GK MB200 gebruiken zonder cab?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

GK MB200 gebruiken zonder cab?

Bericht door Gerth »

Gezien de grootte (of moet ik zeggen: de "kleinte" :mrgreen: ) en het gewicht van 1 kg van deze head kan je hem eigenlijk even goed als "kleurende" DI gebruiken, natuurlijk op voorwaarde dat je hem mag gebruiken zonder cab...

Op het net (GK-site én handleiding inis er hierover niet echt veel te vinden, behalve een stukje tekst van een reviewer die hem blijkbaar op die manier gebruikt heeft tijdens een studiosessie met enkel hoofdtelefoons, maar toch liever blode jan dan dode jan, vandaar toch even de concrete vraag of het "veilig" is om deze head zonder cab te gebruiken (wat hem niet alleen als DI maar ook als hoofdtelefoonversterker(tje) interessant maakt).

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
elrinden
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 okt 2008, 11:11

Bericht door elrinden »

Veelal zie je dat bij het aansluiten van een koptelefoon dat er geen signaal meer naar de eindtrap gestuurd wordt.
Aangezien je geen cab aansluit wordt de weerstand "oneindig", je eindtrap zal dan sowieso niets doen.

Conclusie: geen probleem.
André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified

Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

elrinden schreef:Conclusie: geen probleem.
+1!
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Alvast bedankt!

En als je hem enkel als DI gebruikt (dus zonder hoofdtelefoon)?
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

idem dito.
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Bericht door JoostT »

Ik heb de MB500, het grotere broertje. Ik gebruik hem regelmatig alleen als DI (eens in de week als ik ga repeteren met een jamhub). Ook alleen koptelefoon kan, ik haal dan zelf wel altijd de speaker er af, dus geen idee of ie dempt als je een koptelefoon aansluit, vermoed eigenlijk niet omdat de koptelefoon uit ook dubbelt als lineout...
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Thx allemaal!
Kunk
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 nov 2013, 20:23

Bericht door Kunk »

Oud topic maar toch nog een vraagje voor de topic starter. Aangezien ik zelf nu ook in het bezit ben van de GK MB200 ben ik wel nieuwsgierig hoe de ervaringen van de topicstarter nu zijn.
Werkt het inderdaad zoals gezegd prima zonder cab of heeft het toch problemen opgeleverd?
"Shadows of Heep" the dutch Uriah Heep tribute band
Plaats reactie