Keuze stress

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Pas op dat dit geen draadje wordt waar mensen opsommen wat ze zelf hebben, daar heb je namelijk geen zak aan.
Een "mooi vol" geluid is een volledig ander begrip qua versterker wanneer je het bijvoorbeeld van een P bas purist hoort dan van een Spector piloot.

Ook ben ik van mening (dus daar hoef je je niets van aan te trekken) dat de cabinets een groter verschil maken dan de versterker die je kiest.
"Mooi vol" betekent bij mij een 2x15" kast want de meeste 4x10's vind ik opgepompt klinken en veel hebben een gat tussen 4khz en 5khz, maar nogmaals dat is mijn mening.

Hoe dat zit met 2x12" cabs weet ik niet overigens. Wel zijn 12" speakers heel lang niet populair geweest en zijn ze dat nu ineens wel...
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Bericht door goikjen »

@ Buster:Gallien Krueger is toch ook best betrouwbaar toch?

@DiMarco: Ik weet wat je bedoelt en je hebt helemaal gelijk. Toch moet ik ergens ervaringen vandaan halen van andere mensen. Ik probeer ook altijd goed te kijken bij de mensen die reageren wat ze zelf hebben en wat ze spelen. (als dat mogelijk is)
Let,s make music, not war





Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Buster schreef:
goikjen schreef:[...] Maar ja, ik wil een degelijke, kwalitatief goede versterker en niet bij elk optreden bang hoeven zijn of hij gaat kraken of piepen.[...]
EBS, Glockenklang, Aguilar, TecAmp
:stupid:
GK zou ik niet snel erbij zetten.... mijn 2cent.
Kijken of je de lichtgewicht amps van deze eens ergens kunt testen. Het liefst blind....
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Bericht door goikjen »

@SpcMnk: ik heb het ook niet over de lichtgewicht kastjes van GK maar gewoon over de RB serie. Die zien er in mijn ogen toch wel degelijk uit.
Let,s make music, not war





Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

GK maakt mooi spul, maar dat doen meer fabrikanten. Geluid is persoonlijk en tegenwoordig wordt er echt geen troep meer gemaakt.
Kijk bv. naar Kustom. Made in china, maar prima spul. Iedereen heeft wel een eigen mening over geluid en de ideale set, maar nogmaals
smaak is persoonlijk. Lekker zelf gaan luisteren en uitproberen dus.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

de GK 1001 RBII is een super betrouwbare, degelijk gebouwde versterker met genoeg vermogen om alle situaties aan te kunnen, met een geluid dat afgezien van smaak vooral erg bruikbaar en kneedbaar is en dat alles voor een prijs waar menig ander merk zich eens een voorbeeld aan zou mogen nemen.

:thumbsup:
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

DiMarco schreef:Pas op dat dit geen draadje wordt waar mensen opsommen wat ze zelf hebben, daar heb je namelijk geen zak aan.
Het is niet mijn bedoeling om op te dringen wat ik heb hoor, ik wil enkel mijn enthousiasme voor de versterker duidelijk maken. Natuurlijk heb je gelijk en hebben we al een: welke gear heb jij-topic, maar aan de andere kant is 2 speakers van 1x12 draagbaar en veelzijdiger dan één kist van 2.12, maar dat is wellicht ook persoonlijk en slechts een tip. Aan de andere kant vraagt een 'help' ook om adviezen van degene die menen iets te melden te hebben (waaronder ik :P ) Enfin... leuk he, zoeken? :cheer:
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Toen ik je omschrijving las moest ik aan EBS, reidmar of een HD denken(ben er zelf geen fan van). Ik zou op een vrije dag een keer naar musicstore rijden (maandagmorgen) en daar zoveel mogelijk proberen.
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Tweedehands GK 800 RB, afspreken in Oldenburg?
Iets voor jou?

https://www.bassic.ch/threads/v-gk-800-rb.14845666/
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Bericht door goikjen »

@wiro
Ik ga zaterdag eerst even naar bassmatters in Nijmegen. Net afgesproken met Paul om daar wat versterkers te testen. Eerst maar even kijken wat daar uitkomt.

Maar bedankt dat je mij hier even op wees.
Let,s make music, not war





Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

goikjen schreef:Ook sta ik open voor andere voorstellen als het maar degelijk spul is. Ik lees bijvoorbeeld op het forum van Tc electronic zelf dat hun kwaliteit van de knoppen nogal wat problemen heeft. Dat soort kleine irritaties wil ik dus niet.
Ik heb veel spullen van TC en ik heb nog nooit ergens problemen gehad met knoppen…
Voor kleine gigs heb ik nu ook de TC BH250 en bevalt me erg goed. Erg fijn als ik niet met de zware kasten wil sjouwen.
Overigens heb ik ook nog een kleine 500watt verserker, die momenteel in de verkoop staat. Ik zal je wel even een PM sturen.
Gebruikersavatar
Harm190
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 jun 2011, 21:13

Bericht door Harm190 »

Ja, ik weet nie, maar ik heb een TC Electronics van 250 Watt (1,8 kg autoradio model) met daaronder 2 stuks Eden D112XLT.
Met 2 gitaristen, een toetsenman en een hard meppende drummer weinig problemen qua vermogen, zowel in de kleine kroeg als op festivalpodia en met zowel actieve als passieve bass (Ibanez Roadgear 900 - daar gebruik ik een compressor mee) of een Squier VM Precision Tele (en dan moet ik mijn versterker zelfs grof zachter zettten t.o.v. die Ibanez en de compressor uit). Eq ergens rond 12u en vlammen.

Versterkertje / kabels / gitaar in een gigbag en in iedere hand een cabje en we lachen overal binnen, zonder een hernia op te lopen. En dat versterkertje zit in het voorvak van die tas, en zo'n subtiele "laders" zijn wij niet met optredens, zeker niet 's nachts :facepalm: maar 0 problemen mee gehad.

Nou heeft iedereen wel zijn mening over een bepaald merk of specifieke eisen aan zijn geluid, maar het is maar een tip (en dan hoeft het nog niet eens spannend duur te zijn).
Fender Precision USA (1977)
Fender Precision Classic 50s MiM (2019)
Marshall VBA 400
GR One 800
GR One 212 slim
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Bericht door goikjen »

Gisteren een dagje Bax Shop en Bassmatters gedaan (vanuit Friesland :facepalm: )
Bax Shop:
Fender Super bassman 300: Beest van een versterker. Klinkt erg lekker maar een beetje teveel voor mij. Vintage kanaal erg mooi geluid. Getest op een 410 cabinet van Engl.

Gallien Krueger 1011RB ii met 1 x Gallien Krueger NEO 212: Vanaf de eerste noot was ik erg onder de indruk van dit setje. Rond, warm, helder, eigenlijk alles wat ik zocht. Na wat spelen met de knoppen zat ik heel snel met een hele grote glimlach te spelen. En dat ding gaat hard, en nu had ik nog maar 1 cabinet.

Daarna naar Nijmegen voor Aguilar en Tecamp.

Aguilar DB750 geprobeerd over:
mijn Ashdown ABM414, Met de Ashdown dat was geen goede combi. Dat geluid daar kon ik niks mee.

Aguilar DB410, met de DB410 werd het al beter, het geluid lag prettig in het gehoor maar miste teveel van wat ik wil horen.

Aguilar DB212: Hier wist de versterker het best mee om te gaan. Toch merk ik dat dit niet het geluid meer is wat ik 5 jaar geleden mooi vond. Het geluid is warm, redelijk rond zeg maar, helder in het hoog en toch mis ik er iets in.

Tecamp Black Jag 900: Mooi lichtgewicht versterkertje. Het eerste wat mij opviel was de enorme hoeveelheid ruis die deze versterker had. Ik weet niet of dit incidenteel is maar mij hinderde het behoorlijk. Naast de normale equalizer zit er een taste en een rock knop op de versterker. de rock knop zorgt voor een soort buizen randje waar ik niet vrolijk van werd. De Taste knop geeft je een soort scoop in het midden gebied. Dit werk best goed maar dan moet je daarna niet teveel met de equalizer gaan spelen want dan doe je dat weer teniet. deze heb ik getest over:
Aguilar DB 410, Eigenlijk hetzelfde idee als met de DB 750, goed geluid al moest ik het laag er flink uitdraaien.

Aguilar DB212, mooie combi, maar ook hier mis ik weer iets.

Tecamp S212 Classic, je kunt horen dat dit spul bij elkaar hoort. Mooi op elkaar afgesteld, prima geluid. Erg breed inzetbaar...........maar ik werd er niet warm of koud van.

Tecamp Puma 900: Kleine dappere versterker die heel hard gaat. Deze was muisstil. Eigenlijk bijna dezelfde versterker als de Black jag maar dan zonder de Rock knop. Oh ja en je kunt de frequenties van het laag en hoog mid niet verschuiven zoals bij de Black jag. deze heb ik getest over dezelfde speakerkasten als de black jag met eigenlijk hetzelfde resultaat. Ik heb deze echter ook gestest over een setje Bag End 210 kastjes, en toen werd het verhaal wel anders. De versterker leek meer te gaan leven, het geluid kwam meer over je heen dan naar je toe. Moeilijk om uit leggen maar ik vond het geluid organisch worden.

In ieder een leuke dag gehad met veel leer momenten:

Ashdown klinkt goed met......Ashdown. Mijn ABM 900 klinkt goed met mijn ABM414's :oops:
Gallien Krueger is een serieuze kandidaat geworden. Het geluid kan mij heel erg bekoren. :D
Aguilar is mijn geluid niet meer :(
Tecamp puma zou ik nog wel een keer willen testen maar dan over 212 kastjes van Bag End.

Ook merkte ik bij de meeste versterkers dat mijn bas (Sandberg California JM4)nogal wat laag produceert en ik vraag mij af of dat het aan het MM element ligt en ik hem misschien voortaan enkelspoels moet gaan gebruiken.

Ik heb nu wel wat GAS ontwikkeld voor een basgitaar ondertussen...........dan vraag je je toch af.......was het wel zo'n goed idee :roll:
Let,s make music, not war





Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

Mooi, voor mij leerzaam verhaal, Goikjen.
Bedankt!

GAS voor 1001RB?
GAS voor NEO 212?
GAS voor nieuwe bas?
Succes!

Oh, en de Rock-knop is niet voor :D . Hij is gemaakt voor :jam: .
Dan weet je dat ook weer. :wink:
Plaats reactie