Markbass dillema: F500 of LM III?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
J-P
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:20

Markbass dillema: F500 of LM III?

Bericht door J-P »

Ik speel in een stoner/sludge band en in een metalband. Daarvoor gebruik ik mijn Ampeg V4 maar die wordt te zwaar en lomp om overal mee naar toe te nemen. Daarom wil ik er een mini en lichtgewicht versterker bij. Nu heb ik de keus tussen een MB F500 en een Little Mark III. Ik doe niet aan slappen (duh) en haal de knor vooral uit mijn fuzz/drive pedalen. Voor de metalband wil ik wel een strak geluid (hiervoor ga ik ook nog een Darkglass B7K aanschaffen). Welke van de 2 past het best bij me en waarom? Beiden moeten nog 400 euro kosten.
strings - Fender Precision USA DLX, Epi Firebird, Vintage Icon Fretless, Ibanez AFD5AMFP, Godin LGT USA, Yamaha Pacifica Tele,
things: Markbass F500, Tech21 B410, SWR Bassic 15"
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Ik heb momenteel de F500 en ben er lyrisch van. Heerlijk strak en veel mids. Heb voorheen een LMII gehad wat best een andere amp was. Die laatste was iets meer allround wat mij betreft.

Uitproberen is het enige devies.
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Of als je echt geen eigen mening hebt of niet kunt uitproberen: jij MOET...(dobbel dobbel dobbel)...de LMIII nemen!

Zo, dat is geregeld :)
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
J-P
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:20

Bericht door J-P »

Ik kon niet wachten op het forum, heb de F500 gekocht :D
strings - Fender Precision USA DLX, Epi Firebird, Vintage Icon Fretless, Ibanez AFD5AMFP, Godin LGT USA, Yamaha Pacifica Tele,
things: Markbass F500, Tech21 B410, SWR Bassic 15"
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Bericht door evertalbers »

Als ik herkauw wat ik elders (Talkbass) las:

F500 klinkt directer, strakker. Dat zou je nu moeten kunnen bevestigen :-)

LM (heb ik zelf) wordt ervaren als iets warmer met nét een tikkie compressie. Maar ook deze klinkt nog steeds strakker dan veel andere merken.

De discussies hierover zijn nogal uitgebreid, en dat geeft waarschijnlijk vooral aan hoe klein de verschillen zijn.
Voor thuis kan een argument zijn dat de F500 geen ventilator heeft, als ik het goed heb.
J-P
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:20

Bericht door J-P »

De verschillen zijn amper waarneembaar, zo klein zelfs dat het formaat de doorslag gaf. De F500 heeft een kleiner ventilatortje aan de zijkant maar eigenlijk vond ik ze allebei erg stil (zeker naast mijn Ampeg). Ik had de gebruikerservaringen op internet ook gelezen, maar ik dacht, laat ik het hier ook vragen. Nu vooral experimenteren. Ik wil nog een darkglass B7K ervoor, voor het metal-combootje. Wat we met de vuige stoner doen, dat zien we wel, daar kan m`n Pharao wel leuke dingen mee doen.
strings - Fender Precision USA DLX, Epi Firebird, Vintage Icon Fretless, Ibanez AFD5AMFP, Godin LGT USA, Yamaha Pacifica Tele,
things: Markbass F500, Tech21 B410, SWR Bassic 15"
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Hmm, de F500 heeft een parametrische EQ terwijl de EQ van de LMIII alleen een lo mid en een hi mid heeft. De F500 heeft een mute, de LMIII niet. Naar mijn oren klonk de LMII (voorgaande versie dus) een stuk warmer dan de F500. Minder rauw en mid-focused. Hangt er kennelijk ook vanaf over welke cabs je hem uittest en hoe hard.

In elk geval veel plezier met de F500. Heb ik ook nog steeds :)
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Heb mij ook omwille van de portability de Gallien Krueger MB212-II aangeschaft. 500W op 18 Kg.
Voorheen had ik een GK 1001RB II en een Ampeg 6x10" cab. Was het gesleur ook moe.
Heb me de aankoop van de MB212-II nog geen seconde beklaagd.
Wegens medische redenen gestopt met bassen
J-P
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:20

Bericht door J-P »

Je Vader schreef:Hmm, de F500 heeft een parametrische EQ terwijl de EQ van de LMIII alleen een lo mid en een hi mid heeft. De F500 heeft een mute, de LMIII niet. Naar mijn oren klonk de LMII (voorgaande versie dus) een stuk warmer dan de F500. Minder rauw en mid-focused. Hangt er kennelijk ook vanaf over welke cabs je hem uittest en hoe hard.

In elk geval veel plezier met de F500. Heb ik ook nog steeds :)
Will do. Die mute was voor mij ook niet bijzonder belangrijk, ik werk met een volumepedaal.
strings - Fender Precision USA DLX, Epi Firebird, Vintage Icon Fretless, Ibanez AFD5AMFP, Godin LGT USA, Yamaha Pacifica Tele,
things: Markbass F500, Tech21 B410, SWR Bassic 15"
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Man, had je niet beter zo' n Orange Bass Terror (of hoe heten die dingen) gekocht! Superklein, maar staan echt hun mannetje! En toch stoer!
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Maar ja ik ben dan ook érg Oranje-gezind moet ik bekennen...
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

koen van soelen schreef:Man, had je niet beter zo' n Orange Bass Terror (of hoe heten die dingen) gekocht! Superklein, maar staan echt hun mannetje! En toch stoer!
In afmetingen ''a big one'' t.o. de Markbass, in geluid weet ik het niet
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Ik heb dat apparaatje al bij een aantal vuige stonerbands op het podium zien staan en die komt qua sound niks te kort hoor! Het is maar net wat je zoekt natuurlijk, kwestie van smaak. Het is in elk geval geen amp waar je je rug mee naar de vaantjes helpt!
J-P
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:20

Bericht door J-P »

Tja, hij was me te groot, die bass terror en voor strakke trash metal had ik het idee dat ie aan de modderige kant was. Voor vuige stoner heb ik altijd de V4 :D
strings - Fender Precision USA DLX, Epi Firebird, Vintage Icon Fretless, Ibanez AFD5AMFP, Godin LGT USA, Yamaha Pacifica Tele,
things: Markbass F500, Tech21 B410, SWR Bassic 15"
Plaats reactie