Combo

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22639
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Combo

Bericht door wombatboter »

Omdat ik echt heel lui word speel ik met het idee om een combo te kopen zodat ik alleen een bas en een combo moet meenemen en toch een comfortabel volume kan hebben zonder extra cab.
Ik zoek een vrij hifi-geluid (geen Ampeg-toestanden), iets dat lichter is dan 20 kg, liefst meer dan 300 W, een ingebouwde tuner is een troef (ik ben écht lui) en iets dat geschikt is voor kroeg-optredens en stevige repetities.
Prijs zou tot maximum 750 euro mogen gaan, tweedehands is geen probleem..
Ik speelde even met het idee om een Gallien Krueger MB212 (500 W) te zoeken maar de reviews op het internet zijn nogal gemengd : sommigen klagen over rammelende grilles, enz.. en nogal wat modellen moesten teruggestuurd worden maar dit soort versterker bevalt me verder wel.
Ik vond er eentje tweedehands voor 600 euro maar de twijfel houdt me tegen...
8 inch speakers zijn misschien toch wat te blafferig en wie weet is een 15 inch best geschikt net omdat het zo'n kleine versterker is.
Zoals gezegd leek dit wel wat maar ben een beetje bevreesd voor allerlei kinderziektes..
Mocht er iemand tips hebben om mijn zicht wat te verbreden.. bedankt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ETjniKI_-eY[/youtube]
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Ik ken weinig combo's met een tuner aan boord, al eens naar TC Electronic gekeken ?

https://www.tcelectronic.com/combo450/ (nieuwprijs boven je budget)

Of anders deze eens gaan testen ? https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=52380" onclick="window.open(this.href);return false;
Jack

Bericht door Jack »

Ik had PP hier een paar dagen terug over de vloer, die had een Tecamp combo mee, (12" met een Puma 300 erin)
Ik was er bijzonder van onder de indruk, en lijkt eigenlijk op jouw lijf geschreven.
Temeer omdat jij toch al goede ervaringen hebt met dat merk.
2 nadelen voor jou,

geen ingebouwde tuner,en €250 boven jouw genoemde budget.
Maar eigenlijk denk ik dat je die toch maar eens moest gaan proberen. :wink:


Afbeelding

KLIK
Laatst gewijzigd door Jack op 30 jan 2014, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22639
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Die tuner is een leuk extraatje maar hoeft niet echt.. toch al bedankt om mee te denken !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22639
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Jack schreef:Ik had PP hier een paar dagen terug over de vloer, die had een Tecamp combo mee, (12" met een Puma 300 erin)
Ik was er bijzonder van onder de indruk, en lijkt eigenlijk op jouw lijf geschreven.
Temeer omdat jij toch al goede ervaringen hebt met dat merk.
2 nadelen voor jou,

geen ingebouwde tuner,en €250 boven jouw genoemde budget.
Maar eigenlijk denk ik dat je die toch maar eens moest gaan proberen. :wink:


Afbeelding

KLIK
Ook een beetje jammer dat je de volledige wattage pas krijgt met een extra cab...
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Daar zul je bij bijna elk combo tegenaan gaan lopen. Ze zijn meestal gemaakt om uitbreidbaar te zijn, marketingtechnisch ook niet handig anders natuurlijk.

Wat ik niet begrijp is waarom je niet je versterker in je basgitaartas stopt en gewoon een goede, efficiënte en lichte kast erbij koopt? Qua draaggemak volgens mij niet anders.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22639
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik zit met die Bergantino's (twee) en die wegen elk 25 kg, dus dat is ook niet echt veel..
Ik zou dus idd met een klein versterkertje (de Genz) kunnen de baan opgaan met één van die cabs maar de idioot in mij wil het nog makkelijker, ik weet het :facepalm:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Oftewel, je hebt eigenlijk alle spullen al die je nodig hebt, en je zoekt naar een excuus om iets nieuws te moeten zoeken... :mrgreen:
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Geen tuner, boven je budget en 4 kilo meer dan je eigenlijk zou willen.
Maar z'n geld dubbel en dwars waard. Staat al een jaar te koop dus er valt wel te onderhandelen lijkt me.
En vanaf jouw woonplaats ook nog wel te berijden:
https://geba-online.de/12-9547-Epifani-UL-500-Combo-210
Gebruikersavatar
bor
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:51

Bericht door bor »

Ik heb nu net een paar weken een Maruszcyk barabass combo. Is sjouwbaar maar wat aan de zware kant. Wel 240 heel erg luide watts (met extra cab 400!). Ziet er fantastisch uit :jaaaaa:

Is denk ik een beetje boven het budget (hoewel ik de mijne had voor 650), geen tuner... Maar man oh man, wat een geluid.

Afbeelding

Maar hier heb je niet zo veel aan denk ik :oops:
Jazzbas USA Fender
Fender Nate Mendel Precision
OLP MM3 5 snaar
Squier VM Precision
EBS Fafner
SWR Goliath III 4x10
Maruszczyk Barabass
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22639
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Staan al erg leuke voorstellen dus en het geeft niet dat er wat rek in de voorwaarden zit..thx

(@Green goblin : waarschijnlijk ! :-))
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Daar waar ik mijn SR kocht stonden twee GK combos die ieder zeer ok klonken. Strak en modern, maar met effectieve eq zodat ook warm niet ontbrak.
Mensen gaan vaak toch het internet op wanneer ze iets meeemaken, tevreden gebruikers zijn in het algemeen wat minder militant.
Ik zou ze zeker een testbeurt geven.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22639
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Bolobass schreef:Daar waar ik mijn SR kocht stonden twee GK combos die ieder zeer ok klonken. Strak en modern, maar met effectieve eq zodat ook warm niet ontbrak.
Mensen gaan vaak toch het internet op wanneer ze iets meeemaken, tevreden gebruikers zijn in het algemeen wat minder militant.
Ik zou ze zeker een testbeurt geven.
Welke winkel is dat dan juist ?
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

wombatboter schreef:...Ik speelde even met het idee om een Gallien Krueger MB212 (500 W) te zoeken maar de reviews op het internet zijn nogal gemengd : sommigen klagen over rammelende grilles, enz.. en nogal wat modellen moesten teruggestuurd worden maar dit soort versterker bevalt me verder wel...
Ten eerste: Je leest op het web alleen verhalen van geëxalteerde gebruikers of teleurgestelden en diegenen die altijd en over alles wat te zeiken hebben. Al die gebruikers die heel tevreden zijn en lekker op hun combootje aan het spelen zijn hebben gewoon geen zin om op te houden met spelen om 't een of andere lulverhaaltje op het web te knallen... :wink:

MAAARRRRRR: Die GK combo's zijn gewoon zwaar OK. Strak, luid en toch warm als je 't wilt en als de sound je bevalt, onovertroffen; Zeker voor de prijs die je ervoor betaalt. Een nieuwe 212 kost je net iets meer dan het door jezelf gestelde budget €788,-.
Die zal je trouwens ook geen rammelende grill geven omdat op de laatste generatie stof zit. Ze zijn licht en toch stevig en de sound gaat diep.
Ik breek een lans voor het (in Europa ondergewaardeerde) merk vanwege mijn enorme tevredenheid. Niet voor niks in de USA naast Ampeg het meest gebruikte basversterker merk.

Als je 'm ergens kunt gaan proberen: Doen! Als je eens in de buurt van Den Haag bent ben je van harte welkom om mijn 112 combo of m'n MB200 met 212 cab te komen testen.

Succes met je queeste!
Laatst gewijzigd door HNZ op 31 jan 2014, 15:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22639
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Goed en effectief pleidooi.. HNZ !
what fools these mortals be
Plaats reactie