Degelijke Goedkope Lichtgewicht Cabs

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Degelijke Goedkope Lichtgewicht Cabs

Bericht door Dommel'd »

Zoals de titel al aangeeft zoek ik een degelijk goedkoop lichtgewicht cabinet, na het zoveelste optreden waarbij voor de deur lossen en laden niet mogelijk is, we naast de toiletten staan te spelen en waarvoor ik bijna een half uur met zware spullen moet sjouwen, begin ik het wat zat te worden,

Iemand suggesties? :mrgreen:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Fender Rumble 1x15 cabinet. = net geen 18 KG.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Twee van de drie kiezen vrees ik. Er valt er eigenlijk atijd 1 af, bijv:
viewtopic.php?f=2&t=53271
Tegenover
https://www.thomann.de/nl/mobile_prod.html?AR=238706
Wil je 115? 210? 112 of 212? Vintage of hifi?
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bericht door Dommel'd »

Ik wil hem gaan gebruiken voor blues, hij mag dus best wat wollig zijn, verder maakt de aantal speakers of de grootte ervan me weinig uit...

De barefaced is wat boven het budget, het moet wel echt een hufterproof versterker zijn, (in het geval van prijs ;) )

De fender rumble kan ik wel eens aan de tand gaan voelen, tot nu toe heb ik ashdown en hartke al eens aan de tand gevoeld, maar daar vond ik persoonlijk weinig aan,
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

FMC?
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

FMC dacht ik ook direct aan idd :) Zeker de 2128's. Wat is je budget?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bericht door Dommel'd »

Een kleine 500 euro, het liefst minder uiteraard, ik vind het niet erg om kwa klank iets in te moeten leveren tegenover mijn vanderkley, fmc kende ik nog niet, daar ga ik even induiken ;)
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Gallien Krueger MB serie?
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bericht door Dommel'd »

Ha, er zijn er toch meer dan ik had gedacht :facepalm: (en ik maar denken dat ik aan een hopeloze zoektocht was begonnen :mrgreen: )

Iemand ervaring met die ampeg micro cabinetten? (De 210)
Der Rudi
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 feb 2014, 12:27

Bericht door Der Rudi »

Dommel'd schreef:Een kleine 500 euro, het liefst minder uiteraard, ik vind het niet erg om kwa klank iets in te moeten leveren tegenover mijn vanderkley, fmc kende ik nog niet, daar ga ik even induiken ;)
Je hebt al vanderkley, die zijn toch niet zo groot en zwaar? Bijvoorbeeld een 112EXT is maar 15kg, en zeker niet groot (50x40x40).
En nu nog een beetje beter leren spelen.....
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bericht door Dommel'd »

Die is inderdaad niet zwaar, maar wel te prijzig om sommige optredens mee te doen, ik zie het niet zitten om met zulk spul een half uur door een binnenstad te moeten lopen snachts, of zoals eerder aangegeven op een podium te moeten staan van 1m2 net naast de toilette, ik sta niet echt comfortabel te spelen als er van alle kanten volk komt langs gestruikeld :wink:

Een goedkoper cabinet hoeft natuurlijk ook niet kapot, daar ben ik te zuinig voor, maar ik zie liever een glas bier omvallen over een fender rumble van een 300 dan over mijn vanderkley...
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Dommel'd schreef:Iemand ervaring met die ampeg micro cabinetten? (De 210)
Yep! Ze klinken goed, strak en punchy met toch een zekere warmte. Als stand-alone vond ik ze te magertjes - ook voor een kleinere kroeg gig.
Een stack van twee geeft heel veel meer body. Gecombineerd met b.v. een Ampeg Portaflex 350 heb je een heel fijne stack; Zeker voor kleinere ruimtes vanwege het zeer geringe vloeroppervlak.
Wil je toch maar één cab hebben dan kan ik je idd de Gallien Krueger MB212 aanbevelen. Goedkoop, licht en klinkt als een klok! Een 1x12 vind ik persoonlijk te weinig druk hebben en een 1x15 neemt weer wat meer ruimte in...
Der Rudi
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 feb 2014, 12:27

Bericht door Der Rudi »

Dommel'd schreef:Die is inderdaad niet zwaar, maar wel te prijzig om sommige optredens mee te doen, ik zie het niet zitten om met zulk spul een half uur door een binnenstad te moeten lopen snachts, of zoals eerder aangegeven op een podium te moeten staan van 1m2 net naast de toilette, ik sta niet echt comfortabel te spelen als er van alle kanten volk komt langs gestruikeld :wink:

Een goedkoper cabinet hoeft natuurlijk ook niet kapot, daar ben ik te zuinig voor, maar ik zie liever een glas bier omvallen over een fender rumble van een 300 dan over mijn vanderkley...
Aha, nu snap ik het :oops:
Tja, kies je gigs met zorg :facepalm:
Maar weer ontopic: wat dacht je van deze:
https://www.thomann.de/nl/eden_ex112.htm
Ik weet niet of je de sound iets vindt, maar het is vet klein, mega licht, 4 ohm, en super betaalbaar.
En nu nog een beetje beter leren spelen.....
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ik begrijp dat je voorzichtig bent met je spulletjes, ben ik ook trouwens, maar de logica ontgaat me toch enigzins om goeie spullen te hebben waar je helemaal happy mee bent qua sound en al, en die dan thuis te laten en totaal wat anders mee te nemen als je gaat optreden.
mij hebben ze altijd verteld dat je het beste speelt als je oefen situatie en je optreed situatie zoveel mogelijk op mekaar lijken.
vond het ook best een logisch advies en die heb ik altijd proberen op te volgen.

uiteindelijk koop je ook al die leuke en vaak dure spulletjes om je hobby/passie/werk mee uit te oefenen.
als je die aankopen dan niet durft te gebruiken omdat je bang bent dat ze slijten, dan heb je imho toch een verkeerde aanschaf gedaan en had je mss sowieso beter meteen een goedkopere set kunnen kopen waar je je wel mee op je gemak voelt.
mss food for thought bij je volgende aankopen?



en ps : ik sta ook altijd bij de wc's.....da's nu eenmaal ons lot. :wink:
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bericht door Dommel'd »

Doorgaans neem ik alles mee hoor, het is puur voor de 1 uit 10 optredens waarbij de spullen me toch een te grote kans lopen om kapot te gaan, de echte "o god waar ben ik nu toch terechtgekomen" situaties :lol: het sjouwen en in de gaten houden ervan hoort er gewoon bij, maar bijv gisteren avond was echt een hel, cabinet stond half op het podium tegen het drumstel en hing half over het podium wegend ruimte gebrek,

De speakerkabel liep naar de top die precies achter de drummer stond omdat de stopcontacten ergens op een plek zaten waar je met een haspel nog niet bij kon,

Normaal doe ik zulke dingen niet eens, maar de optredens zijn zo dun gezaaid dat we wel moeten,

Het volume kon zowiezk niet zo heel hoog op het podium waardoor we met een PA doorversterkt werden, als ze dan aankomen met een kastje met een paar knoppen uit het jaar 0 dan heeft het imo weinig nut om met een dure set daar te spelen ...

(Mocht de kroegbaas of de pa man van gister meelezen, het was pet... no offence trouwens :mrgreen: )
Plaats reactie