs. Ik heb er destijds een 4 x 12'' en een 1 x 15 '' onder gehad. Beviel erg goed! Momenteel heb ik een kleine Ampeg halfstack SVT vanwege ruimtegebrek thuis. Bevalt ook prima. Budgettechnisch zou je de Hartke kunnen overwegen. Wil je meer karakter dan wordt het toch veel uitproberen. Neem je eigen bass mee, leen ook eens een bass van een collega bassist (liefste een totaal andere dan je gewend bent) om je oren fris te houden, en probeer diverse settings uit met beide bassen.
If you choose not to decide you still have made a choice...
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Ik speel zelf al 2 jaar met mijn Hartke HA3500, wel thuis dus in dat opzicht is ie nét iets te krachtig. Maar ik kan het zeker aanbevelen. Puur omdat je er gewoon zo veel mee kan, je kan er Jazz mee spelen, metal, blues, noem het maar op.

Beestje heeft inderdaad geen signature sound, maar je kunt er wel veel andere dingen mee.

Ik herinner me ook ergens gelezen te hebben dat iemand met een cab van 4 Ohm en een van 8 Ohm (mismatch naar 2.67 Ohm) meerdere uren live had opgetreden. Amp was zo warm dat je er eieren op kon bakken maar het gaf geen krimp.

Ohja, je hebt de HA3500 en HA3500 MOSFET, bij mijn weten zijn er minimale verschillen tussen beiden. De oudere hebben Mosfet-transistors in de power-amp en de modernere HA3500's reguliere. Al ben ik niet zeker van het laatste, dit is wat ik wel eens voorbij heb zien komen.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Volgens mij zijn ook de nieuwere Hartke eindtrappen met Mosfet's uitgerust echter heeft men het niet meer vermeld. In de beginjaren was zoiets 'bijzonder' en het vermelden waard; later werden steeds meer versterkereindtrappen met Mosfet's uitgerust en voegde de opmerking niet veel meer toe. Het zijn prima werkpaarden en behoorlijk robuust; mijn 3500 is een keer van de stack gelazerd en op een kromme frontplaat na was er niets aan de hand.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Rick517
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 feb 2008, 19:04

Bericht door Rick517 »

Mosfets? Hm.
Heb me ooit eens door een electrotechnicus laten vertellen: "Prachtige techniek, totdat het kapot gaat, en dan heb je een probleem!"
Ik speel elke dag met mijn Lull !
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

^ goh, dat geldt voor de meeste dingen die stuk gaan :roll: .
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Rick517 schreef:Mosfets? Hm.
Heb me ooit eens door een electrotechnicus laten vertellen: "Prachtige techniek, totdat het kapot gaat, en dan heb je een probleem!"
dan ben ik helemaal benieuwd wat die technicus over buizen te vertellen had.... :rofl:
Gebruikersavatar
robwiersma
Berichten: 116
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:42

Bericht door robwiersma »

ik heb destijds een oude serie 3500 tweedehands gehad ,,transient attack"
deze klonk ten opzichte van de nieuwere serie aanzienlijk beter!
(maar dat vond de dief waarschijnlijk ook die voor 20.000 uit de studio gejat heeft. )

ik vond het in combi met 2 Oudere Warwick 4x10,s een dijk van een sound!!
Maruszczyk pandorra 4x10
Maruszczyk basstank 400 w head 2 channel
Custombuild bongo bass antiqua
precision bas (jap squir) 93' semi fretless
SX jb Standard
Warwic cube 60
https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=49580" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie