2e cabinet aangesloten ! geluid !@#$%!!!!!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
mauce
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 apr 2004, 14:34

2e cabinet aangesloten ! geluid !@#$%!!!!!

Bericht door mauce »

Hallo collega bassisten ,
heb een probleem !

Ik heb een 4x10 + een 1x15 cabinet , als ik ze afzonderlijk aansluit een bespeel klinken ze VET -ZWAAR - VOL !!!
Als ik ze nou tegelijk aansluit - zijn allebei 8 ohm - met speakon kabels op mijn top ( is mono ) dan klinken ze "iel" .Net zoals je de plus en min zou omdraaien zeg maar op je audio of auto speakers >

Wat is dit? Waar moet ik zoeken?Wat moet ik doen of juist niet doen?wat doe ik fout?
Hoop dat iemand me kan helpen of ervaring hiermee hewft

Alvast bedankt!!!

NEED HELP!!!!!!

MAUCE
Gebruikersavatar
Robert Homan
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 apr 2004, 19:34

Bericht door Robert Homan »

Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb je de oorzaak zélf al vermeld; volgens mij staat één van je speakerkabels uit fase (verkeerd om). Gebeurt wel vaker bij die Speakons...

Maar aan de andere kant ga ik er vanuit dat je dat als eerste geprobeerd hebt. In dat geval: Raar probleem...
mauce
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 apr 2004, 14:34

Bericht door mauce »

Hallo Robbert , maar hoe zet ik de kabel dan weer " in fase" ?
Gebruikersavatar
Robert Homan
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 apr 2004, 19:34

Bericht door Robert Homan »

Gewoon de twee draadjes omdraaien/solderen
mauce
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 apr 2004, 14:34

Bericht door mauce »

Maar ik heb dikke speakon kabels , koop je kant en klaar bij bijv feedback , volgens mij praten we langs elkaar heen!

LOL
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

kneem ff aan dat je een plugje van je speakon in je kast hebt en een plugje in je top (kheb niet zo'n verstand van tops + kasten). Als je speakonkabel uit fase is, dan is het enige wat je zou moeten doen de kabel omdraaien (maarja, kweet niet of de uitgangen hetzelfde zijn)
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Hebben je top en cabs ook de mogelijkheid om "gewone" speakerkabels aan te sluiten? Probeer eens of dat wel werkt. Als dat zo is, dan weet je zeker dat het iets met de speakons is.
Plaats reactie