Ashdown MiBass ervaringen

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Ashdown MiBass ervaringen

Bericht door Len »

EVEN EEN LOS TOPIC VAN GEMAAKT!
Rieno




Afbeelding

De MiBass 220 komt hier ook net binnen. Bij gebrek aan een cab kan ik 'm nog niet heel erg goed testen maar gelukkig zit er een koptelefoon output op. Ehm, gelukkig? Jezus, wat een ruis zeg. Ik mag hopen dat dit niet hoorbaar is via een output? Ik hoorde opnames die rechtstreeks uit de DI zouden komen op een Duitse website, en die waren fluisterstil. Zelfs met de inputknop helemaal uit (en ook zonder kabel erin) hiss't dat ding behoorlijk en blijft ook bij het spelen goed hoorbaar. De Output knop en de EQ hebben géén invloed op de hiss.

Kan iemand met een MiBass proberen of de koptelefoon meer ruist dan de output? Zou ik op prijs stellen.

Verder wel een mooi stevig ding, meer metaal dan ik gedacht had. EQ is veelzijdig maar lijkt me toch iets van 1x instellen en gaan. Ik mis eigenlijk vanalles, gain voor wat dirt, een mute-footswitch ingang, een tuner, compressor... :P maar ja voor het geld mag je niet klagen. De ventilator doet me trouwens aan een oude xbox denken, als je 'm uitzet merk je pas hoe stil het opeens is...
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Misschien was het geen RUIS maar de fan... :mrgreen:
Ik ga het meemaken, ik krijg dezer dagen de ex van Herman Monkey binnen. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Jup, ruis op de koptelefoon-uitgang :) Net even getest. Totaal onafhankelijk van de voorversterker (gain) en dus hinderlijk aanwezig helaas. Zo ruist ie absoluut niet op de speakers trouwens!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Hajvb schreef:Dat had ik nou niet van je verwacht Herman :mrgreen: :P Ik heb hem inmiddels ook binnen. Op de Laney 4x10 klinkt het als een natte krant, maar op de SWR Big Foot daarentegen! :jam: Het ligt er dus ontzettend aan wat voor Cab je eronder hangt, wat overigens al geopperd was door een ander forum lid.

Er zou namelijk niet veel verschil mogen zijn tussen de MiBass en bv een Aguilar Tonehammer of Genz Benz Shuttle of Streamliner. Al deze amps hebben namelijk dezelfde klasse D eindtrap, een B&O. Alleen levert hij bij de MiBass 220 Watt, waar hij bij de Tonehammer (350) en Genz's (6.0) respectievelijk op 350 en 600 Watt ingesteld staat. Heeft naar verluid met aansturing en voornamelijk koeling te maken.

Dus, wat voornamelijk het geluid bepaald is dus de voorversterker en de mate van aansturing van de eindtrap. Ik kan me zo voorstellen dat er met wat trucjes zo een extra 100 Watt uit te persen valt, maar daar kom ik nog wel op terug als de garantie verlopen is :mrgreen:

Ik ga iig opzoek naar een kleine cab met een zo hoog mogelijk rendement, minimaal 95dB, liefst tegen de 100. Heb er zo hoog alleen nog geen eentje gevonden....
Monkey schreef:Oké, ik heb 'm nu ook binnen, getest en besloten dat dit niet het ampje voor mij is. Niet het volume, geluid en toegevoegde waarde wat ik er van verwachtte :facepalm: . Daarom mag hij voor het zelfde geld, in de originele verpakking en in de Bax doos naar de volgende liefhebber. Het kost je alleen de verzendkosten, dus € 90,- all-in.

