Gallien Krueger Fusion 550 gaat niet meer aan

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
xRubenator
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:44

Gallien Krueger Fusion 550 gaat niet meer aan

Bericht door xRubenator »

Ik heb een maand of 8 geleden een GK Fusion 550 overgekocht van iemand. Tot zover geen problemen mee gehad, beest van een versterker!

Maar toen ik woensdag de versterker wou aanzetten gebeurde er niets. Toen ik opnieuw probeerde zag het rode lampje rond de power knop een keer of twee flikkeren, verder niet. Nu reageert hij zelfs helemaal niet meer.

Ik heb er niets speciaals mee gedaan, geen luide concerten mee gespeeld, niet vervoerd, etc. Ik heb de voedingskabel gecontroleerd, maar dat maakt het verschil niet. Ik zat te denken aan een zekeringetje dat gesprongen zou kunnen zijn, maar ik zie er niet meteen eentje zitten. Gewoonlijk zitte deze in de buurt van de voedingskabel, maar bij de GK blijkbaar niet?

Iemand enig idee waaraan dit zou kunne liggen? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

De handleiding staat online
Zo te zien zit er wel een zekering in, maar moet je de kast open schroeven om erbij te kunnen.
xRubenator
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:44

Bericht door xRubenator »

Heb de zekering terug gevonden.

Zonet een nieuwe gestoken, maar bij het aanzetten klonk er een soort van "brom" terwijl het rode lampje brande en toen sprong de versterker weer uit. Nu doet ie weer niets meer.

Het gaat om de FT5AH250VP zekering die ik vervangen heb. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4846
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Dat deed mijn Yamaha ook toen ik hem per ongeluk op een tweede versterker had aangesloten via de speakeruitgang. Eerst een brom, en na ongeveer een seconde of 10 de zekering er uit. Dat was de eindtrap die ik opgeblazen had.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
xRubenator
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:44

Bericht door xRubenator »

Zonet de aansluitingen nog eens nagekeken, alles is correct aangesloten.
Daar kan het probleem al niet liggen denk ik.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik vrees dat de voeding of de eindtrap de geest heeft gegeven...ik zou 'm naar een reparateur brengen (tenzij je zelf erg handig bent).

Zet hem eens aan zonder aangesloten speakers? Ik denk overigens dat het weinig uitmaakt, ook al zou je een sluiting in de speakers / kabels hebben dan mag ik aannemen dat die GK daar wel tegen beveiligd is.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
xRubenator
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:44

Bericht door xRubenator »

AmericanIdiot schreef:Ik vrees dat de voeding of de eindtrap de geest heeft gegeven...ik zou 'm naar een reparateur brengen (tenzij je zelf erg handig bent).

Zet hem eens aan zonder aangesloten speakers? Ik denk overigens dat het weinig uitmaakt, ook al zou je een sluiting in de speakers / kabels hebben dan mag ik aannemen dat die GK daar wel tegen beveiligd is.
Misschien breng ik hem dan best eens binnen. Misschien een domme vraag, maar is dat een kostelijke zaak om te repareren?

Ik vind het zo vreemd dat er iets kapot zou zijn, ik heb hem niet anders gebruikt dan dat ik normaal doe. Ik heb hem op een normale manier uitgeschakeld (gewoon knopje indrukken dus) en hem zo laten staan. Niets van kabels verstoken o.i.d. Vreemd.
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Bericht door JoostT »

Misschien preamp buisje stuk?
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Lees die handleiding nou eerst. Ik denk dat je speakerkabel kortsluiting geeft of iets dergelijks.
xRubenator
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:44

Bericht door xRubenator »

Zelfde kabel werkt wel met een andere versterker.
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Bericht door marijn c »

Binnendoen ;-).
Peavey T40
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Heb je hem al uit het stopcontact gehaald en 10 seconden gewacht?
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
xRubenator
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:44

Bericht door xRubenator »

Heb de GK sinds vorige week terug.

Blijkbaar was de vermogengelijkrichter van de voeding kaduuk. Voor 5 tientjes weer gefixed, dus dat valt nog wel mee!

Wel lang moeten wachten vooraleer ik de schema's ter beschikking kreeg, maar soit, hij werkt nu weer.
Plaats reactie