kustom deep end serie

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
coruth
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 okt 2013, 13:56

kustom deep end serie

Bericht door coruth »

Dag forum leden, ik heb van de week mijn kustom de 300 hd en bijbehorende kast de410h binnen gekregen.
Na een jaar met een warwick bc40 combootje gespeeld te hebben, was er tevreden over en ben pas een jaar aan de bas gekoppeld, is dit een wereld van verschil.
Zelfs de lage b van mijn cort b5 pakt hij geweldig.
Zijn er toevallig nog meer leden die ervaring hebben met de deep end serie van kustom.
Alvast bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11914
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Nog niet, maar ik ben wel erg benieuwd naar de 610 uit die serie! Probleem is een beetje dat je ze op de blinde gok moet bestellen bij Thomann, ik ken geen winkels in de buurt die ze op voorraad hebben.
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

Ik heb een tijd over een Kustom DE300HD in combinatie met een Kustom 410H cabinet gespeeld, hetzelfde setje dus als de TS.
Was er zeer over te spreken; uitstekende prijs-/kwaliteit verhouding! Het spul was relatief goedkoop in aanschaf, maar klonk erg goed.
Moest later plaats maken voor kleiner en lichter spul.
coruth
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 okt 2013, 13:56

Bericht door coruth »

Dr bassvibes, bij gl musicshop in sittard hebben ze kustom op de site staan.
Ik heb daar contact mee gehad om daar de set te kopen , maar ze kwamen duurder uit dan thomann.
Things and strings in kaatsheuvel heeft het merk ook.
Thomann heeft ook 30 dagen retourgarantie.
Succes, geloof me, het geluid is super.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8336
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Dan ga ik hem daar straks even testen, ben ook al vrij lang erg benieuwd!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8336
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Samen met een bassende vriend wezen testen.

Ik vind hem er erg mooi uitzien. Hij komt degelijk over, de knoppen bewegen zwaar en dat is prettig. Het verlichte buisje vind ik niet storend, mijn maat wel. Het ziet er minder goedkoop uit dan op de foto's maar ze hadden beter zo'n vu-meter als die van Ashdown kunnen gebruiken, of niks. Voor de rest ziet het er professioneel uit. Wat wel een beetje goedkoop aandoet zijn de stoothoeken; deze zijn erg dun en sluiten niet perfect aan op de kast, er zit nog ruimte tussen.

Hij stond aangesloten op een 2x10 kast uit dezelfde serie en een 1x15 uit een andere serie. Op het eerste gezicht komt hij lekker klinkend over; een echt old school geluid wat veel lijkt op een buizenbak. Het deed me wat denken aan Ampeg. Toen wat gaan proberen met de toonregeling. Gelukkig is er alleen maar Bass, Mid en Treble. Links ervan zit nog tubedrive die lekker klinkt voor de liefhebbers maar ik gebruik dat nooit bij onze muziek. Het leek alsof de toonregeling weinig deed. Niet erg omdat het basisgeluid al prima was maar je verwacht er toch meer van. Pas toen ik het volume wat hoger zette hoorde je de verandering wat beter maar nog niet extreem. Wat me erg meeviel was dat de knoppen precies datgene toevoegen wat ik lekker vind. Het hoog is meestal te hifi maar bij deze amp voeg je juist karakter toe. Het mid geeft een echt lekkere growl en het laag geeft eerder midlaag, maar dat is juist wat je in een band er doorheen hoort. Toen nog even op flink volume geprobeerd en pas toen ging hij echt erg goed klinken. Nog steeds old school, je kunt er geen modern geluid van verwachten, dus aan definitie kom je misschien te kort.

De room-functie is verrassend interessant! Je kunt daar flink wat aanpassingen mee doen. Niet bedoeld om je geluid mee te maken maar wel om bepaalde akoestische probleempjes mee op te lossen.

Conclusie: Als je geen modern geluid zoekt kun je met deze versterker vanaf een flink volume een erg goed geluid neerzetten wat zeker door het bandgeluid heen zal prikken. Kan zijn dat je wat definitie mist, afhankelijk van je smaak. De afwerking is netjes maar er is op kleine dingen bespaard. De amp klinkt in mijn oren beter dan veel duurdere amps.
En dan te bedenken dat ze bij Thomann deze amp + 1x15 cabinet aanbieden voor 399,- euro! Was ik maar weer 16, dan wist ik het wel.

We hebben daar nog een paar versterkers ter vergelijk geprobeerd:
Ashdown ABM 500: Typisiche Ashdown sound waar ik niet van houd. Klonk wolliger en zoemiger dan de Kustom
EBS Reidmar met 2x 1x12: Gaat verrassend hard en diep en enorm veelzijdig qua geluiden maar ik vond hem karakter missen en sommige noten op mijn bas werden opeens harder versterkt dan andere. Is wel te verhelpen met de sweep-eq maar dan is het lekkere geluid weer weg.
Ampeg B12: Lekker combootje maar niet te vergelijken met een stack. Wel verrassend strak laag uit zo'n kleintje.

Ik hoop dat het een beetje een beeld geeft.

Groet,
Erwin
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

geen 5 snarige met een zware fuzz ervoor kunnen testen ?
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Bericht door Buster »

Mach1 schreef:[...]De room-functie is verrassend interessant! Je kunt daar flink wat aanpassingen mee doen. Niet bedoeld om je geluid mee te maken maar wel om bepaalde akoestische probleempjes mee op te lossen.
[...]Groet, Erwin
Kan die 'room-functie' door iemand toegelicht worden;
wat is het, wat doet het?


Edit: Ik heb inmiddels de handleiding van deze versterker bekeken; had ik natuurlijk direct kunnen doen, in plaats van mijn vraag hier te stellen :facepalm:
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
MVD
Berichten: 451
Lid geworden op: 06 mar 2007, 10:59

Bericht door MVD »

Yes! Eindelijk een BGF review van deze amp. Klinkt leuk.
Kustom IV top
Peavey 215 cabinet
Youtube kanaal SCMB, bass/drums noiseduo: https://www.youtube.com/channel/UCCauY8 ... ijWA-QDC6g :jam:
Verse noise: https://juliemittens.bandcamp.com/album/shortcuts
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11914
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Wat vond je van de kasten? De versterker heb ik niet zo veel interesse in... Misschien maar eens langs gaan in Sittard dan met mijn Geloso. :)
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8336
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

A-lex schreef:geen 5 snarige met een zware fuzz ervoor kunnen testen ?
Eeeh...nee, not my cup of tea.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8336
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

dr. Bassvibes schreef:Wat vond je van de kasten? De versterker heb ik niet zo veel interesse in... Misschien maar eens langs gaan in Sittard dan met mijn Geloso. :)
Ik vind het moeilijk om apart iets over de kasten te zeggen omdat ik gelet heb op het totaalgeluid. Maar ze maakten een solide indruk en het zag er duurder uit dan het kost. Ik vond wel dat, toen ik hem even op zijn donder gaf, het geluid evenwichtig was en niet erg gekleurd of dat ze over hun nek gingen. Er kwam juist een enorme druk, ik kreeg niet het gevoel dat het geluid in de kast bleef hangen zeg maar.

Moeilijk om geluid te beschrijven. Ze klonken iig beter dan een hoop andere kasten die ik heb gehoord. Maar ja, dat was ook met andere versterkers.

Nu het een paar dagen kon bezinken moet ik concluderen dat ik toch wel erg gecharmeerd ben van de set. Het is dat ik al een geweldige buizencombo heb die overal voldoet maar anders...
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
MVD
Berichten: 451
Lid geworden op: 06 mar 2007, 10:59

Bericht door MVD »

Zou het verkopen van m'n Peavey MKIII basstop tbv. een Kustom DE 300hd verstandig zijn? Is het vermogen vergelijkbaar? 200 Peavey watts vs 300 Kustom watts?
De oude Kustoms gaan harder dan je zou denken. Hmmm........ :?
Kustom IV top
Peavey 215 cabinet
Youtube kanaal SCMB, bass/drums noiseduo: https://www.youtube.com/channel/UCCauY8 ... ijWA-QDC6g :jam:
Verse noise: https://juliemittens.bandcamp.com/album/shortcuts
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

Mach1 schreef:
A-lex schreef:geen 5 snarige met een zware fuzz ervoor kunnen testen ?
Eeeh...nee, not my cup of tea.
jammer , ik ben vooral benieuwd naar de cabs maar ik wil wel zeker zijn of ze mijn manier van spelen aankunnen
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Er is geen substituut voor zelf testen ;)
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Plaats reactie