Niewe versterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Kobetr
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:35

Niewe versterker

Bericht door Kobetr »

Hallo,
Ik wil me een nieuwe versterker kopen, de grootte maakt niet gigantisch uit, op de repetities zet ik hier gewoon een micro voor als het te zacht moest zijn. Het gaat vooral over een prachtige heldere klank.
Versterkers als de fender bassman en de rickenbacker tr35b bevallen me zeer goed qua sound.
Alleen ligt de fender bassman vér boven mijn budget en de rickenbackers zijn ontzettend zeldzaam.
Mijn budget is rond de 200 mag tweedehands en het leukste zou ook nog zijn dat ze er lekker vintage uit zien.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Of je een buizencombo voor onder de 200 kan kopen betwijfel ik. Je kan bijvoorbeeld kijken naar een2e hands Peavey combo: gewoon degelijk en goedkoop. Voor de smaak zou je er dan nog een pedaal tussen kunnen zetten zoals een hartke bass attack (vrij goedkoop). Dat moet onder de 200 wel lukken en heb je genoeg vermogen voor repetities en kleine optredens.
Kobetr
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:35

Bericht door Kobetr »

Ja ik heb liefst wel buizen ja..
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

ik denk niet dat dat makkelijk wordt onder de 200, misschien deze proberen?

https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mroekalea
Berichten: 309
Lid geworden op: 21 jan 2011, 10:36

Bericht door mroekalea »

De meeste bass kings gaan voor rond de 200 weg, de mijne is voor 250 weggegaan (deze was voorzien van super NOS buizen telefunken en nog wat)
Jazz bas, buizen en 12 inch!
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Die Bassking is een top toch? Ik vermoed dat hij op een combo doelt, althans dat maak ik op uit de eerste post.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik zag een Trace Elliot V type combo....

https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... uizen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Kobetr
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:35

Bericht door Kobetr »

Die bassking interresseert me wel, maar dan is het waarschijnlijk wel even wachten tot er eentje voorbijkomt, en nog een cab apart kopen. maar aangezien ik hier niks van ken, wat voor een cab gaat daar het beste op?
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Ten eerste 1 die bij het ohmage past en bij het wattage. Voor de rest zal het ook van smaak en budget afhangen. Verwacht niet voor 200 een bassking en een vintage fender kabinet te kopen oid.
Gebruikersavatar
mroekalea
Berichten: 309
Lid geworden op: 21 jan 2011, 10:36

Bericht door mroekalea »

Yes is alleen een top, was me ontgaan dat het een combo wens was.

Er staat nu op MP een Bass King T tekoop hoogste bod is iets van 65 euro, dus ...... :jam:
Jazz bas, buizen en 12 inch!
Gebruikersavatar
mroekalea
Berichten: 309
Lid geworden op: 21 jan 2011, 10:36

Bericht door mroekalea »

Ik zou voor een moderne hoge rendement kast gaan, dus eentje met Neodynium speakers. Zodoende haal je toch een enorme herrie uit die 50 buizenwatts.
De Bass king T is een transistor voorversterker en buizen in de eindversterker gevalletje.
Jazz bas, buizen en 12 inch!
Gebruikersavatar
donk
Berichten: 540
Lid geworden op: 13 aug 2009, 16:01

Bericht door donk »

Of gewoon voor lomp vintage geweld. :D
Dynacord 200w buizen versterker met cabinet en basgitaar:

https://link.marktplaats.nl/m781142377" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie