Statief/standaard voor combo

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B@rtje
Berichten: 232
Lid geworden op: 23 okt 2009, 21:22

Statief/standaard voor combo

Bericht door B@rtje »

Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat ik genoeg heb aan mijn kleine combo tijdens de repetities en optredens. Het volume tijdens de repetities is laag genoeg om mee te kunnen komen met een 1x10" combo met 250 watt, en tijdens optredens is er veelal een PA die goed de bas kan versterken via de DI. Daarom steeds minder vaak de twee 12" kabinetten mee. Grootste nadeel is wel dat wanneer je de combo op de grond staat je jezelf niet optimaal kunt horen. Dus de zoektocht gestart naar een standaard/statief wat voldeed voor de toepassing. Bij een grote Duitse dozenschuiver een statief gekocht voor 2 tientjes en dat blijkt de ideale oplossing te zijn. Statief is eigenlijk een laptop statief maar ook stevig genoeg voor een lichte combo. Voordeel van het plateautje is dat je geen aanpassingen aan de combo hoeft te doen, alleen even spanbandje om het geheel om verschuiven te voorkomen.

Dus voor de mensen die met een een compacte/lichtgewicht combo spelen en niet langer op zoek willen naar een barkruk of een tafeltje is dit de ideale oplossing. Statief is in hoogte verstelbaar en de hoek van het plateau is ook verstelbaar zodat je hem een beetje schuin naar boven kan kantelen.

Genoeg gepraat foto's zeggen meer dan duizend woorden.

Afbeelding

Afbeelding

Doe er je voordeel mee!
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

leuke oplossing!
denk wel dat het vh gebruikte cabinet afhangt of deze oplossing ook voor een ander werkt.

er zijn echter meerdere soorten statieven verkrijgbaar in de handel die hetzelfde probleem oplossen.
zoals deze bv:

Afbeelding

of deze: https://www.sweetwater.com/store/detail/ ... 2644&SID=0 sorry, foto is te groot.

en hier is ook iemand op het forum die een camping trapje gebruikt om zn cabs wat hoger te zetten.
die oplossing vond ik ook erg mooi.
Plaats reactie