Keuze stress

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Keuze stress

Bericht door goikjen »

Zoals gezegd, keuze stress. Ik zie door de bomen spreekwoordelijke bos niet meer. Al geruime tijd erger ik mij een beetje aan het feit dat mijn Ashdown ABM 900 evo iii kwalitatief niet helemaal lekker is. Ik heb hem al een paar keer na laten kijken/schoonmaken, speakon ingangen vervangen, handvat vervangen. Best wel jammer want het geluid is over het algemeen best lekker. Maar ja, ik wil een degelijke, kwalitatief goede versterker en niet bij elk optreden bang hoeven zijn of hij gaat kraken of piepen.

Dus heb ik mij geprobeerd te orienteren. Dat valt vies tegen. Er is zoveel op de markt en vanuit Franeker best moeilijk om een en ander te testen. Ook hebben de winkels naar mijn idee steeds minder voorraad en keuze. Ook wel logisch met dat on-line bestellen tegenwoordig, maar toch.

Nu heb ik afgelopen zaterdag een aguilar db750 getest. Ik heb er ooit zelf 1 gehad maar verkocht vanwege rugklachten. Het geluid kwam in de buurt van wat ik zocht maar zag ook mijn rugklachten ineens weer terug komen. Hij is gewoon echt te zwaar.

En nu weet ik het dus niet meer zo goed. Ik heb er geen moeite mee als een versterker meer dan 15 kilo weegt. De cabinetten die ik zou willen hebben zou ik wel graag 2*12 willen hebben met neo speakers. Dus alles tot een redelijk gewicht.
Het geluid wat ik zoek. Ehm, genoeg laag maar niet boomy, dus wel te definieren,warm maar ook helder. Ik wil graag elke noot lekker horen maar het moet niet dun worden in de hogere noten.
Ik speel op een Sandberg california jm4. Ik vind het ook wel prettig dat ik overeind tussen twee buizencombo's van Marshall en een houthakker als drummer. Oh ja, ik speel in een top 100 coverband.

Ik ben heel nieuwsgierig naar de Gallien Krueger 1001 rbii maar kan die eigenlijk bij geen enkele winkel vinden behalve de baxshop (in Nederland) en dat is een heel eind vanuit Franeker. Ook de neo 212 kastjes lijken mij geweldig maar zelfde verhaal. Als iemand anders een adres dichterbij weet dan hoor ik dat graag.

Ook sta ik open voor andere voorstellen als het maar degelijk spul is. Ik lees bijvoorbeeld op het forum van Tc electronic zelf dat hun kwaliteit van de knoppen nogal wat problemen heeft. Dat soort kleine irritaties wil ik dus niet.

M.a.w. Help!!!!!
Let,s make music, not war





Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Hoe veel wil je er aan uitgeven?

Als je lichtgewicht wilt en kwaliteit dan zou ik denken aan een Tecamp Classic 2x12 combo, maar dan ben je wel een slordige 1500 euro verder.
Gallien Krueger heeft leuk en beter betaalbaar lichtgewicht spul (MB212-II) met 2x12 op de markt op het moment maar ik heb hiervan nog niets vernomen over de kwaliteit daarvan.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

zo'n 1001RBII is wellicht een goeie keuze voor je, ook qua prijs zit hij heel gunstig, maar ik moet je er wel ff voor waarschuwen dat het een tering zwaar ding is. ;)

nu ik hem de laatste jaren zelf heb moeten rond slepen, is me dit kleine detail steeds meer gaan opvallen... :D
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Bericht door goikjen »

Die 1001rb ii weegt toch maar een kilo of tien? Dat is best te doen.
Let,s make music, not war





Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Bericht door goikjen »

Omdat wij met twee repetitie ruimtes werken wil ik liever geen combo. Ik laat mijn cabinetten in de ruimtes staan en neem alleen de versterker mee naar de repetitie.
Let,s make music, not war





Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

is dat maar 10 kilo?!?
twee zakken aardappels?
zo voelt het anders niet....

pffff, dan ben ik idd echt een watje aan't worden...of die Little Marks hebben hun sporen nagelaten! :mrgreen:
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Bericht door goikjen »

Budget van € 1500 is geen probleem.
Let,s make music, not war





Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15126
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

EBS heeft toch ook leuk lichtgewicht spul ?
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Ga eens een middagje naar Muziekhuis Westerhaven in Groningen.
Daar hebben ze aardig wat spul staan: Aguilar, Eden, Hartke, Markbass, SWR, Taurus, TC Electronics, TECAMP!

https://www.westerhaven.nl/NL/Versterkers-2

En als je compact wil zou ik zeker deze occasion proberen:
https://www.westerhaven.nl/NL/Occasion-2 ... -occ-54629
(Sluit hier de Tecamp Puma 900 op aan dan blijf je binnen je budget en volgens mij ben je dan helemaal tevree)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

De Snaar in Heerenveen heeft ook leuke dingen staan :) Je kunt bij mij altijd terecht voor het testen van een Genz Benz Shuttle 9.0 op een SWR GoLight 410 trouwens.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

goikjen schreef:Budget van € 1500 is geen probleem.
Dat maakt de zaak een stuk gemakkelijker... met dat budget zou ik zeker TecAmp gaan proberen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ik zou voor de Aguilar 750 gaan met 112 GS en 112 GS NT, draagbaar, veelzijdig en een onwijze tone! Ik weet dat hij zwaar is, eventueel kun je kijken naar de Tonehammer serie: zelf heb ik een TH350 voor de akoestische optredens, maar er zijn veel bassisten die de TH500 gebruiken voor alle gigs. Goeie tone, wederom veelzijdig, DI-out, effects loop, drive knopje etc... Zeker het proberen waard als je het mij vraagt!
Ook staat er een Aguilar SC 500 op marktplaats geloof ik, zou je ook kunnen checken...

Afbeelding
Afbeelding
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

TH350. Ik doe er alles mee.. gaat loei hard en past in het voorvak van mijn gigbag.
Vond hem beter klinken dan de 500.... warmer en voller.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

SpcMnk schreef:TH350. Ik doe er alles mee.. gaat loei hard en past in het voorvak van mijn gigbag.
Vond hem beter klinken dan de 500.... warmer en voller.
Nogmaals: ik ben er ook érg over tevreden! :)
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Bericht door Buster »

goikjen schreef:[...] Maar ja, ik wil een degelijke, kwalitatief goede versterker en niet bij elk optreden bang hoeven zijn of hij gaat kraken of piepen.[...]
EBS, Glockenklang, Aguilar, TecAmp
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Plaats reactie