Wie niet waagt blijft maagd, toch?

grtz,
Herman
janbasmanjan schreef:De mi is hier ook binnen ,eigenlijk geen cent te makken .
Maar even de visa card getrokken :oops:
Klinkt lekker met de genz benz focus 2X 10,maar ook lekker met de Beyer DT 990 pro.
Maar ja ik was al Ashdown fan.
Rieno schreef:De ventilator is absoluut niet hinderlijk :)

En qua sound:
- open in het hoog (betere frequenties gekozen dan m'n GB Shuttle)
- ietwat rommelig beknepen in het laag en dat laatste vooral op hoger volume (wat ik al wel herken van eerdere Ashdown-ervaringen)
- zeker geen enorm luide versterker.

Leuk ding voor het geld met een fijne EQ en een lekker gewicht. Leuk voor kleinere gigs, met een klein kastje eronder.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5552
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

En waar is dat voor bedoeld?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Waar is wat voor bedoeld?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5552
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

al je quotes? :)
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5552
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Oh, ik zie het al, een historie-quote'je....
McDreads
Berichten: 263
Lid geworden op: 07 jan 2008, 01:25

Bericht door McDreads »

Inderdaad geen erg luide versterker; prima toonregeling, bij mij geen ruis op de DI, output of de effect-send. Fijn versterkertje voor thuis, kleinere gigs of als preamp met zware eindtrap
Alembic Orion
Adamovic Eclipse
I'm not deaf, I'm just ignoring you!
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Thanks!
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5674
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Luid niet zo, alhoewel hij op de Big Foot best los wil gaan. Ik zal mijn bevinden eens uitgebreid neerzetten als de MiBass 10 cab binnen is.
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

Ik heb hem wel binnen maar nog weinig tijd gehad om hem goed te testen.
Even snel op de 215 geprobeerd en dat viel niet tegen eigenlijk.ik neem hem vrijdag mee naar een gig (als back-up) en zal proberen hem even op volume te testen,hij zal niet overdreven hard gaan maar ik laat het hier wel even weten.
Nog steeds goed bezig....
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Hajvb schreef:Er zou namelijk niet veel verschil mogen zijn tussen de MiBass en bv een Aguilar Tonehammer of Genz Benz Shuttle of Streamliner. Al deze amps hebben namelijk dezelfde klasse D eindtrap, een B&O. Alleen levert hij bij de MiBass 220 Watt, waar hij bij de Tonehammer (350) en Genz's (6.0) respectievelijk op 350 en 600 Watt ingesteld staat. Heeft naar verluid met aansturing en voornamelijk koeling te maken.

Dus, wat voornamelijk het geluid bepaald is dus de voorversterker en de mate van aansturing van de eindtrap. Ik kan me zo voorstellen dat er met wat trucjes zo een extra 100 Watt uit te persen valt, maar daar kom ik nog wel op terug als de garantie verlopen is :mrgreen:
Ik vermoed dat je het uitgangsvermogen niet hoger krijgt met een trucje tenzij je de voedingsspanning van de eindtrap verhogen kunt; en dat lijkt me erg lastig zonder de voeding ingrijpend aan te passen of te vervangen. Het is niet zoiets als een computer-processor over-clocken :lol: .
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

MI 220

Bericht door janbasmanjan »

Na een paar dagen stoeien.
Mooie sound met de perc.&cort.
Macbook in de line in ,das raar geen geluid uit de mac en hij gaat vreselijk storen op de koptelefoon.
Muziek weer aan en het is gelijk weg.
MMM eff wat opnemen, jammer de line out stuurt ook de drum track ,die uit de line in weer mee naar binnen.
Ga vanavond de send proberen
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Vandaag kreeg ik de ex van Herman Monkey binnen. Heel eventjes de gelegenheid gehad om 'm gâhw-gâhw uit te proberen op een Mag 410 (met 2 baspoortjes achterin). Eerste indruk na 3 Precisions: valt me niet tegen, vooral de ouwe trouwe '79-er met roundwounds was wel heul erg lekker met de shape-knop ingedrukt en een beetje eq. Helder en snappy maar toch met behoorlijk wat druk onderin.
Van het weekend heb ik wat meer tijd om 'm uitgebreider te proberen en dan is het nog even afwachten hoe het met het volume in bentverband zit.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie